Auto foutcode

Forumindex Forums Modellen Astra Auto foutcode

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18440406
    Rubber
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 September 2021

      Hallo,

      Ik heb sinds kort een Opel Astra station 2004 1.6 Twinport aangeschaft. Helaas begon al snel het motormanagement te branden mat de foutcode p0171. Hier op internet van alles over gezocht en uiteindelijk is het lampje uitgebleven nadat ik het luchtmassa sensor heb schoongespoten. Nu heb ik de lambdasonde vervangen en krijg ik de foutcode p0130. Nu heb ik het verder uitgelezen en krijg ik het volgende te zien (zie screenshot) betekent dit dat de lambda geen stroom krijgt?

      Groet,

      Ruben

      Screenshot_20211012-152133_EOBD Facile

       

       

      #18440459
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        ‘Spanning 0,000V’ betekent dat op de signaalingang van de ECU een signaal wordt aangeboden van 0 V, niks dus. Dat duidt op een onderbreking in een kabel tussen ECU en sensor, een stekker die slecht contact maakt of een niet-compatibele sensor. Een defecte ECU kan ook, maar is minder waarschijnlijk. De sensor is in dit geval de lambdasonde.

        Had je de foutmelding ‘spanning 0 V’ ook met de oude lambdasonde?

        Wat is de reden dat je de lambdasensor hebt vervangen?

        #18440461
        Rubber
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 September 2021

          Bedankt voor je reactie.
          <p style=”text-align: left;”>Ik heb er voorheen eerlijk gezegd niet naar gekeken. Maar nooit een foutcode over de lambdasonde gehad dus ga ervan uit dat er toen wel spanning was. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het wel een goedkope lambdasonde is die er nu in zit wellicht dat het daardoor komt. Durf ook eerlijk gezegd niet te zeggen of deze compatibele is. Heb gewoon op type auto gezocht en zo eentje besteld :scratch:</p>
           

           

           

          #18440473
          Rubber
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 September 2021

            Ik heb net even tijdens het rijden gekeken naar de voltage deze schommelt van 0 v tot 0.61v is dit normaal of te weinig?

            #18440492
            Rubber
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 September 2021

              Trouwens is het een regelsonde die voor de katalysator zit? Zie op internet staan regelsonde, planaraonde of diagnose sonde

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.