Astra J M32 gen 2

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J M32 gen 2

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18426475
    Tealc
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 June 2019

      Hallo allemaal,

      Ik heb nu al een tijdje last van (whining) geluiden in mijn Astra J 1.4T (2012). Deze komen voor in de 3e en 4e versnelling wanneer ik gas bij geef maar ook als ik gas los laat (in de derde versnelling zelfs als ik de koppeling volledig ingetrapt heb). Nu heb ik gelezen dat bij de eerste generatie M32 bakken dat dit vooral impact heeft op de 6e versnelling. Hier heb ik echter geen last van. De auto heeft inmiddels bijna 210.000 kilometers gereden en rijdt verder perfect.

       

      Na wat oppervlakkig onderzoek blijkt dat mijn Astra de nieuwere gereviseerde M32 bak heeft. En nu is zijn mijn vragen: Zijn dit dan de lagers? en waarom gebeurt dit bij de gereviseerde m32 waar als het goed is wel genoeg olie erbij komt.

       

      Alvast bedankt!

      #18426985
      dappie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2008

        Tealc,

        Mijn astra 1.4 turbo is ook van 2012 en de bak is gereviseerd bij een km stand van 102… ik kan ook zien als ik op de bak kijk dat er een kit-rand

        Zit waar je aan kunt zien dat hij open is geweest, ook zijn er nieuwe bouten gemonteerd, ik zou haast denken dat jou bak nog niet gereviseerd is

        Maar dan Had je volgens mij al eerder aan de beurt geweest dan nu met jou km stand, je zou eens een revisiebedrijf  er naar kunnen

        Laten luisteren voor dat je meer schade krijgt aan je versnellingsbak.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.