Auto houdt in, bij optrekken/accelereren

Forumindex Forums Modellen Corsa Auto houdt in, bij optrekken/accelereren

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18452428
    Raz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 November 2021

      Hallo forum leden,

       

      Sinds eergisteren houdt mijn auto in bij het optrekken of accelereren. Het gaat om een Opel Corsa D 2011 benzine met 239000km op teller.

      Ik heb een OBDII scanner die aangeeft dat het om een P0303 fout gaat: Cylinder misfire. Dus weet ik dat onderandere de bobine en/of bougies vervangen moet worden. Zij het niet dat ik dit al gedaan heb, 7 maanden geleden. Het bleek dat mijn bobine niet meer goed was.

      Nu is de vraag of de bobine die ik heb gehaald (meat and doria) of bougie (bosch) nu alweer stuk is? Daarbij, was het probleem toen anders dan nu. Nu heb ik last van inhouden eigenlijk vanaf start van de motor als ik gas geef en ook als de motor warm is. Als ik niet accelereer dan is er niets aan de hand. Toen was het probleem alleen aanwezig wanneer de auto warm werd.

      Er is misschien iets anders aan de hand, bijvoorbeeld een injector die niet meer goed werkt? Of zeggen jullie dat toch de bobine niet goed is? Ik hoor graag wat jullie mening is.

       

      mvg,

       

      Raz

      #18452430
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Als eerst een originele Bobine monteren.

        Wat er nu op zit is rommel!

        #18452434
        Raz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 November 2021

          Hoi Opeltje,

          Bedankt voor de snelle reactie. Een originele bobine zou dan een van bosch moeten zijn? Waarom vindt jij deze bobine rommel? Is er een manier om de bobine te testen?

          Alvast bedankt.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.