Astra J MY2011 CD500 update

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Astra J MY2011 CD500 update

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276825
    AstraMikeJ
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 May 2016

      Beste mensen,

      Allereerst heb ik veel gezocht maar niet precies gevonden wat ik zoek. Zal wel het zoveelste topic zijn en mocht het dubbel zijn dan excuseer mij.

      Ik lees enorm veel over updates van kaarten tot updates van firmware. Ik heb net via dit forum met een link een flash gedownload voor van cd500 naar dvd800 te gaan qua 3D kaart en tour guide volgens mij. Nu werkt dit wel (buitenom het feit dat ik een verkeerde skin heb van insignia club polen nu haha) Wij gaan vaak naar Oostenrijk op vakantie en zou het jammer vinden om zon dure navi te hebben en het niet te kunnen gebruiken.

      Dus ik zou graag willen weten wat de opties zijn zonder 100 zoveel euro te betalen voor een EU DVD terwijl ik in feite alleen Duitsland en Oostenrijk nodig heb. IK heb nu bij de auto de originele benelux cd erbij en woon in feite 5 min van de duitse grens. Dus in NL navigeren kan ik eventueel via de CD maar ik zou dus graag Duitsland en Oostenrijk op het geheugen willen als dit past.

      Ik lees dat mensen met een MY2011 en de juiste DVD deze kaarten bij mij in kunnen lezen in het geheugen. Is er iemand in de buurt van Roermond (Limburg NL) die deze DVD heeft of mij hierin kan adviseren cq helpen.
      En stel ik laad de kaarten van Duistland en Oostenrijk in van 2014/2015 heb ik dan ook gelijk de laatste firmware erop staan of hoe gaat het precies in zijn werk. Ik denk dat ik het wel snap maartoch zou ik graag even een kleine jip en janneke uitleg willen mbt firmware update /cd500 dvd800 / en de kaarten.

      Alvast bedankt mensen,
      Michael

      #18320075
      AstraMikeJ
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 May 2016

        Iemand?? :(

        #18335571
        Bas de Zwart
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 December 2016

          Deze post heb ik bij de DVD800 update geplaatst:
          “Ik heb afgelopen woensdag 21-12-2016 via Navigarde in Enkhuizen een DVD Europa 2016-2017 ontvangen. Inderdaad, ze zijn €184 inclusief verzendkosten maar dan heb je ook wat!
          Mijn Insignia ST 1.6 turbo is van 24-12-2010, dat heet bij Opel het MY 2011 en we rijden er nu 2 jaar in met veel plezier.
          Er zit een NAVI CD500 in, het grappige is dat het loopwerk in de 2011 modellen DVD zijn ten opzichte van de CD500 van de 2010 en vroegere modellen.
          De DVD (voor de 800 NAVI) moet wel in de eenheid blijven en vervolgens kies je de landen waar je door wilt rijden.
          Het systeem updaten ging gewoon direct van de schijf af, dat was binnen een paar minuten gepiept en toen stonden de straten en wegen in Zoetermeer er op zoals ze er de laatste 6 jaar aangelegd zijn. Duitsland laden duurt 28 minuten daar er 1 GB in het systeem geladen moet worden. Laat je dus niet verleiden tot het kopen van alleen de Benelux voor €99,00 want dan heb je dus de andere landen er niet bij, en die kosten ook allemaal hetzelfde bedrag. Kopiëren gaat niet, de DVD’s schijnen zwaar beveiligd te zijn. Ik vind het een absolute meerwaarde voor de auto.”

          #18335590
          Riesje69
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 March 2012

            Mooi dat je zo tevreden bent.
            Kon alleen wel voor €129. Althans dat heb ik ervoor betaald met de voucher van Opel die geldig is t/m 31 dec 2016.
            Qua kaart materiaal is het zeker een stuk beter en van de vlaamse mevrouw ben je ook verlost.:-)

            #18341002
            Pko84
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 March 2017

              Na veel te hebben gelezen over CD500 en DVD800 heb ik ook maar eens gekeken naar de mogelijkheden voor mijn Astra J 2011. De tiende letter op kentekenbewijs is de B. Volgens de berichten die ik heb gelezen kan ik dan een update kopen: Europa 2016/2017. Toch nog een paar vragen:

              – Klopt het dat het mogelijk is om de firmware te updaten door de nieuwe versie te kopen van Europa 2016/2017? Of moet dit afzonderlijk aangeschaft worden?
              – Ik ga naar Frankrijk op vakantie en wil volledig wegennetwerk hebben. Moet ik dan de update-schijf in het navigatiesysteem laten zitten voor het laden van de kaarten of kan ik deze allemaal opslaan in de flash? Ivm de kleine flashopslag in het systeem CD500.
              – Als ik de schijf in het systeem moet laten zitten, merk ik dit dan in de navigatie?
              – Is die Belgische dame dan vervangen??? Ik word er gek van! :-P
              – Is er ook 3D-weergave mogelijk?

              Ik hoor het graag.

              #18341008
              Riesje69
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 March 2012

                Hallo Pko84,

                De firmware moet geupdate worden anders kom je niet verder met het installeren van de kaartupdutes.
                De Belgische stem ben je kwijt.
                Dat de dvd in het systeem zit merk je waarschijnlijk nauwelijks.
                Wat betreft de 3d weergave, daar durf ik niks over te zeggen zelf denk ik van niet :-( .
                Ik kan je systeem wel updaten voor een kleine vergoeding, echter de DVD blijft bij mij.

                Groetjes Ries.

                #18341010
                Pko84
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 March 2017

                  Bedankt voor je snelle reactie Ries. Bedankt voor het aanbod, maar als ik de DVD nodig heb voor de kaarten gaat dat ‘m niet worden denk ik.
                  Hoe kan ik de firmware updaten? Moet dit bij een dealer?

                  #18341011
                  Riesje69
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 March 2012

                    De firmware update gaat automatisch zodra je de DVD erin stopt en hoort bij die kaartversie bv 2016-2017.
                    Ik wil het wel proberen voor je. No cure no pay. Alleen Frankrijk dan hè:-)
                    Wel je oude DVD meenemen mocht het niet gaan!

                    Groetjes Ries.

                    #18341264
                    Firezi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 May 2011

                      Waar is de 2017 update te krijgen voor de cd500? B in het chassis nummer.

                      De opel dealer had hem hier nog niet…

                      #18342790
                      hz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2017

                        de dvd is op een aantal plekken te kopen.
                        heb hem zelf vorige week via navigarde gekocht (snel geleverd, prima winkeltje).

                        update verliep pijnloos. benelux en frankrijk past samen in het interne geheugen, dus dan hoeft de dvd er niet in te blijven zitten.
                        overigens kan je tegen een kleine vergoeding mijn dvd tijdelijk lenen om bv de nieuwe benelux in het geheugen te plaatsen.
                        afspraken via pb (heb je dat trouwens wel in dit forum?)

                        heeft iemand toevallig al ooit eens uitgezocht in hoeverre het geheugen van de my2011 is uit te breiden?

                        #18342793
                        Riesje69
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 March 2012

                          Hallo HZ,

                          de interne opslag van deze navigatie is niet uit te breiden zoals ik al meerdere keren heb gelezen in diverse topics.
                          Inmiddels heb je die DVD al gekocht echter ik zou hem via de dealer kopen. Wat ik overigens ook gedaan heb en was ruim €23 minder kwijt dan via die site.
                          Het enigste is dat je een myopel account moet hebben. Je krijgt namelijk op alle onderdelen 10% korting op Opels van 5 jaar en ouder en je betaald geen verzendkosten.
                          Makkelijker kan het niet.?

                          #18342796
                          hz
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2017

                            dank voor de tip, voor de volgende keer…
                            nu heb ik een chevrolet orlando, maar dat zal wel niet uitmaken voor het opel id.

                            #18348864
                            Firezi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 May 2011

                              Heb inmiddels de nieuwste update erin zitten.

                              Weet iemand of 3d weergave nog mogelijk is voor de cd500??

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.