Astra J Vislucht net na het starten

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J Vislucht net na het starten

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363109
    Lindt89
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 September 2018

      Hallo,
      Ik heb in Juni 2018 een Opel astra J 1.4 turbo 140pk  2013 54.000km op teller gekocht bij de Opel Dealer, na 4 maanden (Oktober) heb ik soms een vislucht in de auto net na het starten, dit had ik de eerste maanden niet.De stank is na ongeveer een minuut ook weer weg. nu ben ik ivm garantie terug gegaan naar de dealer en zij hebben nu 2 keer een aircoreiniging gedaan en volgens mij ook het pollenfilter vervangen. dit hebben ze niet verteld maar ik kon het zien aan de troep op de vloer aan de bijrijders kant, dit filter zit namelijk achter het dashboard kastje. Nu komt er volgende week een bedrijf bij de dealer om er met een camera in te kijken of de verdamper schoon is. stank is aanwezig als de airco uit staat. Het verhaal van airco 1.5 km voor dat je je bestemming bereikt komt op mij vreemd over omdat ik dit bij mijn vorige auto’s ook niet hoefde te doen. Hebben jullie enig idee wat een andere oorzaak kan zijn van deze stank?De Opel garage waar ik heen ga doet er trouwens wel alles aan om het op te lossen. :toppie:

      Met vriendelijke groet,

      Chris

      #18363114
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Airco uitzetten een minuut ofzo voordat je op je bestemming bent is heel normaal, dat zorgt ervoor dat vocht weg is voordat je hem stilzet

        #18363115
        Lindt89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 September 2018

          Dat wordt wel gezegd, heb dit.met geen enkele auto hoeven doen. Ik vind het een dood doener als antwoord. Heb het ook geprobeerd en dit helpt niets.

           

          Mvg Lindt

          #18363143
          Mokkaatje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 October 2018

            In sommige (bougie)kabels wordt visolie verwerkt (waardoor bv marters graag hieraan knabbelen).

            misschien ruik je dat bij vochtig weer?

            #18363144
            Lindt89
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 September 2018

              Mokkaatje,

              Ik zal dit eens laten controleren.

              Enig idee waarom dit alleen met vochtig weer zou kunnen?

              Had hier in de zomer periode toen ik de auto kocht geen last van moet ik zeggen.

              En kun je dit dan in de auto ruiken?

               

              Mvg Chris

              #18363150
              TWA
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 June 2010

                Had je de airco aan deze zomer? Ik wel namelijk. Waarschijnlijk daarom niets gemerkt   :unsure:

                Greetz Emiel

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.