Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra J getuned, maar…
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 februari 2018om 19:38 door wagnas.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2018 om 15:23 #18352905
Hallo,
Ik heb in 2017 mijn Astra J laten tunen van 120 naar iets van 175 PK bij Unlimited. Een groot verschil !! Echter, ik heb afgelopen week een Astra K te leen gehad, standaard 1000 CC, 105 PK. NIET getuned.
Dat ding gaat als de brandweer !!!!!! Kan mijn Astra met 175pk niet aan tippen !!! Ik heb een dyno uitdraai, vermogen is er wel degelijk, maar waar kan dit aanmerkelijke verschil in zitten, behalve dat de K een 5-bak had? Zit het vermogen meer bovenin? Noem maar iets geks?
Ik baal gelijk van die J !!!
18 februari 2018 om 19:20 #18352919[quote quote=18352905]Hallo,
Ik heb in 2017 mijn Astra J laten tunen van 120 naar iets van 175 PK bij Unlimited. Een groot verschil !! Echter, ik heb afgelopen week een Astra K te leen gehad, standaard 1000 CC, 105 PK. NIET getuned.
Dat ding gaat als de brandweer !!!!!! Kan mijn Astra met 175pk niet aan tippen !!! Ik heb een dyno uitdraai, vermogen is er wel degelijk, maar waar kan dit aanmerkelijke verschil in zitten, behalve dat de K een 5-bak had? Zit het vermogen meer bovenin? Noem maar iets geks?
het gewicht van de astra K is een stuk minder heb hiervoor een astra J sporttourer gehad met 140 pk en nu een astra K met 150 pk 6 bak de astra K rijdt veel vlotter
de rest van het verschil mischien de combinatie versnelingsbak met motor ben zelf ook benieuwd naar andere antwoorden hierover
Ik baal gelijk van die J !!![/quote]18 februari 2018 om 21:07 #18352928Je moet ook naar het koppel kijken (dat heb je niet opgegeven) en bij welk (laag) toerental dit wordt afgegeven. Turbo motoren hebben enorme trekkracht onderin (veel koppel bij weinig toeren). Maar boven bepaalde snelheid bv 140 kmh, gaat de grotere motor (veel pk’s) uiteindelijk weer winnen.
18 februari 2018 om 21:18 #18352930Welke motortypes praten we hier over? Kun je die vermelden.
Bedenk ook dat een astra k een stuk lichter is als de astra J en de versnellingsbakverhouding zeker verschil kan maken.
18 februari 2018 om 21:23 #18352931Motortype is 1.4, 120pk. Vermogen is nu, na running 170pk, 276nm bij 3430 toeren.
18 februari 2018 om 21:42 #18352934Ik bedoel de exacte motorcode A14NEL? Die heeft namelijk een lage druk turbo voor het soepel rijden. Eigenlijk moet je die vervangen door een van een A14NET dan heb je onderin wat meer vermogen.
18 februari 2018 om 21:43 #18352935Kun je eens een foto van jou uitrdraai posten?
18 februari 2018 om 21:57 #18352937De K is een kleibe 200 kg lichter. Zou dat zoveel verschil maken?
18 februari 2018 om 22:01 #18352938[quote quote=18352931]Motortype is 1.4, 120pk. Vermogen is nu, na running 170pk, 276nm bij 3430 toeren.[/quote]
wat het verschil is dat het maximale koppel van een astra K van 230Nm 150 pk bij een toerental tussen 2000 – 2200 toeren zoals ik het nu lees18 februari 2018 om 22:06 #18352939Moet je eens een proefrit in een K met 200 pk/300 Nm gaan maken. Is verslavend zoals die motor presteerd.
18 februari 2018 om 22:10 #18352940[quote quote=18352931]Motortype is 1.4, 120pk. Vermogen is nu, na running 170pk, 276nm bij 3430 toeren.[/quote]
wat het verschil is dat het maximale koppel van een astra K van 230Nm 150 pk bij een toerental tussen 2000 – 2200 toeren zoals ik het nu lees18 februari 2018 om 22:11 #18352941[quote quote=18352938]
Motortype is 1.4, 120pk. Vermogen is nu, na running 170pk, 276nm bij 3430 toeren.
wat het verschil is dat het maximale koppel van een astra K van 230Nm 150 pk bij een toerental tussen 2000 – 2200 toeren zoals ik het nu lees[/quote]
Ja, maar ik heb het hier niet over een 150pk astra k, maar een 105pk
19 februari 2018 om 19:03 #18352981[quote quote=18352941]
Motortype is 1.4, 120pk. Vermogen is nu, na running 170pk, 276nm bij 3430 toeren.
wat het verschil is dat het maximale koppel van een astra K van 230Nm 150 pk bij een toerental tussen 2000 – 4000 toeren zoals ik het nu lees
Ja, maar ik heb het hier niet over een 150pk astra k, maar een 105pk[/quote]
De 105 pk begint met zijn maximaal koppel al bij 1800 toeren veel eerder als de astra J en met een gewicht van 1163 kilo zie tabel
https://imgur.com/7L89rKV19 februari 2018 om 19:38 #18352983Ik heb een Astra J 1.6 turbo met 180pk.
Ik denk dat je het verschil ervaart puur op gevoel. Zet ze maar eens naast elkaar bij een “dragrace” en je Astra met 170pk rijdt de Astra K met 105pk er helemaal uit. Zeker op topsnelheid kan de Astra K jouw Astra J niet bijhouden.
De Astra K is lichter en voelt mooier aan bij het rijden, ook om de modernere motor. De Astra J heeft veel vermogen te danken aan de turbo. Grofweg heeft een 1.4 zonder turbo 100pk. Dus 70pk komt van die turbo, dat is nogal wat. Dat wil zeggen, de turbo moet lekker op gang/stoom zijn om de auto vlot te maken. Anders voelt hij traag aan. De 1300kg gewicht helpt hem daar niet bij (mijn 1.6 turbo is zelfs 1400kg). De Astra K is wel 150kg lichter.
Ik merk het ook aan mijn 1.6 turbo, hij voelt wat log aan. Maar als ik toeren maak tot boven 3500 toeren, dan begint het hele karakter van de auto te veranderen in een racemonster. Op de autobahn krijg ik hem tot 235km/h op de teller. Dat soort snelheden zal die Astra K lang niet halen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.