Astra J – Elektrics Trekhaak

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J – Elektrics Trekhaak

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18382596
    bver
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 May 2019

      Goedemiddag allen,

      Het is vakantie en dan heb je weer tijd om een aantal projectjes op te pakken.

      Ik heb pas geleden een tweedehands afneembare trekhaak op mijn Astra J gemonteerd. De bedrading heb ik aangesloten op de achterste zekeringsmodule. So far so good. Om het hele elektrische systeem werkend te krijgen moet ik nog 2 dingen doen… De laatste is langs de garage vanwege het inregelen van de sensoren, maar tot nu toe werkt mijn verlichting nog niet… en volgens mij moet ik daarvoor nog een zekering toevoegen en ik heb gelezen/gehoord dat het kan zijn dat er nog een extra draad van voor naar achter getrokken moet worden…en als ik geluk had.. ligt die bij mij er al wel in..
      maar hier kom ik dus totaal niet uit.

      Want waar – hoe en welke zekering moet ik toevoegen?
      Zekering 12 is achterin bij mij nog leeg.. Dit is de trailer module zekering… maar is dit de juiste? En welke zwaarte heeft de zekering?
      Want voorin onder het stuur kom ik er niet achter welke zekering evt voor de trekhaak kan zijn.

      Stap 2 stel dat ik een extra draad moet trekken… waarvandaan moet die dan komen en waar moet ik die dan op aansluiten?

       

       

       

       

       

      #18382619
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        als het goed is bij een originele kabelboom heb je een dunne witte en dunne rode draad en een zekerinhouder, de rode draad moet achter bcm komen en de dunne witte moet op de canbus draad van de eobd stekker

        #18382663
        bver
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 May 2019

          Even kijken hoor,
          want deze kabelboom heb ik geinstalleerd + een kleine ‘kastje’
          waar zou dan volgens jou de zekeringshouder moeten zitten?

          Screenshot 2020-07-24 at 23.11.04

          Dit is de situatie achterin de auto….
          En ik heb het idee dat ik onder de 0247 een zekering moet toevoegen..????

          IMG_20200724_143343

           

          #18382665
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            deze kabelboom ken ik niet

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.