Astra valt uit

Forumindex Forums Modellen Astra Astra valt uit

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18360863
    ErikBu
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 October 2018

      Ik rij in een astra diesel uit 2017 (juli). Ik heb ondertussen twee keer het volgende probleem gehad:

      In februari 2018 is de wagen voor de 30.000km beurt geweest. Ergens in de week erop ging ik tanken en bij het naderen van de pomp (ik wilde ‘m nog een metertje doortrekken) viel de motor uit. Alle lampen bleven branden, radio bleef spelen. Als ik op start drukte ging alles uit en gelijk weer aan, behalve de motor. De auto reageerde ook niet meer op de afstandsbediening. Na verloop van tijd (ik denk minimaal 30 minuten, maximaal 60 minuten) was opeens alles uit en reageerde de wagen weer. Ik heb nog op de ANWB gewacht, maar die kon ook niets vinden. Daarna nooit meer problemen gehad totdat…

      Vorige week is de wagen voor de 60.000km beurt geweest. Van de week (donderdag) reed ik in de file in de Craybeckstunnel, vlak voor de ring van Antwerpen. Ik kom bijna tot stilstand als de wagen voor me weer een beetje begint te rijden, dus ik wil ‘m ook weer wat doortrekken. Weer viel de motor uit, terwijl de rest bleef werken. Weer kon ik ‘m niet herstarten en reageerde de wagen op dezelfde manier op de startknop en niet op de afstandsbediening. Dan zit je bepaald niet op je gemak, terwijl iedereen zich om je heen worstelt. Ik zat in de rechterbaan, maar ze gingen er zelfs over de vluchtstrook langs. Uiteindelijk heeft iemand geholpen om ‘m aan de kant te krijgen (stuurbekrachtiging werkt ook niet onder deze omstandigheden). Na verloop van tijd ben ik weggetakeld. Op het depot deed de wagen het ondertussen natuurlijk weer gewoon. Ik ben vervolgens weer naar huis gereden zonder problemen (op wat zenuwachtigheid na dan).

      Is er niet een manier om dit probleem snel te verhelpen in plaats van een half tot een heel uur wachten? Een of andere speciale handeling om de wagen snel te resetten?

      #18360910
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006
      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.