astra station x1.6szr

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer astra station x1.6szr

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267600
    soepkiepe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2010

      zo, gelijk maar in slap geouwehoer, maar wil wel kijken als het nu ff wat netter kan dan voorgaande topic van mijn astra.
      reden van een nieuw topic is omdat het in die andere nu wel een hele zoektocht word dankzij de meerdere auto’s.

      ik was al een tijdje aan het rond kijken voor een station, leek me net ff wat makkelijker dan de 3 deurs.
      ook ivb 2 grote honden is een station toch wel wat makkelijker, en kwam toch zo af en toe wel wat koffer ruimte te kort.
      enige voorkeur wat ik had is dat het het liefst geen 1.4 was.
      van alles al wat bij langs geweest maar kon zo eerst niks vinden.
      tot dat ik op ruilen.nl terecht kwam, daar kwam ik de adverteerder tegen waar ook de paarse 3 deurs weg kwam.
      wat met een opmerking puur uit gekheid begon werd dus uiteindelijk een ruil van astra.
      dus.. de paarse astra is nu weer terug bij de oude eigenaar, al vond hij hem er nu wel stukken beter uit zien ;)

      veel foto’s heb ik nog niet, maar wel een paar die hij mij via app gestuurd had.
      dus bij deze een paar foto’s.








      gaat om een 96er met 176xxx op de klok en een x1.6szr blokje er in.

      roest heeft ie (blijft een opel) maar wel minder dan de paarse.
      onder aan de wielranden bij de dorpel heeft ie aan beide kanten een op plekje, en aan 1 dorpel zit een gaatje.
      op de kofferklep bij het handvat ook een beetje, maar meer nog niet kunnen vinden.
      de bedoeling is dat dat ook zo snel mogelijk weg gewerkt word, zodat ik nog een mooi tijdje plezier kan hebben met de station.
      veel plannen heb ik er eerst niet mee, maar ja, dat zei ik bij de anderen ook haha.

      #18248939
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Kijk, heb je in een klap toch aardig wat ruimte er bij :D

        Veel plezier met je nieuwe ride, zal dat slappe geouwehoer van je in de gaten houden :jerry

        Greetz Emiel

        #18248940
        gose91
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 November 2013

          @soepkiepe wrote:

          roest heeft ie (blijft een opel) maar wel minder dan de paarse.
          onder aan de wielranden bij de dorpel heeft ie aan beide kanten een op plekje, en aan 1 dorpel zit een gaatje.
          op de kofferklep bij het handvat ook een beetje, maar meer nog niet kunnen vinden.

          Dat is nu het voordeel van een F2 tov een F1. Vanaf 1995 is Opel de carrosserie gaan verzinken op haar/zijn/hunnies auto’s.

          @soepkiepe wrote:

          veel plannen heb ik er eerst niet mee, maar ja, dat zei ik bij de anderen ook haha.

          Dat zei ik ook bij de mijne. Maar daar is in 1,5 jaar aan binnen- en buitenkant het nodige aan gebeurd…

          Toch ook maar een keer een topicje aanmaken…

          #18248941
          soepkiepe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2010

            zijn een paar kleine dingen die ik in gedachten heb om te doen.
            andere wielen.
            spoilertje achterop.
            raampjes blinderen.

            en de rest zien we vanzelf wel haha
            heb er nog een leuke sport uitlaat bij gekregen omdat deze uitlaat lek is, de einddemper heeft geen functie nu, hij is er net voor afgeknapt.

            ook zit er een power filter op.
            alleen die wil ik er wel af halen en weer een originele op zetten, schijnt dat ze nog wel een druppie benzine lusten door die troep ;)

            #18248942
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              het motortje.
              power filter gaat er nog af ;)
              dat word weer origineel.
              verder valt mij op dat met een koud blok de motor tikkerd, na amper 5 minuten is het over.
              na mijn idee is dat de olie die gezakt is en eerst weer rond gepompt moet worden.
              helpt dikkere olie daar tegen?
              en welke olie zal het best zijn voor dit blok?
              ben alleen maar een beetje bekend met de c1.4nz blokken, dus dit is best nieuw voor mij haha.

              #18248943
              -BlendjuH-
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2008

                Ziet er netjes uit …
                Veel plezier en veel veilige kms met je station :thumb

                #18248944
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  no words needed :agent

                  #18248945
                  TWA
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 June 2010

                    Kijk…echte velgjes :thumb

                    #18248946
                    Mr.F
                      Lid sinds:
                      3 November 2008

                      Netjes hoor

                      Olie gewoon 10w40 half synt. in doen, da’s prima ervoor.

                      #18248947
                      KadAstra-EF
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 July 2010

                        Hopla, topic gevonden king:

                        Had de Astra al gezien dus zal mn slap geouwehoer maar voor me houden :)

                        Rik :D

                        #18248948
                        PeterNoFear
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 January 2012

                          x16szr is in de basis het zelfde als de c14nz.
                          Hij heeft alleen 200cc meer, een EGR klep en een elektronisch gaspedaal (volgens mij).
                          Tikken komt omdat de olie naar boven gepompt moet worden na stilstaan.
                          Als het 5 minuten duurt zou je kunnen overwegen eens olie+filter te vervangen ;)

                          Door een power-filter gaan ze inderdaad meer verbruiken, en hebben ze minder vermogen (zoals deze geplaatst is)
                          Mooie auto verder :thumb

                          #18248949
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            filter gaat er ook af, heb het momenteel op fb te ruil staan voor het originele spul.
                            gaspedaal is voor zo ver ik gezien heb ook gewoon een kabel net als bij mijn 1.4, maar niet echt bewust aar gekeken.
                            motor wil ik sowieso nog ff een opfris beurtje geven, loopt ook niet 100% netjes stationair, maar kan de lekke uitlaat ook een oorzaak van zijn.
                            maar wil sowieso de bougies, olie, oliefilter interieur filter en kvs ff vervangen terzijne tijd

                            #18248950
                            soepkiepe
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 August 2010

                              kleine update tussendoor..
                              kan ik de honden ook veilig mee nemen en de kids niks meer op de hoedenplank gooien haha

                              tegelijkertijd kwam er ook nog wat anders binnen.
                              hopen dat het naar rechts trekken dan ophoud en dat ie ook niet meer zo rammelt.
                              als ik 90 rij en het gas los laat trilt het stuur ook hevig, mja, draagarm zit ook maar iets van 5cm speling op denk ik haha

                              #18248951
                              KadAstra-EF
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 July 2010

                                weer een stapje verder Harjan :thumb

                                Rik :)

                                #18248952
                                soepkiepe
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 August 2010

                                  zo..
                                  draagarm rubber is vervangen.
                                  stuurkogel is vervangen.
                                  en het getril is weg.
                                  alleen binnekort ff uitlijnen, merk wel dat ie niet staat zoals het hoort.
                                  eerst ff centjes sparen weer ;)

                                  ook ff een einddemper van de sloop gehaald, mijne viel niet meer te redden.
                                  goh wat loopt ie nu mooi rustig, loopt veel mooier dan die deed.
                                  donderdag is het powerfilter ook vervangen voor de gewone spullen.
                                  al met al gaan we langzaam maar zeker leuk vooruit.

                                  #18248953
                                  TWA
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 June 2010

                                    Kijk, klinkt goed allemaal. Gaat wel wat worden zo. :thumb

                                    Greetz Emiel

                                    #18248954
                                    soepkiepe
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 August 2010

                                      jep, ben alleen iets tegen gekomen waar ik minder blij van werd.
                                      mijn tank klepje is kapot, dus heb van de sloop een andere mee genomen (helaas een zwarte).
                                      alleen toen ik mijn klepje er uit wou halen vond ik het wel vreemd dat ik zoveel beweging had, blijkt dus dat het aardig rot is achter het punt waar het tank klepje vast zit.
                                      dus ook dat moet ff een keer gelast worden.

                                      #18248955
                                      KadAstra-EF
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 July 2010

                                        Net als mij dus, Astra kwaaltje: het tankkleppie :(

                                        Voor de rest alweer goed werk verricht.
                                        Ik kom snel weer eens langs hoor :)

                                        Rik :D

                                        #18248956
                                        soepkiepe
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          10 August 2010

                                          hulpveertjes zitten er ook weer onder, is gelijk te merken, iets stugger met veren en hij zakt niet zo veel meer als er een beetje gewicht achter hangt…
                                          maar ja, weer een paar kleine probleempjes ontdekt.

                                          na het monteren van de andere stuurkogel en draagarm rubber is het nog niet helemaal perfect.
                                          maandag moet hij uitgelijnd worden, hoop dat het dan beter is, want hij trilt nog steeds flink in het stuur.
                                          wanneer dat gebeurd is en hij blijft trillen toch maar eens uitzoeken wat het dan kan zijn.

                                          vanmiddag wou ik bij de tankstation weg rijden en was ik de 1 en 2 kwijt.
                                          raar genoeg kreeg ik hem er simpel weg niet in, schoot gelijk in de 3 of 4.
                                          uiteindelijk in de 3 weg gereden, toen ik de snelweg af ging om maar weer naar huis te gaan (dit was met lege aanhanger, met een volle aanhanger in de 3 weg moeten rijden leek me geen succes aanegzien het nu al lastig ging) kwam ik bij de rotonde aan, vreemd genoeg wou hij toen wel weer in de 1 en 2.
                                          toch maar door gereden dus en helemaal geen last weer gehad.
                                          ook dat word weer een leuk klusje om te zoeken dus.
                                          maar we hebben al een paar tips, dus dat eerst ff bekijken.

                                          #18248957
                                          Boskje
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 June 2011

                                            Kunstof blokje op de bak nog wel heel?

                                            #18248958
                                            soepkiepe
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 August 2010

                                              de gladde banden maar eens ff laten vervangen voor een paar met wat meer profiel.

                                              #18248959
                                              KadAstra-EF
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 July 2010

                                                :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

                                                Rik :D

                                                #18248960
                                                soepkiepe
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  10 August 2010

                                                  hij hobbelt nog hoor rik haha, dus zat niet zo zeer in de achterband, al was die ook ovaal, het is ook wel iets af genomen.
                                                  dinsdag zou ik hem laten uit lijnen, alleen het spul zat muur vast.
                                                  wel kon hij al zien dat er een flinke afwijking in zat.
                                                  donderdag ff de boel gangbaar zien te maken en dan gaan we vrijdag weer lekker opnieuw uitlijnen.
                                                  denk dat ie dan zaterdag stukken beter rijd zonder dat geklapper en getril.
                                                  zo niet kan ik weer verder gaan zoeken dus haha

                                                  #18248961
                                                  KadAstra-EF
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 July 2010

                                                    Oke oke, maar je kan de banden dan in elk geval afstrepen als oorzaak.

                                                    Rik :D

                                                    #18248962
                                                    soepkiepe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 August 2010

                                                      vandaag het spul maar ff soepel gemaakt voor het uit lijnen morgen.
                                                      viel niet mee, alles zat lekker vast.
                                                      al met al toch gelukt met wat :swear

                                                      andere kant de stuurkogel was ook aardig op, ook gelijk maar een nieuwe er op.
                                                      hij is nog niet uit gelijnd, maar stuurt toch al beter, dus de afwijking is volgens mij al aardig minder ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 66)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.