Audio vragen Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Audio vragen Astra H

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18423463
    RobbieV
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 June 2021

      Goedenavond allemaal.

      Onder voorbehoud heb ik een Opel Astra H uit 2006 gekocht.
      Nu zitten er in de achter deuren geen speakers en ik vroeg mij af of er standaard al draden naar de achter deuren liggen of dat ik dat zelf moet doen.

      Dan ook gelijk de vraag hoe dit aan te sluiten op de radio? Zit er een standaard connector op waar ik de speakers op aan kan sluiten of gaat dit niet zo makkelijk?

      Dan zou ik ook graag willen weten of het mogelijk is om de radio die er in zit te vervangen voor een andere radio (wellicht met scherm) zonder dat de boord computer over z’n toeren gaat (wil deze het liefst nog blijven gebruiken).

       

      Hopelijk kunnen jullie mij de antwoorden geven waardoor ik mn “nieuwe” astra wat geluidsvriendelijker kan maken.

      Alvast bedankt! :applause01:

      #18423694
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Lijkt mij dat er achterin gewoon een setje speakers behoort te zitten.
        Zou ook gewoon voor bekabeld moeten zijn.

        In de voordeuren zit een composetje van 16,5 cm, daarzijn adapterringen voor zodat je standaard setjes kan plaatsen.
        Achterzijde zou ook 16,5 kunnen zijn of 13 cm, maar dat weet ik ff niet uit me hoofd.

        #18423757
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          Achterdeuren zijn kleiner, je kan overwegen een setje MTX speakers te plaatsen ipv duur origineel nieuw te kopen

          radio uitwisselen kan, er zit nog wel wat verschil in kwaliteit, ik heb bij mij er een swissaudio in gehad, die had er namelijk o.a. navigatie inzitten en aansluiting voor een achteruitrij camera (die heb ik nog, bij interesse stuur maar een prive bericht) en er weer uitgehaald toen ik mijn astra H verkocht, originele speakers heb ik ook nog liggen.

           

          Bij mijn weten zijn alle astra H geleverd met speakers achter, dus het kan goed zijn dat de vorige eigenaar er duurdere ingezet heeft en die voor de verkoop er weer uitgehaald heeft.

          #18423783
          RobbieV
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 June 2021

            Tnx voor de antwoorden. Gisteren de auto opgehaald. En zal ergens in de komende weken de achter deuren maar eens gaan open maken om te kijken wat er wel of niet te vinden is.


            @opel-mark
            : welke swiss had je erin zitten? Wat zou je evt vragen voor de speakers en de radio? Als ik zoiets in bouw werkt de stuur bediening (volume voornamelijk) dan nog wel?

            Blij met mn nieuwe astra nu alleen nog de audio verbeteren en dan is het helemaal top!

            #18423881
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              Stuur maar een prive bericht.

               

              En ja bij de V41 van swissaudio werkt stuurwielbediening en origineel scherm ook, je kunt ook vanaf de swissaudio de tijd van de opel klok instellen enz.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.