Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra K ervaring topic
- Dit onderwerp bevat 592 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 oktober 2020om 13:21 door Martijn Ooijevaar.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2016 om 17:40 #17277643
Om het levertijden topic maar even los te koppelen van de rest, hier een nieuw topic voor ervaringen van de Astra K 5drs en st
Via Tapatalk
11 augustus 2016 om 17:50 #18324551Voordeel van het start stop systeem wat ik gevonden heb is dat je als de motor uit staat alvast in 1 kunt zetten.
Gaat het verkeerslicht op groen kun je koppeling intrappen en gelijk weg.Via Tapatalk
11 augustus 2016 om 19:58 #18324552Ik kan niet wennen aan het start/stop systeem. Ik maak het wel eens mee dat ik een rotonde/ voorrangsfietspad langzaam nader en de auto, net op het moment dat ik weer snelheid wil maken, afslaat. Ook heb ik al meerdere malen gehad dat ik bij het stoplicht stil sta met de koppeling ingetrapt, versnelling in z’n 1 en voet niet op de rem. De auto is dan inmiddels wel afgeslagen en als ik weg wil rijden, gebeurt er niets. Dan moet ik eerst opnieuw schakelen om de auto weer aan te laten slaan.
Ik denk dat ik in dit geval de rem, net op het moment dat het systeem afslaat, los laat en hierdoor de ‘combinatie ‘dus eigenlijk niet meer klopt. Ik zet, als ik er aan denk, het systeem altijd meteen uit.
Ik ben met mijn ervaring nog niet bij de dealer geweest, dus of dit bekend is weet ik niet.Verder vind ik het een heerlijke auto. Rijdt fijn reactie en gevoel op het stuur is goed, zit heerlijk (Innovation met AGR stoelen), zicht is goed zowel voor- als achteruit.
Als voorloop auto heb ik een Peugeot 308 SW gehad. Deze auto was veel te fel op het stuur. Ieder kleine beweging op het stuur werd meteen afgestraft. Als de rem licht werd aangeraakt hing ik meteen met m’n neus op het stuur. Dit alles is niet het geval bij de Astra Sports Tourer.Ook het Keyless entry systeem bevalt me goed. Ik heb deze zo ingesteld, dat als ik de auto verlaat, de auto zelf op slot gaat(zonder claxon geluid). Wel heb ik al een aantal keer gehad dat de achterklep ‘vanzelf’ open gaat. De auto staat dan geparkeerd voor de deur en de sleutel zit in mijn broekzak. Als dan een van de kids op schoot komt zitten of spelen, dan wil het wel eens gebeuren dat hierbij de klep geopend wordt :D , maar als je dit weet, kan je erop letten, dus dit ervaar ik niet als een probleem.
12 augustus 2016 om 10:00 #18324553Vandaag de 1000 km aangetikt. Tot op heden overall tevreden. Verbruik is 5.4 over die 1000 km voor de 136 pk diesel.
Via Tapatalk
12 augustus 2016 om 10:02 #18324554In verband met het keyless systeem, heeft er iemand een idee waarom de auto soms kortstondig 2x toetert (niet het claxon geluid dat je kan aanzetten bij de vergrendeling) als je de deur sluit.
Als je nog in de wagen zit nadat je de motor hebt uitgezet en je opent de deur en sluit hem, dan toetert hij 2x. Maar soms heb ik dit ook als je gewoon uitstapt.Overall, zeer fijne wagen (komende van een Insignia 200pk automaat met zeer slechte Intellilink)!
12 augustus 2016 om 10:03 #18324555Is dat niet sleutel reminder alarm? Staat die aan?
Wellicht gaat de auto ervanuit dat je uitgestapt bent, maar detecteert de sleutel nog.
Via Tapatalk
12 augustus 2016 om 10:05 #18324556Makes sense, dat alarm zal inderdaad aanstaan! Thanks.
Ik vind het ook wel bizar dat er geen Off knop is voor de lichten.
12 augustus 2016 om 10:15 #18324557Dat is volgens mij standaard tegenwoordig. Ik heb ze overigens altijd aan staan.
Via Tapatalk
12 augustus 2016 om 19:27 #18324559Ben in het bezit van een 1,4 benzine innovation bevalt prima goede rij eigenschappen geen start stop systeem min punt bij het afsluiten van de auto dat de spiegels niet inklappen automatisch
de agr stoelen zijn stevig maar persoonlijk vind ik dit wel fijn om lang afstand te rijden
de elektronische hulpmiddelen zoals lane assitent Adaptive Cruise Control en onstar werken prima
alleen de vraag wat zijn de kosten na een jaar gratis wifi en hulpservice opel geeft hierover geen duidelijke informatie ook wat een update kost van een navigatie systeem dit zou beter kunnen lijkt mij12 augustus 2016 om 20:29 #18324560Adaptive cruise control ? Dat zit er toch niet op ?
Of bedoel je de afstandsindicator tot je voorligger?13 augustus 2016 om 07:16 #18324561@Sportstourer-k wrote:
Adaptive cruise control ? Dat zit er toch niet op ?
Of bedoel je de afstandsindicator tot je voorligger?adaptive cruise control dit is alleen mogelijk met een AT transmissie
inderdaad forward collision alert , traffic sign assist , advanced park assist13 augustus 2016 om 07:40 #18324562@pjotter wrote:
@Sportstourer-k wrote:
Adaptive cruise control ? Dat zit er toch niet op ?
Of bedoel je de afstandsindicator tot je voorligger?adaptive cruise control dit is alleen mogelijk met een AT transmissie
inderdaad forward collision alert , traffic sign assist , advanced park assistIk heb een AT, maar geen adaptive cruise control. Ook niet gezien als optie.
13 augustus 2016 om 08:00 #18324563Zit er volgens mij ook niet op. Ook niet als optie beschikbaar.
Via Tapatalk
13 augustus 2016 om 12:45 #18324564Astra_DLS wrote:Zit er volgens mij ook niet op. Ook niet als optie beschikbaar.
http://www.opel.nl/onze-modellen/modellenoverzicht/personenautos/de-nieuwe-astra-5-deurs/index2.html#innovation_opel-eye
Traffic Sign Assist: Dit geavanceerde systeem toont snelheidsbeperkingen en andere verkeersborden en herkent zelfs tijdelijke elektronische borden.
Following Distance Indication: Meet de afstand tot de auto voor u en waarschuwt via het centrale display wanneer de afstand te klein wordt.
Forward Collision Alert: Het automatische remsysteem voor noodgevallen waarschuwt met geluid en licht. Wanneer een frontale botsing dreigt, verschijnt er een symbool op het display en wordt er LED signaal geprojecteerd in de voorruit. Tot een snelheid van 60 km/u begint het systeem automatisch te remmen bij een noodgeval. En tot een snelheid van 85 km/u werkt het remsysteem ondersteunend.
Active Lane Keep Assist: Waarschuwt en stuurt actief tegen in het geval dat onbedoeld de rijbaan wordt verlaten hier videolink https://youtu.be/UwL6psv_CIg13 augustus 2016 om 13:34 #18324565Dat klopt allemaal maar dat is nog geen adaptieve cruise control.
Via Tapatalk
13 augustus 2016 om 13:37 #18324566Ik rij momenteel met een Astra J Sports Tourer (1.7 CDTI Ecoflex S/S 110pk) en ben daar heel tevreden mee. Normaal gezien verander ik om de 4 à 5 jaar van auto en voorgenoemde Astra wordt in september 4 jaar.
Normaal gezien zou ik uitkijken naar een Astra K Sports Tourer (wel benzine deze keer, 1.4 Turbo 125pk o f 150pk) maar mijn oog is bij mijn dealer gevallen op een 1 jaar oude Insignia Sports Tourer met 1.6 Turbo motor (170pk).Waarom ?
Wel, mijn schoonouders hebben sinds mei een nieuwe Astra K 5-deurs, 1.4T met 125pk, Innovation met leren stoelen en alles erop en eraan. Al een paar keer mee gereden, als passagier en zelf ook eens achter het stuur. Ik wist dat hij veel lichter was dan de Astra J, en eerlijk gezegd voel je dat wel als je ermee rijdt. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar hij voelt minder ‘stevig’ aan dan de ‘J’. Dat merk ik ook bij het dichtslaan van de deuren. Ofwel beeld ik het me allemaal in.
Mijn schoonpa noemt hun nieuwe Astra trouwens nu al een ‘vrouwenauto’ (hun vorige was een Opel Signum).Dus ja, ik vind de nieuwe Astra K Sports Tourer wel een heel mooie auto, maar ik ben toch meer geneigd om die Insignia te kopen…
Wat betreft het Start/Stop systeem op mijn Astra J : geen probleem mee, werkt zoals het moet en ik hou er wel van (ook op m’n vrouw haar Corsa D 1.3 CDTI).
13 augustus 2016 om 14:24 #18324567Astra_DLS wrote:Dat klopt allemaal maar dat is nog geen adaptieve cruise control.volgens folder wordt het zo beschreven
Adaptive Cruise Control (ACC)
Adaptive Cruise Control (ACC) in de Opel Astra 5-deurs maakt gebruik van een radarsensor om de afstand tot voorgaand verkeer te controleren en een vooraf ingestelde afstand aan te houden door de snelheid automatisch aan te passen. Adaptive Cruise Control (ACC) wordt geactiveerd zodra de Astra 5-deurs harder rijdt dan 50 km/u en waarschuwt met een geluidssignaal en een lampje op het dashboard wanneer de auto zijn voorganger te dicht nadert.
ACC bevat ook Collision Imminent Braking (CIB) dat de Astra automatisch geleidelijk afremt als dat nodig is en zorgt dat de remmen sneller reageren wanneer hard geremd wordt.13 augustus 2016 om 14:48 #18324568Acc is volgens mij toch dat je automatisch je voorganger volgt? Dus dat als hij iets remt jij ook remt en als hij iets harder gaat jij ook tot je ingestelde max.
Het zijn wel allemaal systemen die er aan bijdragen, maar ik zie het nog niet als een automatische piloot.
Via Tapatalk
13 augustus 2016 om 15:16 #18324558AnoniemLid sinds:
1 January 1970@pjotter wrote:
Ben in het bezit van een 1,4 benzine innovation bevalt prima goede rij eigenschappen geen start stop systeem min punt bij het afsluiten van de auto dat de spiegels niet inklappen automatisch
Dat is bewust gedaan om te voorkomen dat in de winter de boel vastvriest en je de spiegels niet meer kunt uitklappen. Je zou zo het motortje kunnen kapot laten draaien, aldus een dealer.
13 augustus 2016 om 17:50 #18324569@Divers wrote:
@pjotter wrote:
Ben in het bezit van een 1,4 benzine innovation bevalt prima goede rij eigenschappen geen start stop systeem min punt bij het afsluiten van de auto dat de spiegels niet inklappen automatisch
Dat is bewust gedaan om te voorkomen dat in de winter de boel vastvriest en je de spiegels niet meer kunt uitklappen. Je zou zo het motortje kunnen kapot laten draaien, aldus een dealer.
Kom op dat zou echt een slecht verhaal zijn van Opel. Waarom wel op andere merken en zelfs op de insignia en niet op de Astra.
Via Tapatalk
13 augustus 2016 om 21:22 #18324570@Astra_DLS wrote:
Dat klopt allemaal maar dat is nog geen adaptieve cruise control.
Via Tapatalk
ACC is in Duitsland, het VK en wellicht andere landen vanaf dit najaar leverbaar. Nederland zal wel iets achter lopen maar het zal hier ook wel beschikbaar komen lijkt me.
Tot op heden was het dus nog niet mogelijk op ACC op de nieuwe astra te bestellen in Nederland.Het lijkt me overigens een vreselijke optie. Met een automaat is het in de file wel handig maar om op de autobaan nou achter iemand te blijven hangen voor heel veel geld… :wtf Zal wel met rijstijl te maken hebben.
13 augustus 2016 om 21:33 #18324571@Powerwing wrote:
Ik rij momenteel met een Astra J Sports Tourer (1.7 CDTI Ecoflex S/S 110pk) en ben daar heel tevreden mee. Normaal gezien verander ik om de 4 à 5 jaar van auto en voorgenoemde Astra wordt in september 4 jaar.
Normaal gezien zou ik uitkijken naar een Astra K Sports Tourer (wel benzine deze keer, 1.4 Turbo 125pk o f 150pk) maar mijn oog is bij mijn dealer gevallen op een 1 jaar oude Insignia Sports Tourer met 1.6 Turbo motor (170pk).Ik heb serieus naar de Insignia gekeken omdat de prijs van een rijk uitgeruste Astra K ST niet heel ver van een nieuwe Insignia af zit. Maar ik heb uiteindelijk toch voor de Astra gekozen. Het is een compleet nieuwe auto veel moderner in veel opzichten dan de Insignia. Het model van de Insignia gaat ook al erg lang mee, sinds 2008 is er niet heel veel verandert. Niet dat het niet meer mooi is, net als de Astra J is de Insignia nog steeds een erg mooi moderne auto om te zien.
Vooral het interieur van de Astra K vind ik veel mooier dan de Insignia. Ja de Insignia is dikker en zwaarder en dat voel je ook tijdens het rijden (positief bedoelt!) maar daar betaal je dan ook meer benzine, belasting en verzekering voor. Bovendien is de Insignia minder waardevast.14 augustus 2016 om 06:07 #18324572@Klaasvaker wrote:
@Astra_DLS wrote:
Dat klopt allemaal maar dat is nog geen adaptieve cruise control.
Via Tapatalk
ACC is in Duitsland, het VK en wellicht andere landen vanaf dit najaar leverbaar. Nederland zal wel iets achter lopen maar het zal hier ook wel beschikbaar komen lijkt me.
Tot op heden was het dus nog niet mogelijk op ACC op de nieuwe astra te bestellen in Nederland.Het lijkt me overigens een vreselijke optie. Met een automaat is het in de file wel handig maar om op de autobaan nou achter iemand te blijven hangen voor heel veel geld… :wtf Zal wel met rijstijl te maken hebben.
Ik heb ook naar een Leon St gekeken en die verkoper raadde het me zeer af tenzij ik een hele rustige rijder was. Dus acc moet je inderdaad echt omarmen en dan je rijstijl aanpassen.
Via Tapatalk
18 augustus 2016 om 11:56 #18324573Net bericht gehad van Opel Nederland dat binnnen 4md de ACC leverbaar wordt op de Astra K.
Gezien ik de auto met Martix lampen heb besteld kan ik deze optie misschien nog net mee pikken ;)Ik heb na het verplicht veranderden van m’n kleur nog iets te goed…. :vertag lijkt mij een nette optie :hmmz
18 augustus 2016 om 13:36 #18324574Bij Seat is de optie me bijna met klem afgeraden. Dit doordat het niet mogelijk is om de acc uit te zetten. Het is of acc of voetgas.
Via Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.