Astra k sportstourer als caravan trekker

Forumindex Forums Modellen Astra Astra k sportstourer als caravan trekker

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365443
    groothuis27
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 April 2010

      Hallo forum leden,  wat zijn jullie ervaringen met de astra k sports tourer 1.4 (150 pk ) als caravan trekker .heb zelf een 2016 inovation . Gaat me dus alleen specifiek om dit model ( motor type ! ) .gaat mij om verbruik ,rijervaringen enz . Laat bij reactie even weten hoe zware caravan je er achter hebt ook wel handig .auto was tenslotte ook trek auto van het jaar in 2016 . Ben benieuwd

      #18365448
      Spoel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 June 2018

        Ik heb er een. Prima caravantrekker. Ben er al verschillende keren mee naar Zuid  Frankrijk geweest.Erg stabiel en goed. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor caravan er achter hangt

        #18365457
        groothuis27
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 April 2010

          En wat is je verbruik , en hoe zwaar de caravan

          #18365467
          koenvb
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 July 2008

            Hey, ik heb ook de innovation uit 2016. Ga dit jaar voor het eerst een caravan trekken.

            Nog geen ervaring mee aangezien de caravan na de koop nog bij de dealer in stalling staat. Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen.

            Ik ga rijden met een hobby de luxe easy 400, met max gewicht van 1200kg.

            Groeten Koen

            #18365469
            groothuis27
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 April 2010

              mijn tec 430 db uit 2003 weegt ook max. 1200 kg .

              ben benieuwd naar het verbruik en de trek kracht .

              mijn vorige auto een astra J 1.4 [ 140pk ] sportstourer zat met de caravan op een gem. verbruik van 1 op 9

              #18365471
              Spoel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 June 2018

                Mijn caravan is ook ongeveer 1200Kg. Verbruik 1:8  hangt erg af van je rijstijl en route

                #18365505
                groothuis27
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 April 2010

                  Ok dat is minder zuinig dan ik had verwacht , als ik het vergelijk met mijn vorige astra j

                  #18365548
                  Spoel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 June 2018

                    Nou ,het is ook wel eens 1:9   normaal zonder caravan 1:15   het hangt sterk af van het aantal hellingen die je tegenkomt naar Frankrijk. Op zich vind ik het een acceptabel verbruik. Ik heb met heel wat Opel’s caravans getrokken. Dit is een automaat, dat rijdt wel heel relax :good-job:

                    #18427104
                    Kloekloek
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 July 2021

                      Raden jullie het gebruik van hulpveren aan, of gaat dat gewoon prima op de standaard veren?

                      #18427117
                      koenvb
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 July 2008

                        Hey,

                        Voorheen had ik een caravan max 1200kg geen hulpveren gebruikt.

                        Sinds deze zomer een caravan van een meter langer oorspronkelijk 1750kg max (teruggekeurd naar 1500kg max) in principe zelfde kogeldruk maar ivm gewicht verdeling meer gewicht in de auto. Met deze combi wel hulpveren, standaard veren zakte door.

                        Denk dat je zelf moet kijken hoe je vering erbij staat met lading en caravan.

                        Groeten Koen

                        #18427327
                        Kloekloek
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 July 2021

                          dank voor je reactie. Ik heb vandaag de caravan uit de stalling gehaald en het lijkt er aardig stevig bij te staan. Valt nog weinig van te zeggen met een lege caravan, maar mijn ervaring bij Alfa en Skoda is dat deze met de standaardvering aardig doorhangen.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.