Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra K spiegels inklappen
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 november 2019om 00:29 door lepo3000.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2018 om 21:01 #18360807
Hallo, ik bezit al tijdje astra K 1.4 Dynamic uitvoering, had eens gepropeerd tijdens de auto wassen om de spiegels te klappen (handmatig) maar kreeg ik niet voor elkaar.
Vond ik vreemd maar ik lees net op dit forum bij andere post als je parkpilot bezit dat dat ze elektrisch inklapbaar zijn.
vervolgens ging ik naar de configurator op de opel site om te checken, en heb parkpilot optie aangevinkt, dan krijg je automatisch deze optie aangevinkt
Perimeter Protection Plus Pack (UFQ): Bevat: Waarschuwing dode hoek (UDQ); Achteruitrij camera (UVC); Semi-automatische parkeerhulp voor- en achteraan; Elektrisch inklapbare buitenspiegels (DWF)Ik heb dodehoek sensoren, achteruitrij camera en automatisch parkeren
maar elektrische inklapbare buitenspiegels? geen idee hoe?
Iemand meer weet hierover?
3 oktober 2018 om 21:46 #18360808Spiegels electrisch inklappen met de spiegel knop in bestuurders deur.
Gaat niet met sleutel.
Niet electrisch inklappen de unit met glas naar zijraam draaien
3 oktober 2018 om 21:50 #18360809welke knop dan?
3 oktober 2018 om 21:58 #18360810Het tuimel knopje van de spiegel bediening rechts of links in het midden zetten zie zwarte stip.
Vervolgens met de spiegel knop open en dicht doen zie afbeelding
3 oktober 2018 om 22:03 #18360811Hand inklappen de unit met spiegel ietsje schuin omhoog naar zijruit draaien. Wel iets weerstand voel je.
3 oktober 2018 om 22:03 #18360812Ok morgen eens uittesten nooit aan gedacht, dacht dat dit enkel diend om elektrisch te verstellen, maar omdat ik park pilot heb zit deze optie voor elektrische inklappen er normaal op toch.
Bedankt in ieder geval test het morgen uit
3 oktober 2018 om 22:31 #18360814Ik hoor graag… altijd leuk.
4 oktober 2018 om 15:34 #18360827Niet vergeten ze weer “open” te klappen (m.b.v. zelfde knop als “sluiten”) voor dat je weer begint met rijden….
4 oktober 2018 om 16:23 #18360830Het is gelukt bedankt voor de hulp !
En idd niet vergeten uitklappen zou handig zijn om te rijden denkik.
Bedankt
4 oktober 2018 om 17:06 #18360833Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik ze vergeet bij het wegrijden……
Zou eigenlijk automatisch moeten gebeuren, zodra je de motor start, maar helaas.
5 oktober 2018 om 20:25 #18360855Tja het lijkt erop dat Opel met de Astra opnieuw het wiel heeft moeten uitvinden.
Bij mijn vectra bj 2005 klapte de spiegels met de sleutel in en uit.
Dus ik begrijp deze actie echt niet en maakt het behoorlijk omslachtig.
12 oktober 2018 om 21:25 #18361044Dat het niet automatisch gaat is inderdaad en misser. Vreemd juist omdat als je de ontgrendel knop op je sleutel lang inhoud wel je ramen open gaan, en weer dicht bij het lang inhouden van de vergrendel knop.
ik klap ze daarom vrijwel nooit in alleen als ik in een smale straat geparkeerd sta. lastig is dat dat ik eerst moet uitstappen (daarbij kijk in in de spiegel of ik de deur niet tegen een langsrijdende fietser oid aanknal) en als ik dan in de opening van de deur sta moet ik semi onhandig het knopje indrukken om de spiegels in te klappen.
Als je daarna weer instapt is wat minder onhandig (omdat je het doet vanuit je zetel) maar moet je niet vergeten de spiegel weer uit te klappen.
13 oktober 2018 om 09:02 #18361051AnoniemLid sinds:
1 January 1970Opel verklaarde eerder dit niet (meer) te doen ivm mogelijk vastvriezen van de spiegels in de winter.
Blijft vreemd dat Opel wel adviseert om altijd de elektrische handrem te gebruiken, terwijl de ANWB dit ontraadt in de winter ivm vastvriezen….
13 oktober 2018 om 10:48 #18361054Het zal wel een kwestie van budget zijn. De spiegels zijn niet meer opgenomen in de CAN bus dus aansturing via je AB kan je wel vergeten. Net zoals de diverse peilsensoren die niet meer aanwezig zijn. Alles om de auto prettig geprijsd te houden in de huidige markt.
20 oktober 2018 om 14:51 #18361237ik vond het eerst ook omslachtig om het handmatig te moeten doen, maar aan de andere kant zit je er ook niet op te wachten dat je spiegels automatisch uitklappen op het moment dat dit niet gewenst is (bijv strak ergens geparkeerd waardoor er geen uitklapruimte is) Wat ze wat mij betreft wel hadden mogen doen is het via voertuiginstellingen laten instellen, dan kun je zelf je voorkeur opgeven.
1 januari 2019 om 22:36 #18362807[quote quote=18361051]Opel verklaarde eerder dit niet (meer) te doen ivm mogelijk vastvriezen van de spiegels in de winter. Blijft vreemd dat Opel wel adviseert om altijd de elektrische handrem te gebruiken, terwijl de ANWB dit ontraadt in de winter ivm vastvriezen….[/quote]
Vreemde beredenering van Opel.
Mijn vorige auto was een Skoda Octavia 3 en daar klapte de spiegels wel automatisch in en wilde je dat niet in de winter, dan haalde je het vinkje weg in de boordcomputer.
23 oktober 2019 om 18:40 #18369469Heb net mijn nieuwe Astra opgehaald. Vroeg inderdaad of het ook mogelijk was dat de spiegels automatisch bij vergrendelen in klappen… Gaat dus niet. Reed hiervoor een nieuwe Peugeot 308 en die had dat wel. Was toch handig. Ook jammer dat je de lichten niet op afstand kan bedienen om je auto te zoeken.. of heb ik die gemist?
23 oktober 2019 om 21:49 #18369475Om dit mogelijk te maken kun je een modulle inbouwen om je spiegels in te klappen automatisch
Zag dit op een duits forum v astra K jammer dat je dit weer extra moet kopen had er standaard op moeten zitten
https://www.carmodule.de/kategorie_2_Spiegelmodule.htmlhttps://www.carmodule.de/kategorie_2_Spiegelmodule.html
12 november 2019 om 00:29 #18369830[quote quote=18369469]Heb net mijn nieuwe Astra opgehaald. Vroeg inderdaad of het ook mogelijk was dat de spiegels automatisch bij vergrendelen in klappen… Gaat dus niet. Reed hiervoor een nieuwe Peugeot 308 en die had dat wel. Was toch handig. Ook jammer dat je de lichten niet op afstand kan bedienen om je auto te zoeken.. of heb ik die gemist?[/quote]
Zeker gemiste kans dat de spiegels niet mee gaan met de ab of openen van de deur.
Licht bedienen om je auto te zoeken zit er zeker op, ik heb keyless entry maar als ik op de ab deuren open druk gaan de led lampen knipperen.
Deze wel even aanzetten in de instellingen
hoor graag of het is gelukt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.