Astra J achteruitrijcamera werkt niet

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J achteruitrijcamera werkt niet

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18479215
    hemera25
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 September 2022

      Ik ben nu zo’n 8 maanden eigenaar van een astra j sports tourer, 2013 1.7 cdti 130pk met 130d km gekocht, nu 145d km.

      Probleem is namelijk dat de camera soms wel werkt soms niet… laatste tijd meer niet dan wel.

      Veel zitten opzoeken maar nergens echt iets over gevonden…

      Wat ik wel al gedaan heb is eens alle zekeringen gecheckt en alle contacten (links achter in de koffer) met een contactspray eens behandeld.

      Mijn vraag nu is, zijn er mensen die ook zo’n probleem gehad hebben? Is er een bepaalde :good-job: sensor als je hem in achteruit zet? Of moet ik gaan zoeken in de koffer waar je hem open zet, dat er mss daar een kabelbreuk is?

       

      #18525517
      Bob Moor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 November 2020

        Sorry dat ik nu pas reageer, ik ben al langer niet op het forum geweest.
        Al jaren heb ik precies hetzelfde probleem, soms wel, meestal geen werkende camera.
        Nergens op internet een oplossing gevonden.
        Opel heeft er een keer wat aan gedaan, met kabelbinder de connectoren vastgezet, dit heeft een paar maanden geholpen, kostte me best wel het nodige geld.

        Ik ben nu van plan om zelf maar een keer de stoute schoenen aan te trekken want ik erger me er aan dat hij niet werkt en soms mis ik dat ding echt wel.
        De huidige auto’s hebben nu eenmaal niet het beste zicht naar achteren.

        Nu heb ik een link gevonden om bij een Opel Insignia (op veel punten en zeker hierin hetzelfde principe als de Astra) een camera in te bouwen. Daar staat bij hoe je de bekleding van de achterklep los kunt nemen.
        Dan de betreffende bekabeling en stekkers goed onder handen nemen en hopen dat het dan over is.

        Dit is die link ernaar!

        Installeren: Achteruitrij Camera(‘s)

        Succes

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.