Astra K – additief verplicht

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K – additief verplicht

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369349
    TCTC
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 July 2011

      Klopt het dat men nu verplicht is voor de Astra K benzine na elke onderhoudsbeurt additief toe te voegen ? Wat is de reden van deze directieve ?

      Mvg

      #18369355
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Het zit bij sommige modellen idd bij een beurt pakket. Het is ook wel verstandig om eens per jaar toe te voegen, het reinigt je inlaat systeem

        #18369394
        TCTC
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 July 2011

          Kadert dit ook in het tegengaan van LSPI (low speed pre-ingnition) ? Dwz dat om de kans op LSPI zo klein mogelijk te houden de olie Dexos 1 Gen 2 moet zijn en er bij elke onderhoudsbeurt additief in de benzinetank moet. Ik heb er geen idee van of het risico dan nul is.

          De schakelindicator lijkt m.i. een component die door Opel over het hoofd wordt gezien. Je krijgt advies om al bij lage snelheden/toerentallen naar 4 naar 5 te gaan. Als je de indicator opvolgt kom je toch ziowiezo in de LSPI risicozone ? Het indicatoradvies lijkt me meer kwaad dan goed te kunnen doen, tenzij ik iets over het hoofd zie.

          Mvg

          #18374335
          groothuis27
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 April 2010

            ik liet ook altijd bij iedere beurt een flesje additief in de tank gooien .

            mijn monteur zegt nu dat het niet veel winst meer opleverd  en weinig nut heeft , doordat we nu nog schralere brandstof hebben euro 91 .

            heb wel eens gekeken op het flesje wat er in ging voorheen maar daar stond ook op dat het eigenlijk bij iedere tankbeurt zou moeten , dat word wel een hele dure hobby dan .

            dus ik doe het niet meer vanaf dit jaar op aan raden van mijn monteur .

            #18374336
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              vroeger probeerde de opel-dealer mij dat spul ook voor hoge prijzen aan te smeren bij een beurt(snel verdienen), als je het wil gebruiken haal het dan bij de automaterialenhandel, scheelt je minstens de helft, moderne opels zijn E10 geschikt, als het nodig zou zijn dan zat het wel bij de vaste prijs van de onderhoudsbeurt in.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.