Auto importeren uit België

Forumindex Forums Overige APK & RDW Auto importeren uit België

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268134
    Raluph
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2011

      Ik heb een oldtimer zien staan in België waar ik interesse in heb ….maarja die moet ingevoerd worden.
      Ik heb een oprijwagen tot mijn beschikking dus met import/export kenteken heb ik niet nodig.

      Maar nu de vragen:
      -Hoe zit het na de aankoop met de kentekenpapieren, welke papieren moet ik hebben. Kenteken is persoonsgebonden dus die haalt de verkoper eraf.
      – En moet er in België een verkoopovereenkomst getekend worden?
      http://ww2.autoscout24.nl/nl-be/as24_service_contract.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
      Verder nog iets waar ik rekening mee moet houden?

      Wanneer ik de auto thuis heb, moet hij nog naar de RDW, hier heb ik dan een ééndagskenteken nodig (plus afspraak maken bij RDW). Die controleren alles en als alles goed is, kan ik hem op naam zetten en krijg ik (later)papieren waar ik mijn kentekenplaten kan bestellen en verzekering kan regelen.

      Heb al veel op internet gezocht maar zie nu door de bomen het bos niet meer (heb het topic van Mr.F ook doorgelezen).

      #18253171
      Vectra Frank
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 March 2014

        Hallo,

        De kentekenpapieren moeten wel bij de auto blijven, deze heeft het RDW nodig. Het belgische kenteken mag in Belgie blijven.
        Wel moet je er viir zorgen dat je het gelijknamigheids attest meeneent, dat is het Belgisch kenteken bewijs, dat is een groen papiertje. Als er nog een geldige APK op het voertuig zit kan je deze laten overnemen in NL, dit moet je wel bij het het keuren aangeven bij het RDW.
        mvg Frank

        #18253172
        Raluph
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2011

          Oke, dus de Belgische kentekenpapieren meenemen en dan daar mee naar de RDW….apk zit erop maar hij is van 1959. Dus geen apk plicht in Nederland.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.