astra sports tourer start stop systeem

Forumindex Forums Modellen Astra astra sports tourer start stop systeem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18426792
    HarryKadett
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 July 2021

      Hallo,

      In mijn model bwj 2020 stopt de motor als met koppeling ingetrapt en  snelheid lager dan circa 10 km/u. Als ik dan vervolgens tot stilstand kom, bij nog steeds ingetrapte koppeling en versnelling in zijn vrij, slaat de  motor echter weer aan. En helaas niet meer uit als ik de koppeling op laat komen.

      Is dit normaal? Wat is dan de nut van start/stop?

      Hij blijft wel uit als ik in z’n vrij en met koppeling omhoog tot stilstand kom.

      Graag jullie ervaringen.

      Groet,

      Harry

       

       

       

      #18426815
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        wat mij betreft een waardeloos kl*te systeem, als ik een auto zou hebben waar het inzit zou ik het elke keer uitzetten. Doen fabrikanten alleen maar om een zuiniger energie label te krijgen

        #18426951
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          in de jaartallen ervoor gebeurde het enkel als hij in zijn vrij stond en de koppeling omhoog was, veel beter, het start stop systeem op een andere manier is volgens mij ook nog eens gevaarlijk, motor uit is geen rem of stuurbekrachtiging

          #18427560
          TomM85
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2021

            Bij mijn sports tourer werkt het enkel als je aan het remmen bent en dan de koppeling intrapt dan gaat de motor uit, als je dan het rempedaal weer loslaat dan start hij gelijk weer.

            Naar mijn idee compleet nutteloos gezien ik van comfortabel rijden hou en ik altijd net voor ik stil sta de rem even loslaat om uit te rollen.

            Dus bij het starten zet ik altijd gelijk het start/stop systeem uit.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.