Astra K, Lane Keep systeem

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K, Lane Keep systeem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344687
    DeBrievenbus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2016

      Hallo,

      Sinds een paar dagen trotse bezitter van een Opel Astra K innovation.
      Ik vind het een geweldige auto om in te rijden.
      Ik vraag mij alleen af of het Lane keep systeem goed werkt. Ik druk de knop in en het led van de knop brandt.
      Als ik nu op de provinciale weg rij met belijning in het midden en aan de zijkant en ik rij 80 zou het systeem moeten werken.
      Alleen blijft het controlelampje op het dashboard niet constant branden. Het gaat willekeurig aan en uit.
      Als het controlelampje brandt werkt het systeem en wordt er ook gecorrigeerd. Als het controlelampje uit is niet.
      De controlelamp gaat willekeurig aan en uit.
      Hoort dit zo te gaan?

      Mvg Jan

      #18344690
      Vierwieler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 February 2017

        Ja, dat hoort zo. Het is mij ook opgevallen dat de herkenning door het systeem van de wegbelijning verre van optimaal is. Wat nog wel schijnt te helpen is ervoor te zorgen dat je voorruit ter hoogte van de sensor helemaal schoon is zodat de herkenning beter is. Maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

        #18344693
        eppo61
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 May 2017

          Systeem gebruikt inderdaad het cameraatje in de voorruit om de belijningen op straat te detecteren.
          Apparaatje kost vermoedelijk 4,95 euro bij aliexpress……!
          Als alle omstandigheden goed zijn (goede belijning; goed licht; schone voorruit etc.) werkt het systeem verrassend goed.
          Heb hem ca. 70% van de tijd actief; met name na de nachtdienst ! :good-job:

          #18344695
          Ed13
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2016

            Sorry ik het helemaal niet goed werken gaat ver over de belijning heen, ik heb een Skoda Octavia gehad daar werkte het perfect stuurde de wagen precies in het midden van de belijning. Dat doet de Astra helaas niet.

            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

            #18344714
            Ed13
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2016

              Sorry ik vindt het helemaal niet goed werken gaat ver over de belijning heen, ik heb een Skoda Octavia gehad daar werkte het perfect stuurde de wagen precies in het midden van de belijning. Dat doet de Astra helaas niet.

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

              #18344734
              DeBrievenbus
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2016

                Vandaag eens even met de dealer gebeld. Ik werd doorverbonden met de chef werkplaats (denk ik). Ik vertelde hem mijn ervaringen en hij gaf aan dat het inderdaad normaal is wat er gebeurd. Zoals hij het zei werkt het systeem naar behoren, maar voldoet het niet aan mijn verwachting. Hij gaf mij ook de indruk dat ik niet de eerste was die zich meldde met dit probleem (en ook niet de tweede, of derde, of tiende etc.). Hij vertelde mij ook dat als hij mijn auto aan de computer zou hangen hij waarschijnlijk geen foutmelding op dit systeem zou vinden. Om hem maar eens te citeren: ‘het is een nieuw systeem dat nog in de kinderschoenen staat.’ Ik vind dat op zich niet zo erg, ik zou het alleen charmant gevonden hebben als dit gemeld was bij de verkoop van de auto.
                Dus om een lang verhaal nog langer te maken: ik moet er maar mee leren leven. Ik denk dus dat ik het maar uit laat staan.

                Bedankt voor jullie reacties.

                Mvg. Jan.

                #18344738
                Ed13
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2016

                  Misschien voor Opel is het een nieuw system maar bij andere merken werkt het perfect de reacties op lane system zijn veel te traag hier kan Opel nog een lesje aan nemen .

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.