Astra Y17DT kinkt als een roestige zaag stationair

Forumindex Forums Modellen Astra Astra Y17DT kinkt als een roestige zaag stationair

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261013
    xladage
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2008

      Vanochtend kapot geschrokken!!
      Groot stuk gereden zonder problemen, bij de afrit bij het stoplicht begint hij te bokken en een schrapend staal op staal geluid te maken.
      Met het gaspedaal in ging het weg (1200+ toeren)
      Snel een paar honderd meter naar mn werk gereden en de ANWB laten komen.
      Deze meneer heeft een minuut kunnen luisteren, en toen was het weer weg en liep alles normaal.

      Hij denkt een van de rollen (al dan niet op de distributie) de een kapotte lager heeft.
      Span of geleiderol die stuk loopt.
      Ik ben er terug mee gereden naar mijn garage. Onderweg nergens last van, flink stuk gereden, en vlak voor de garage van de snelweg af begon het weer.

      Het is dus alleen als hij stationair loopt. Het LIJKT niet bij een koude motor, alleen na lang rijden.
      Het geluid is echt angstaanjagend, het schokken ook.
      De distriset zit er nu 70.000 op.

      Er is een klein lekspoor te zien op de lekplaat, maar ik en de ANWB meneer konden niet achterhalen waar het precies vandaan komt. Het zit ongeveer onder de distri kap.

      Iemand nog meer ideeen? Of is een van de rollen aannemelijk?

      Eerst de ene Astra total loss, nu dit… slechte Astra karma punten….

      #18177383
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Waterpomp, loop en spanrollen, Dynamo, Oliepomp, etc etc..

        ga maar zoeken, en begin met de musltiriem los te halen als het er is..

        Willem

        #18177384
        xladage
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2008

          Het geluid leek van de achterkant van het blok af te komen.
          Morgen op onderzoek, thanks ;)

          #18177385
          xladage
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2008

            Zojuist gebeld door de garage.
            Het is een van de rollen van de distributie die de herrie maakt. Daar moet dus een nieuwe distri set voor komen.
            Maar! Er komt ook olie bij de aansluiting (pakking) tussen het onderblok en middenblok uit en bij de versnellingsbak ?!?!?!?
            Verder komen de koplampen niet door de APK heen (gek, vorig jaar geen advies) en krijg ik advies voor remleidingen en remmen vóór.

            WTF is er ineens gebeurd met mijn mooie, altijd goed rijdende wagentje…..
            De remmen en koplampen vallen onder “normaal gebruik”, dus daar zit ik niet mee, maar de rest…
            Ik ben bang dat dit een andere auto gaat worden

            #18177386
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Auto voor deze gebreken weg doen zou niet nodig moeten zijn, tensij de koppakking er werkelijk uit ligt. (wel weinig kilometers voor zo’n probleem).

              een beetje goede garagen kan de Remleidingen onder het Chassis voor door, wel deels vervangen, en weet je zeker dat de olie tussen deze 2 delen weg komt, en niet hoger dat het precies daar langs de rand loopt.

              Willem

              #18177387
              xladage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2008

                Wat ik begrepen heb is het de pakking daar.
                Het blok hebben ze helemaal schoon / droog gemaakt, daarna zijn ze hem warm gaan rijden om dat geluid te horen bij warm stationair.
                Het lijkt toch daar vandaan te komen.
                Ook lekt hij dus uit de bak, tussen bak en blok, ben vergeten wat dat precies was, maar iets over keerringen en zo.
                Er is zaterdag ook een monteur van de bevriende Opel dealer komen kijken, en die was zeer verbaasd over de smeerboel.
                Hij vond het maar vreemd, en had dit nog zelf nog niet eerder gezien op deze leeftijd en tellerstand.

                Wat ik niet snap, is dat mijn hele onderkant en blok onder de olie lijkt te zitten, maar mijn olieniveau aan de pijlstok amper gedaald is.
                Hoe dan ook zijn we iig op de lookout voor iets anders.
                Zag al een Corsa staan met hetzelfde 1.7 isuzu blok, maar gek genoeg twijfel ik wel ineens.
                Grappig, hoe er ineens een natuurlijk wantrouwen is ;)
                Ben toch toch ineens eerder geneigd voor een 1.3 cdti te gaan ;)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.