[Astra K] Android Auto

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra K] Android Auto

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 241)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342504
    Astra_DLS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2008

      Met mijn iPhone werkt het wel goed inderdaad. Geen problemen met het eruit knallen en het staat er ook standaard op.

      #18342669
      3234dmtr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 January 2017

        Opel kan er niet zoveel aan doen dat Google heeft besloten om de Android Auto app niet in Nederland aan te bieden. In het buitenland werkt het gewoon goed. Bij mij overigens ook.

        #18342738
        Wagentje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 April 2017

          Dus het werkt niet op een normale telefoon.
          Wat valt dan uit?

          #18342751
          Ed13
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2016

            @wagentje Bij mij werkt Android auto met mijn OnePlus3 en op mijn iPhone met CarPlay

            #18342757
            Astra_DLS
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2008

              Toevallig bij de oneplus wat problemen, ook in landen waar wel gewoon van Google beschikbaar is.

              .
              Met mijn 1+3T via Tapatalk

              #18343395
              Vierwieler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 February 2017

                [quote quote=18342669]Opel kan er niet zoveel aan doen dat Google heeft besloten om de Android Auto app niet in Nederland aan te bieden. In het buitenland werkt het gewoon goed. Bij mij overigens ook.

                [/quote]
                Hoezo Google heeft besloten om Android Auto app niet aan te bieden in NL? Bedoel je dat de app helemaal niet meer gaat komen?

                #18343413
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  Opel kan er deels niets aan doen..ok maar toch heeft Opel dat te snel en te veel beloofd.
                  Dat is dan toch echt de fout van Opel.
                  Ik vindt de App via Apk niet meetellen dat is inprincipe illegaal laten we wel zijn.
                  Mijn dealer raad die manier zelfs met nadruk af, omdat er volgens hen apparte storingen in de auto media end voordoen.. Ook met de parkeersensoren.
                  Ik deel hun mening niet qua extra storingen.

                  Punt blijft Opel heeft heb aangeprezen nu komt het niet dan vindt ik Opel ook verantwoordelijk En zouden zij dit netjes moeten oplossen…
                  Eerlijk is eerlijk we hebben niet allemaal iphone en er staat niet voor niets android auto in het menu. Dus Opel kom met eerlijkheid.

                  Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                  #18343416
                  Ed13
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 November 2016

                    Android auto werkt bij mij uitstekend ook verder geen storingen mijn dealer gebruikt zelf ook Android auto.
                    Astra Sports Tourer 1.4 automaat Innovation.

                    #18343454
                    Gerard Kronenburg
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 December 2016

                      Ook andere merken adverteren met Android Auto en Carplay.

                      #18344319
                      DPR
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 May 2017

                        Goedemorgen,
                        Iets meer dan een maand geleden heb ik een Astra K occasion gekocht. Dit model is van eind 2015 en was nog niet in staat om met mijn telefoon te verbinden via Android Auto. Ergens had ik wel het idee dat dit mogelijk moest zijn en mijn zoektocht bracht me op dit forum. Inmiddels heb ik, aan de hand van deze discussie, een aantal dingen uitgezocht en is het gelukt om Android Auto werkend te krijgen voor mijn ‘oudere’ Astra K. Het leek me dan ook wel zo netjes om dat hier ook even te laten weten.

                        Voor zo ver ik weet is een software update voor je Intellilink voor elke Astra K met dit systeem te installeren. Het nadeel is alleen dat veel dealers (lees de garage bij de dealer) hier in mindere mate van op de hoogte zijn. Can’t blame them, de techniek snelt het good’ol gesleutel voorbij. Voor het werkend krijgen zijn overigens drie zaken van belang:
                        1 Je dient de Android Auto app te downloaden via een APK, dus niet via de officiële Google Play Store. Hiervoor zul je even moeten zoeken op Android Auto APK en zul je misschien op je telefoon de optie aan moeten zetten dat je apps van derden wilt kunnen installeren.
                        2 Een goede USB kabel is volgens mij een vereiste, de standaard met je telefoon meegeleverde oplader zou moeten volstaan
                        3 De juiste software versie op je Intellilink systeem. De software versie is terug te vinden in de instellingen van je Intellilink systeem. De software versies waarvan ik weet dat ze Android Auto ondersteunen zijn 84089008 en 84156714 (de laatst genoemde heb ik nu sinds een week).
                        Om de update te laten doen ben ik langs mijn dealer gereden en heb uitgelegd dat er een update beschikbaar zou kunnen zijn. Hier had de dealer nog wat vraagtekens bij maar hij bood aan om de auto gewoon een keertje een dagje neer te zetten en dan gingen ze wel even kijken.
                        Op de dag dat ik mijn auto naar ze heb gebracht heb ik de software versies opgeschreven voor ze, de instructie van Pjotter (pagina 1 van deze discussie) uitgeprint en hier een printscreen van de link die hij stuurde, ingevuld voor mijn auto, bij gedaan. Toen ik ’s middags de auto op kwam halen was de laatste software versie geïnstalleerd en werkte Android Auto prima met mijn Sony Xperia X. Voor deze update mag de dealer volgens mij wel kosten in rekening brengen. Echter bij mijn dealer, Opel van der Burg in Zoetermeer, vond men dit onder de gratis service vallen (zij zijn dan ook al jaren, ook voor mijn twee Corsa’s die ik hiervoor had) mijn vaste dealer.
                        Mocht je zelf ook nog van plan zijn je dealer een update uit te laten voeren aan je systeem dan zouden zij genoeg moeten hebben aan de volgende informatie:

                        https://tis2web.service.gm.com/tis2web

                        Het is raadzaam dat de volgende reeks van de controllers worden geprogrammeerd moet worden gerespecteerd

                        1.K74 – Human Machine Interface (HMI) (alleen met RPO Code IO5 – “Touch RF700” of IO6 – “Navi RF900”)

                        1. gelden de “USB-bestandsoverdracht” programmeren in TIS2Web toepassing. Selecteer “Functie Software – met extra kosten”. Volg de instructies.
                        2. Sluit de USB-stick in de USB-houder van het voertuig. Volg de instructies.
                        3. gelden de “SPS Programming” in de TIS2Web SPS-toepassing.

                        2. A11 – Radio (Tuner)

                        1. gelden de “USB-bestandsoverdracht” programmeren in TIS2Web toepassing. Selecteer “Software alleen voor HMI functie Software”. Volg de instructies.
                        2. Sluit de USB-stick in de USB-houder van het voertuig. Volg de instructies.
                        3. gelden de “SPS Programming” in de Tis2Web SPS-toepassing.
                        4. toepassing de ‘SPS Config & Setup’ programmeren in de toepassing van de TIS2Web-SPS.

                        3.P16 – Instrument Cluster (alleen met RPO Code UDD)

                        1. gelden de “USB-bestandsoverdracht” programmeren in TIS2Web toepassing. Volg de instructies.
                        2. Sluit de USB-stick in de USB-houder van het voertuig. Volg de instructies.
                        3. gelden de “SPS Programming” in de Tis2Web SPS-toepassing.
                        4. toepassing de ‘SPS Config & Setup’ programmeren in de toepassing van de TIS2Web-SPS.

                        4. Verwijder ontwerptijdbesturingselementen. (diagnostische problemen Codes/foutcodes)

                        Softwareversie met Android Auto:
                        84089008
                        84156714 (meest waarschijnlijke voor deze auto, ook volgens bovenstaande instructie)

                        Probeer hierbij de pagina achter de link even in te vullen voor je eigen auto voor wat betreft deel 1, de HMI (Human Machine Interface). Hiervoor heb je wel je chassisnummer nodig. De laatste pagina (voordat je klikt op bestanden naar USB zetten) bevat de regel ‘Kopieer deze bestanden naar USB’ gevolgd door de voor jou relevante software versie. Maak een screenshot van deze pagina en doe die er bij.

                        Succes als je dit gaat proberen en als er vragen zijn dan hoor ik het graag!

                        #18344336
                        eppo61
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 May 2017

                          HELAAS PINDAKAAS !
                          Na invullen van mijn VIN gebeurt helemaal niks; alleen maar een foutmelding dat dit nummer niet bestaat.
                          :wacko: :wacko: :wacko:

                          #18344356
                          B. Smit
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 April 2017

                            Ik begin onderhand te geloven dat Opel helemaal niet wil dat Android Auto werkt. Het systeem zit namelijk behoorlijk in het vaarwater van OnStar. Ik geloof ook helemaal niemand meer die meld dat het bij hem / haar wel werkt. Binnenkort krijgen mijn schoonouders en nieuwe Kia met Android Auto. Benieuwd of het daarop wel werkt…

                            Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

                            #18344371
                            Gerard Kronenburg
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 December 2016

                              Android Auto was reeds op mijn Astra geinstalleerd. Op mijn trlefoon AndroidAutoAPK gedownload en android auto. Als ik mijn telefoon met een usb kabel verbindt dan verschijnt het teken Android Auto op het scherm en kan ik bellen, Spotify en googlemaps zien. Het ligt aan Google dat zij Android Auto in Nederland niet vrijgeven.

                              #18344377
                              eppo61
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 May 2017

                                Bij mijn Astra werkt Android Auto eveneens al zolang ik de auto heb. Android auto via APK op mijn telefoon geïnstalleerd, en na aansluiten via USB verschijnt het Android auto symbool op het Navi900 scherm.
                                Ik heb alleen het idee dat AA niet meer functioneert zodra er een nieuwere AA-versie verschenen is ?
                                AA wordt immers niet automatisch bijgewerkt op míjn telefoon; kan alleen door weer op zoek te gaan naar de meest recente APK !
                                Niet echt leuk van Google, maar wellicht komt AA toch nog officieel naar NL. :smiley-car:

                                #18344393
                                DPR
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 May 2017

                                  [quote quote=18344336]HELAAS PINDAKAAS !
                                  Na invullen van mijn VIN gebeurt helemaal niks; alleen maar een foutmelding dat dit nummer niet bestaat.
                                  :wacko: :wacko: :wacko:

                                  [/quote]
                                  Misschien overbodig om te melden maar een vaak gemaakte fout met de chassisnummers van Opel is dat de eerste 0 wordt aangezien voor een O. Chassisnummers van Opel beginnen met W0L (W Nul L). Een O zit trouwens nooit in een chassisnummer om mogelijke verwarring te voorkomen, net als de i en de q trouwens. En ze bestaan tegenwoordig altijd uit 17 karakters totaal.

                                  #18344394
                                  DPR
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 May 2017

                                    [quote quote=18344356]Ik begin onderhand te geloven dat Opel helemaal niet wil dat Android Auto werkt. Het systeem zit namelijk behoorlijk in het vaarwater van OnStar. Ik geloof ook helemaal niemand meer die meld dat het bij hem / haar wel werkt. Binnenkort krijgen mijn schoonouders en nieuwe Kia met Android Auto. Benieuwd of het daarop wel werkt…

                                    Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

                                    [/quote]
                                    Ik kan me niet zo snel bedenken op welke vlakken Android Auto en Opel Onstar elkaar raken. Het wel of niet vrijgeven van Android Auto in Nederland ligt bij Google. De app zelf wordt immers door Google in de Nederlandse app store niet aangeboden, in het buitenland wel. Misschien dat het te maken heeft met de wetgeving hier maar waarom Apple CarPlay wel in NL beschikbaar is weet ik niet (mogelijk bepaalde functionaliteiten weggelaten door Apple?).
                                    En of je me gelooft maakt niet zo veel uit maar ik kan je verzekeren dat het bij mij prima werkt.

                                    #18344406
                                    Ed13
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 November 2016

                                      @B.Smit wrote: Hoe moeten wij jou dan geloven, eerst schrijf je, ik geloof ook helemaal niemand meer dat het werkt. Daarna eindig Je met bij mij werkt het prima wel een beetje verwarrend. Ik moet je helaas zeggen bij werkt het ook geloof het of niet.

                                      #18344612
                                      pjotter
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 November 2013

                                        [quote quote=18344377]Bij mijn Astra werkt Android Auto eveneens al zolang ik de auto heb. Android auto via APK op mijn telefoon geïnstalleerd, en na aansluiten via USB verschijnt het Android auto symbool op het Navi900 scherm.
                                        Ik heb alleen het idee dat AA niet meer functioneert zodra er een nieuwere AA-versie verschenen is ?
                                        AA wordt immers niet automatisch bijgewerkt op míjn telefoon; kan alleen door weer op zoek te gaan naar de meest recente APK !
                                        Niet echt leuk van Google, maar wellicht komt AA toch nog officieel naar NL. :smiley-car:
                                        Heb deze ervaring je android versie wordt niet automatisch bijgewerkt je moet zorgen dat je inderdaad de laatste versie download en installeerd als je dit doet
                                        werkt het prima kun je muziek afspelen ,telefoon en google maps gebruiken zoals ik het nu gebruik ben wel benieuwd welke apps er nog meer leuk of handig zijn
                                        downloadknop android

                                        #18344752
                                        J.j. van Eck
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 June 2017

                                          Voor android auto heb ik apk versie 2.3.716603 (datum 12 mei ) daar is nu ook waze beschikbaar als beta versie dit is een apk versie 4.24.0113 werkt goed :applause01:

                                          #18344784
                                          Ed13
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 November 2016

                                            Versie 2.3.716604 gebruik ik nu.

                                            #18345262
                                            Telco
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              18 December 2016

                                              Prachtig die nieuwe Opel Astra met Internet aan boord.
                                              Ik heb de auto nu bijna 7 maanden en nog geen stabiele Internet verbinding gehad en Android Auto werkt ook al niet officieel.
                                              Opel maakt gebruik van Vodafone in the Car als Provider. Wat een slechte organisatie is dat.
                                              Probleem aangeboden via de helpdesk (verder kom je niet ) daarna stil geen enkele reactie.

                                              #18345277
                                              eppo61
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 May 2017

                                                Als je niet tevreden bent; gewoon het OnStar abo stop zetten !
                                                Indien je het “gratis” hebt (was vorig jaar vanaf september standaard ?); een gegeven paard niet in de bek pissen….

                                                Gekkigheid: melden bij je dealwr en melden aan OPEL-NL !!
                                                Overigens één keer posten is ruim voldoende :whistle:

                                                #18345954
                                                Astra_DLS
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 March 2008

                                                  Met de bèta update van Waze van gisteren is Waze weer terug op Android Auto!

                                                  #18345991
                                                  aapje1963
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    28 July 2006

                                                    Laten we wel eerlijk zijn, via de “Legale weg.. dus google play ” is Android Carplay niet te krijgen.

                                                    Via APK ok… maar dat is niet de oorspronkelijk voorgestelde manier.
                                                    Dat is door rijders zelf bedacht niet door Opel en of Google play.
                                                    Opel had net als met Apple voor levering rond moeten zijn zoals tot nu toe niet lukt met Google hadden ze dat moeten vermelden wel zo eerlijk.

                                                    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                                                    #18346008
                                                    Astra_DLS
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 March 2008

                                                      De apk is een gebruikelijke manier van Bèta testen. Dus wel echt van Google en niet van rijders oid.
                                                      Het is inderdaad wel zo dat Google de AA app in Nederland nog niet in de play store heeft geplaatst terwijl bij Apple dit al in de iPhone gebakken zit.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 241)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.