Auto op kenteken zetten België

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Auto op kenteken zetten België

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276031
    SCORPION
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Even een vraag, misschien dat hier iemand dit weet.
      Ik heb mijn Opel Manta A 10 dagen geleden verkocht aan iemand in België
      Heb toen bij de RDW kenteken platen ingeleverd en papier mee gekregen om in te schrijven in België.
      Alleen nu kwam hij hem de volgende dag ophalen, alleen konden we hem niet op naam zetten en overschrijven omdat hij niet meer in NL geregistreerd staat.
      Heb toen de auto papieren mee gegeven en hij moest dat in België regelen.
      Alleen nu krijgt hij hem daar niet door de keuringen omdat er niet op de papieren staat vermeld wat de motor inhoud is 1900 en hoeveel PK hij heeft.
      Dat klopt want in NL is alleen het aantal cilinders vermeld op de papieren.
      In dit geval 4, maar dat is in België niet genoeg.
      Iemand enig idee hoe hij hem wel op naam en kenteken kan krijgen.
      Want ik ben nu nog steeds eigenaar op papier en moet ook de all-risk verzekering doorbetalen.

      #18315128
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Dat wordt lastig ben ik bang…
        Maar waarom heb je de NL kenteken ingeleverd?
        Ik had hem als NL auto verkocht en de overige handlingen voor de nieuwe eigenaar overgelaten.
        (Captain Hindsight mode: off)

        #18315129
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          Het volgende.. Je moet bij de rdw je kentekenplaten inleveren en je auto voor export invoeren… De eigenaar in belgie heeft het export papier nodig om in belgie een kenteken aan tevragen..
          Jij krijgt een vrijwaring en hij krijgt een wit en groen papiertje mee voor de export… Hoe de handelingen verder zijn in belgie weet ik niet.. Dat is aan de koper..
          Maar zodra je je auto voor export opgeeft bij de rdw vervalt je kenteken automatisch…

          #18315130
          KRSA2000
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2009

            SCORPION zegt dat ie nog eigenaar is, dus ik neem aan dat ie geen vrijwaringsbewijs heeft ontvangen

            #18315131
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              Ok.. Nouja dan gaat het lastig worden idd.. Maar je zal hiervoor naar een rdw station moeten en de auto op een aanhanger mee.. Aangezien er geen kenteken meer opzit…

              #18315132
              SCORPION
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Ik heb wel een vrijwaringsbewijs mee gekregen.
                En die heeft hij mee genomen naar België om hem daar op kenteken te kunnen zetten.
                Alleen lukt dit dus niet omdat ze niet genoeg gegevens hebben van de motor.
                Die gewoon origineel is.
                Net met de verzekering gesproken.
                Omdat de auto nog wel op mijn naam staat en ondanks de kentekens vernietigd zijn en bewijs heb moet ik hem blijven verzekeren.

                #18315133
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  effe bij de rdw zoeken op export.

                  en ja dan heb je de orginele papieren nodig om op te sturen naar de rdw.

                  om tijdelijk van de verzekering af te komen kun je online schorsen.

                  #18315134
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    Vrijwaringsbewijs moet jij bij houden.. Niet de nieuwe eigenaar… Dat is om aan te tonen als hij boetes maakt met jouw auto dat vanaf die datum jij niet de eigenaar bent.. Hij heeft er verder dus niks aan en zal niet lukken om daarmee een kenteken te krijgen
                    Daarvoor zijn de export papieren die je van de rdw krijgt… Die heeft hij nodig voor het kenteken in belgie..

                    #18315135
                    SCORPION
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Hij had mij verteld dat hij het vrijwaringsbewijs nodig heeft om de auto op naam te zetten.
                      Dus daarom mee gegeven.

                      #18315136
                      KRSA2000
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 February 2009

                        Leermoment: vrijwaringsbewijs nooit afgeven

                        #18315137
                        KRSA2000
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 February 2009

                          Vd RDW site

                          https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uitvoeren.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #18315138
                          jethro
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 February 2008

                            Is dat niet een smoes dat verhaal over geen gegevens motor?
                            Dat zoek je zo op dat een 19S 90 pk heeft.
                            Stuur anders een kopie van een folder :vertag :thumb ;) king:

                            #18315139
                            jethro
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 February 2008

                              @bart-gsi wrote:

                              Vrijwaringsbewijs moet jij bij houden.. Niet de nieuwe eigenaar… Dat is om aan te tonen als hij boetes maakt met jouw auto dat vanaf die datum jij niet de eigenaar bent.. Hij heeft er verder dus niks aan en zal niet lukken om daarmee een kenteken te krijgen
                              Daarvoor zijn de export papieren die je van de rdw krijgt… Die heeft hij nodig voor het kenteken in belgie..

                              Als de Manta op naam van een ander staat, je had een vrijwaringsbewijs ( zelf bewaren! ) waarom dan nog de verzekering betalen?

                              Tja…dan is de rest zaak van de nieuwe eigenaar.

                              #18315140
                              commo 67
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 December 2013

                                Het feit is dat de belgische keuring instantie het zelf niet weet en zomaar wat doen en uit hun nek lullen.
                                Het ergste is dat je er niet onderuit kunt. (ik spreek hier wel over een oldtimer keuring!)
                                Nochtans een buitenlandse wagen die in eender welk europees land gekeurd is en met een nog geldig keuringsbewijs
                                aangeboden wordt in belgie voor keuring, moet men goedkeuren. Elke auto die nieuw ingeschreven is in belgie
                                heeft een gelijkvormigingsattest, daar staan alle gegevens op van die wagen (en dat attest heeft een nederlandse auto niet)
                                De belgische keuring instantie heeft van ongeveer alle autoconstructeurs de motorgegevens, daarmee kunnen ze aan de hand van de motornummer zien welke motor er effectief in desbetreffende wagen zit. Van opel hebben ze deze gegevens niet!
                                Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn C2 caravan, dit is een belgische wagen met gelijkvormigingsattest!
                                Dit was niet genoeg voor de heren, ik moest een attest aanvragen bij de constructeur, toen bestond opel Belgium al niet meer, dus dat moest via breda. Daar ben ik onderuit geraakt. Er was wel 1 bepaald onderdeel dat niet kon…schijfremmen op de achteras, omdat bij dit model dat nooit origineel is geweest. Zelfs bij een oldtimerkeuring moet de wagen in een zoveel mogelijke originele toestand aangeboden worden!
                                Ik raad de belgische koper aan, zich te wenden tot het hoofd keuringsstation (elke provincie heeft een keuringstation dat aangesteld is als hoofd van de provincie) en daar bij die stationchef je geval met hand en tand uit te leggen. In mijn geval (voor antwerpen was dat toen in geel) was het opgelost met een telefoontje naar geel te doen (vriendelijke mens toen) Als je het nog geldige nederlandse keuringsattest hebt én de papieren van de wagen én de invoerdocumenten moet deze wagen kunnen ingeschreven worden!
                                veel succes!

                                #18315141
                                jethro
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 February 2008

                                  Zit altijd met verbazing te lezen hoe het in België is geregeld inzake auto`s.
                                  Daar word je echt niet goed van.
                                  Ik zou zeggen: kom bij ons wonen in Nederland, hier is ook van alles mis maar op auto gebied veel beter geregeld.
                                  En dat is ook wat waard. ;) king:

                                  Vlaanderen bij Nederland. :jerry :jerry :jerry :thumb

                                  #18315142
                                  commo 67
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 December 2013

                                    behalve de wegenbelastingen dan weer hé Jethro! :thumb

                                    #18315143
                                    SCORPION
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Van mijn kant is het geregeld, vandaag gebeld en mijn auto staat nu geregistreerd dat hij naar het buitenland is.
                                      Dus de verzekering kunnen stop zetten.
                                      Nu maar hopen dat hij hem daar in België op kenteken krijgt want zou zonde zijn als de auto niet meer rijd.

                                      #18315144
                                      bart-gsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 July 2012

                                        Ja dat is zijn zorg.. Kan jij niks meer aan doen… Maarja weet voor een volgende keer

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.