Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J origineel bluetooth inbouwen CD400
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 28 maart 2018om 18:53 door pjotter.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2012 om 08:25 #17252679
Ik ben al een tijdje opzoek naar of het mogelijk is om de originele Bluetooth module toe te voegen aan mijn CD400. Op britse fora’s wel het een en ander gelezen, maar weinig in Nederland.
De vraag is, als ik een originele bluetooth module op de kop weet te tikken, kan ik die dan gewoon toevoegen/ aansluiten aan mijn cd400. Las wel dat de module aangemeld moet worden op de computer, maar dat lijkt me voor een dealer niet zo’n punt.
iemand ervaring hiermee?thanks!
25 december 2012 om 13:06 #18072932Hoi,
Ik probeer dit ook voor m’n CD500-NAVI en heb reeds een onderdelenlijst bemachtigd. Vraag staat nu uit bij de dealer want ik heb de UPH onderdelen en een VCI code :vertag uit Russelheim nodig. Ook moet ik de microfoon zien kwijt te raken want origineel zit die voorin de dakconsole en weet niet of de kabelboom is uitbedraad tot deze plaats. Ik wil geen Parrot of Bury met separate schermpjes, knopjes etc. :swear maar gewoon handsfree kunnen bellen zoals ik dat bijv. had met de DEH6200BT in m’n vorige Astra G. Enkele NL-dealers hebben dit al uitgevoerd maar weet niet welke… :hmmz Verneem ‘t graag!
Greetzz Peter
25 december 2012 om 13:50 #18072933Om die dingen te kunnen aanmelden moeten ze wel eerst uit het oude voertuig zijn afgemeld.
Via EPC & TIS moet een dealer al snel kunnen uitvinden welke kabels en aders er op welke plek zouden moeten liggen om het werkend te krijgen.
25 december 2012 om 22:06 #18072934Ik heb er zelf inmiddels een Parrot mki9100 ingezet. Erg tevreden over en is ook te koppelen aan de knoppen op je stuur zodat je verder geen aparte knoppen/schermpjes nodig hebt. Ook muziek streamen werkt super. Ok, het gebruikt niet het display van de radio verder, maar Ben nu voor minder dan 200,- klaar inclusief een actieve houder van brodit om mn telefoon op de laden. Vind het een prima alternatief.
26 december 2012 om 10:06 #18072935Weet je hoe ze de beide knoppen op het stuur werkend hebbend gekregen? is dit met een extra kabelset van de parrot?
ik wou het orgineel inbouwen maar de dealer kan/wil de werking niet garanderen en om te proberen kost het wat veel (+/-Eur 600)26 december 2012 om 10:21 #18072936Er bestaat idd een adaptor van parrot om je stuurwiel bediening werkend te krijgen
Op de parrot maar die krengen werken vaker niet dan wel
Is ook geen plug and play systeem maar lekker bakken en braden17 februari 2013 om 20:58 #18072937ik ga deze nog eens naar boven bumpen. wil nog steeds liefst het orginele.
is er al iemand in geslaagd om OEM bluethooth in te bouwen vanaf MJ 2012 (met de welberoemde VCI code)?18 februari 2013 om 12:34 #18072938@darky wrote:
ik ga deze nog eens naar boven bumpen. wil nog steeds liefst het orginele.
is er al iemand in geslaagd om OEM bluethooth in te bouwen vanaf MJ 2012 (met de welberoemde VCI code)?Hoi,
Heb afgelopen weekend netjes bericht gehad van m’n Opel goeroe dat de UPH eindelijk binnen was gekomen; de rest van de OEM onderdelen heb ik al incl. VCI code. Medio volgende week kan ik h’m inbouwen en laten programmeren. Goedkoop is het zeker niet (>€650) maar dat is het mij zeker waard. Uiteraard zullen de bevindingen met het forum worden gedeeld…. Wel is mijn Astra er eentje uit 2010 (met Delco ECU) en niet uit 2012.
Laat het je weten…Greetzz Peter
27 februari 2013 om 23:35 #18072939@Astranaut wrote:
@darky wrote:
ik ga deze nog eens naar boven bumpen. wil nog steeds liefst het orginele.
is er al iemand in geslaagd om OEM bluethooth in te bouwen vanaf MJ 2012 (met de welberoemde VCI code)?Hoi Darky,
Ik kan je thans melden dat OEM installatie achteraf mogelijk is; UPH hardware is gemonteerd en bluetooth werkt :thumb op m’n CD500Navi… Was wel ff tricky met de UPH & UKW silverbox aansluitingen (en halve dashboard moet worden losgetrokken) maar is te doen. Is beetje laat nu maar zal as. weekend hele verhaal en functionaliteiten beschrijven…. Laturrzzz! :sleeping
Greetzz Peter
2 maart 2013 om 16:47 #18072940Zo Darky, nu de uitgebreide versie:
Bestel bij jouw Opelgoeroe de volgende onderdelen:
1788269 controle unit (UHP) €254,00
6788552 inbouwframe €7,35
6286757 connectorset €58,90
1788198 bluetooth antenne €10,40
1788190 microfoonunit Astra J €58,40
011 VCI-code Opel €35,00Kleinmateriaal; universele (multicore)kabels, schoeven bracket, krimpkous, tie-raps etc.
Vervolgens via de onderkant (het USB/DC/AUX opbergvak+versnellingspookrand) de randen demonteren. Stekkers AUXetc. lossen, UXW Silverbox lossen, X1 connector lossen op UXW, voeding etc. dakconsole lossen, rechter raamstijlkoker lossen.
Vervolgens UHP klaarmaken; antenne 1788198 monteren achterop UHP, 18polige stekker monteren (X1 op UHP) voeding en CAN bus vanaf radio aansluiten en solderen. Microfoon 1788190 prepareren (is instinker; de aanwezige aansluiting in de dakconsole is alleen voor spraakherkenning o.i.d.) Microfoonkabel afknippen en losse audioaders solderen, twisten en via raamstijl naar radioruimte trekken en op connector solderen. Microfoon inklikken en dakconsole+stijl terugbouwen.
Pinbezetting X1 op UPH:
pin 1. naar voeding radio
pin 2 naar massa radio
pin 3 naar CANbus (mid) + (op radio)
pin 4 naar CANbus (mid) – (op radio)
pin 6 audio in via microfoon pen 2 naar pin 20 stekker X1
pin 15 audio in via microfoon pen 3 naar pin 6 stekker X1
Pinbezetting X4 op UHP:
audio in (6)
audio in (15)Dan bracket 6788552 monteren, UHP vastzetten ,connectoren aansluiten en alles terugbouwen. Vervolgens naar de Opelgoeroe die middels de computer & VCI code de spullenboel aanmeldt op het CANbussysteem. (kan paar uur duren) en voila…
Nu kun je via de CONFIG knop op de CD500 bij de telefooninstelling wel bluetooth activeren en je telefoon aanmelden. Op je telefoon zie je nu “UHP xxxx” als apparaat verschijnen. De stuurwielbediening & spraakherkenning is ook volledig operationeel. Kost wat maar dan heppie ook wat… Werkt perfect & ben er helemaal happy mee!! king:Greetzz Peter
14 maart 2013 om 19:57 #18072941ben deze ook eff vergeten ;)
bij mij werkt het sinds vandaag ook en is een zaligheid :wors
één dezer dagen het eens onder de neus van mijne dealer schuiven die het niet kon/wou doen :assik heb wel het geluk gehad dat ik niets heb moeten (laten) solderen en dergelijke.
gelukkig een duitser gevonden die een “eigen” kabelboom heeft gemaakt zodat alles plug&play is – programmering was ook geen probleem (alleen liet de VCI code lang op zich wachten)ik weet niet of ik de link hierop mag plaatsen voor anderen?
als het mag hoor ik het graagik heb wel al gemerkt dat het niet bij alle J’s achteraf kan geinstalleerd worden.
deze kabel moet onder je handschoenkastje zitten anders kan het niet:
http://gtupload.argon.selfhost.de/IMG_0059.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;14 maart 2013 om 20:58 #18072942@darky wrote:
één dezer dagen het eens onder de neus van mijne dealer schuiven die het niet kon/wou doen :ass
Stel je dealer bouwt het wel voor je in en na 2 maanden werkt het niet meer.
Wie gaat dat dan betalen ? Jij niet want de dealer heeft het ingebouwd, Opel Nederland ook niet want het is niet standaard op die auto geleverd. Dat kan de dealer dus uit eigen zak gaan betalen.Het is o zo makkelijk om af te geven op de dealer(s), maar bekijk het ook eens vanuit hun kant.
15 maart 2013 om 11:56 #18072943ben ik niet helemaal mee eens Juffer1
ik geef niet snel af op iemand anders maar onder hun neus schuiven zal ik zeker doen.ik zal even het verhaal schetsen:
Dealer in Antwrpen kan/wou het niet eens proberen of ik moest 700 a 800+ betalen zonder garantie op succes.
Na degelijk opzoekwerk blijkt het goed doenbaar te zijn mits bepaalde voorwaarden worden voldoen (wat in mijn geval ook zo was) en heb ik de vraag terug gelanceerd aan hen. Ik had zelfs een volledige handleiding gegeven met alle nr’s van opel zelf uit en hebben het amper bekeken of zelfs maar verdere moeite gedaan…En voor we de vraag krijgen: ik begrijp dat het veel werk is en dat ze er niet happig op zijn maar ik ben nog steeds hun (trouwe) klant.
ik vind het gewoonweg jammer dat men geen echte moeite doet terwijl ik bij de Duitse dealer perfect werd geholpen met al mijn moeilijke vragen.feit is en blijft dat je bij enorm veel opel dealers bot vangt als het niet standaard is of ze jagen je weg met een enorme hoge kostprijs.
let op ik spreek alleen maar voor bepaalde dealers in BE; ik weet niet hoe het is bij jullie NL’ers.Ps: ben trouwens ook sinds gisteren te weten gekomen dat bij de insignia een bepaalde periode geen UPH module kon geleverd worden en is allemaal ook achteraf door de lokale opel dealers- op commando van opel uit – ingebouwd en geactiveerd dus zo zie je maar.
15 maart 2013 om 20:26 #18072944@Juffer1 wrote:
Stel je dealer bouwt het wel voor je in en na 2 maanden werkt het niet meer.
Wie gaat dat dan betalen ? Dat kan de dealer dus uit eigen zak gaan betalen.@darky wrote:
feit is en blijft dat je bij enorm veel opel dealers bot vangt als het niet standaard is of ze jagen je weg met een enorme hoge kostprijs.
@darky wrote:
Dealer in Antwrpen kan/wou het niet eens proberen of ik moest 700 a 800+ betalen zonder garantie op succes
Je kan van een dealer niet verwachten dat hij ieder model Opel tot op ieder schroefje nauwkeurig kent. Dat is gewoon simpelweg niet te doen. Jij weet nu van 1 auto veel over 1 specifiek onderwerp van die auto, hoe wil je dat in een garage doen waar 5 mensen werken, er momenteel 16 type’s / modellen zijn met pak hem beet 5 motoren en 5 uitvoeringen per type / model ?
Stel de dealer gaat op jou aanvraag in, moet daar een monteur vrij voor gaan maken, die is 4 uur bezig met uitzoeken (a 69 euro) dan ben je dus al 275 euro verder zonder ook maar zeker te zijn dat jij uiteindelijk opdracht gaat geven.
Vervolgens komt daar nog wat materiaal bij :
1788269 controle unit (UHP) €254,00
6788552 inbouwframe €7,35
6286757 connectorset €58,90
1788198 bluetooth antenne €10,40
1788190 microfoonunit Astra J €58,40
011 VCI-code Opel €35,00
is al 424 euro aan alleen materiaal, monteur is 2 uur bezig om alles werkend te krijgen (ervan uitgaande dat alles in 1x ook echt werkt) is dus ook 140 euro wat de teller al op een kleine 840 euro zet.
En jij denkt dat een “normale” klant dat gaat neerleggen om handsfree te kunnen bellen terwijl hij dat voor 75 euro ook kan ?Nogmaals : je kan van een dealer niet verlangen dat zij dit speciaal voor jou gaan uitzoeken.
Die Duitse dealer wil wel meewerken, want die hoeft alleen maar dozen te schuiven en nergens garantie op te geven.27 maart 2013 om 17:38 #18072945@Juffer1 wrote:
@Juffer1 wrote:
Stel je dealer bouwt het wel voor je in en na 2 maanden werkt het niet meer.
Wie gaat dat dan betalen ? Dat kan de dealer dus uit eigen zak gaan betalen.@darky wrote:
feit is en blijft dat je bij enorm veel opel dealers bot vangt als het niet standaard is of ze jagen je weg met een enorme hoge kostprijs.
@darky wrote:
Dealer in Antwrpen kan/wou het niet eens proberen of ik moest 700 a 800+ betalen zonder garantie op succes
Je kan van een dealer niet verwachten dat hij ieder model Opel tot op ieder schroefje nauwkeurig kent. Dat is gewoon simpelweg niet te doen. Jij weet nu van 1 auto veel over 1 specifiek onderwerp van die auto, hoe wil je dat in een garage doen waar 5 mensen werken, er momenteel 16 type’s / modellen zijn met pak hem beet 5 motoren en 5 uitvoeringen per type / model ?
Stel de dealer gaat op jou aanvraag in, moet daar een monteur vrij voor gaan maken, die is 4 uur bezig met uitzoeken (a 69 euro) dan ben je dus al 275 euro verder zonder ook maar zeker te zijn dat jij uiteindelijk opdracht gaat geven.
Vervolgens komt daar nog wat materiaal bij :
1788269 controle unit (UHP) €254,00
6788552 inbouwframe €7,35
6286757 connectorset €58,90
1788198 bluetooth antenne €10,40
1788190 microfoonunit Astra J €58,40
011 VCI-code Opel €35,00
is al 424 euro aan alleen materiaal, monteur is 2 uur bezig om alles werkend te krijgen (ervan uitgaande dat alles in 1x ook echt werkt) is dus ook 140 euro wat de teller al op een kleine 840 euro zet.
En jij denkt dat een “normale” klant dat gaat neerleggen om handsfree te kunnen bellen terwijl hij dat voor 75 euro ook kan ?Nogmaals : je kan van een dealer niet verlangen dat zij dit speciaal voor jou gaan uitzoeken.
Die Duitse dealer wil wel meewerken, want die hoeft alleen maar dozen te schuiven en nergens garantie op te geven.Hoi,
Het verhaal dat juffer1 schetst kan ik wel beamen; ikzelf heb een goede verstandhouding met mijn dealer, wilde wel heel graag de bluetooth optie (heb nu eenmaal gruwelijke hekel :swear aan losse oortjes, knopjes en schermpjes) heb zelf vooronderzoek gestart en offerte aangevraagd voor het dealergedeelte. Totaal kwam het idd op een €850 incl. de BTW. Ook is het opgenomen als Opel accessoire in het dealerdossier dus valt gewoon onder de officiele garantie (zelfs al krijgt jouw dealer het niet rond met Opel NL/BE heb je sowieso tot 1 jaar BOVAG/ fabrieksgarantie op gemonteerde onderdelen). Tot slot is het (iets) waardeverhogend voor de auto bij evt. inruil of verzekeringkwesties. Kortom, hier een zeer tevreden klant & dikke pluim voor m’n Opel-goeroe!! :wors Mag ook wel n’s gezegd worden :thumb
Mvg, Peter
PS: m’n dealert zit in Oost-NL en voor meer informatie stuur me gewoon PM….
29 maart 2013 om 11:46 #18072946Het gaat mij niet over de kostprijs. ik had gerust dat geld uitgegeven – als iets in mijn kop zit dan zal het ook zo moeten gebeuren en dat weten ze ook. Maar voor dat tarief verwacht ik ook wel dat het werkt/lukt en dat kunnen of willen ze niet garanderen. Trouwens ik was in een totaal een goei 600 euro kwijt incl benzine/verlof/onderdelen/werkuren etc en had garantie op succes
Het is meer dan normaal dat de dealer niet elke auto volledig uit het hoofd kent daarom dat ik ook alle info opgezocht (incl codes en dergelijke) maar als er verder niets mee gebeurd en ze je afwimpelen dan houdt het in mijn ogen op.
vroeger toen ze nog klein waren dan deden ze hun best; nu ze groot zijn is het een pak minder wat ik ook ergens kan begrijpen – firma’s worden nu eenmaal gerund door boekhouders. Voor de rest kan ik echt niet klagen van hun het is alleen jammer. Kortom ik blijf mij mijn standpunt en niemand zal me op andere gedachten brengen.
op terug wat op OT te komen: bij mij werkt het nog zoals het hoort & het is perfect mogelijk mits bepaalde kabels er liggen en je een goede radio unit hebt.
Opgelet: vanaf MJ 2013 zijn er al gevallen opgedoken dat de kabels er niet liggen of dat bepaalde pins niet zijn “doorgetrokken” in de radio unit.PS: als je een auto 2dehands koopt (zoals ik heb gedaan) kan je niet altijd kiezen en dan moet je nemen wat er voor je staat.
mocht ik hem nu nieuw kunnen kopen dan is dit zekers een optie die ik er bij neem.29 maart 2013 om 11:57 #18072947Dat zijn beste prijzen! Je kan ze krijgen voor €400 incl inbouw programmering alles
24 oktober 2017 om 20:22 #18349362AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beste techneuten, heeft er iemand een goed elektrisch schema voor het retrofitten van een UHP High module?
De radio is van het type CD500 Navi.
Ik heb wel een russische versie gevonden wat jammer genoeg niet compleet is.Ik wil de kabelboom zelf maken want de originele connector set met PN 93187174 is een beetje aan de prijzige kant.
Alternatief:
https://nl.mouser.com/ProductDetail/TE-Connectivity/1-1355350-1/?qs=%2fha2pyFadui5cp2OrjT7yAn8UIAkwXzj5%2fZglaB5GO3zZ0VKZPdBTw==De onderdeelnummers zijn correct en up to date volgens betrouwbare bronnen.
https://tech2.guru/shop/search-by-vehicle/astraj/bluetooth-uhp-high-kit-astra-j-insignia-supply-only.html
De originele microfoon staat er niet bij maar heeft het PN 22943126.:help:
28 maart 2018 om 15:27 #18354335Heb dezelfde wensen als anderen.
Welke mogelijkheden zijn er voor mij om ook in mijn astra sports tourer 2011 met CD500 navi als nog bleutooth in te bouwen.
Koos,
28 maart 2018 om 18:53 #18354340[quote quote=18349362]Beste techneuten, heeft er iemand een goed elektrisch schema voor het retrofitten van een UHP High module? De radio is van het type CD500 Navi. Ik heb wel een russische versie gevonden wat jammer genoeg niet compleet is. Ik wil de kabelboom zelf maken want de originele connector set met PN 93187174 is een beetje aan de prijzige kant. Alternatief: https://nl.mouser.com/ProductDetail/TE-Connectivity/1-1355350-1/?qs=%2fha2pyFadui5cp2OrjT7yAn8UIAkwXzj5%2fZglaB5GO3zZ0VKZPdBTw== De onderdeelnummers zijn correct en up to date volgens betrouwbare bronnen. https://tech2.guru/shop/search-by-vehicle/astraj/bluetooth-uhp-high-kit-astra-j-insignia-supply-only.html De originele microfoon staat er niet bij maar heeft het PN 22943126. [/quote]
Hieronder het aansluitschema voor bluetooth modulle op CD400 in astra J
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.