Auto stottert en loopt soms op 3 cilinders

Forumindex Forums Modellen Astra Auto stottert en loopt soms op 3 cilinders

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342639
    Misiu
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 August 2014

      Ik ben in het bezit van een Astra H Z16XEP uit 2005. Helaas stottert de auto bij stationair en half gas rijden (50kmh in zn 3). Lijkt alsof hij 1 cilinder steeds over slaat.
      Ga ik hoger in de toeren rijden, dan is er niets aan de hand.
      Ik heb verder een motorstoring wat betreft de EGR en iets gerelateerd aan de benzinedampen (canister?) Oorzaak hiervan is een zekering die steeds sneuvelt, maar de oorzaak is me nog niet duidelijk…

      Ik heb het vermoeden dat het EGR gerelateerd is dat hij soms op 3 cilinders loopt.

      Kan iemand hier in meedenken?

      #18342640
      Jalu
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 April 2017

        Ja, onze kersverse Astra cabriolet van 2002 met Z16XE motor vertoonde vergelijkbare symptomen, met name het stotteren onder deellast. Om te testen heb ik de stekker van de EGR klep losgetrokken: probleem opgelost.

        Er is een ‘blindpakking’ te koop voor een aantal motoren die de EGR klep afsluit en daarmee deze problemen oplost; deze heb ik inmiddels gemonteerd en de storingen gewist, daarmee zijn deze problemen compleet opgelost.

        Ik weet alleen niet of bij een Astra van 2005 het motormanagememt over een afgedopte EGR klep zal gaan klagen, misschien dat iemand anders daar meer zinnigs over kan zeggen.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.