Astra J 2012 start-stop business: lang piepen bij starten.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J 2012 start-stop business: lang piepen bij starten.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247966
    AstraOPC2010
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2010

      Beste lezer,

      Sinds enige weken heb ik een Astra caravan J 2012 start-stop business uitvoering.
      Bij starten(vaak koude motor) heb ik nu al 3x meegemaakt dat er een piepsignaal hoorbaar is en deze zeker 1 minuut blijft door tetteren. Geen indicatie op het dashboerd zichtbaar. Bij sleutel verwijderen en opnieuw starten is het probleem weg.
      Geen open deur/klep/gordel, heb geen parkeersensor, verlichting uit, deur open/dicht gedaan etc etc.
      Garage heeft niets kunnen vinden in de cpu. Ze hebben er nieuwe software in gezet (zeggen ze)
      Nu blijkt mijn collega hetzelfde type auto te hebben en hetzelfde probleem.

      2e probleem is dat bij het op de cruise control rijden deze niet afschakeld bij intrappen van de koppeling (uiteindelijk wel als de toerenteller rond de 1000rpm komt). Dit “schijnt” bij dit nieuwe model te horen. Ik heb een vorige type J gereden (zonder start-stop) en deze schakelde wel af bij ontkoppelen.

      Ervaringen uit het veld ???
      Groet

      #18011132
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Mijn cruise controll blijft ook actief als ik schakel of de koppeling intrap. Dit hoort ook zo. Van dat piepen heb ik geen last maar ik heb geen start/stop systeem.

        #18011133
        GooneyBird
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 February 2010

          Kan je dan schakelen onder cruise control?! :shock:

          Dus; je bent aan het accelereren met CC aan, en je wilt opschakelen. Kan dit dan? Da’s wel echt extreem vet.

          #18011134
          AstraOPC2010
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2010

            Kan idd als ik net van de snelweg kom en in de 1st gear de 30kmh passeer de cc activeren en zo naar de oude snelheid gaan (afgezien dat de auto niet sneller dan 60 kmh gaat in 1.)
            Gewoon schakelen met cc aan.

            Bij mijn vorige type J (zonder start/stop) was dit NIET het geval. (enige verschil was dat het een 120pk turbo 1.4i was en dit een ongeblazen 1.4i.

            Piepen lijkt wel een bug die bij start/stop erin gekomen is.

            @Goossens Bjorn: welk bouwjaar heb je ?

            2012 Astra J 1.4i 100pk caravan business start/stop navi.
            2007 Astra H 2.0T 200pk caravan navi

            #18011135
            Riket
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 January 2011

              Volgens mij gaan dan wel snel je koppelingsplaten naar de donder want je schakeld dan heel erg met een slippende koppeling lijkt mij want je auto blijft gewoon gasgeven

              #18011136
              AstraOPC2010
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2010

                @Riket wrote:

                Volgens mij gaan dan wel snel je koppelingsplaten naar de donder want je schakeld dan heel erg met een slippende koppeling lijkt mij want je auto blijft gewoon gasgeven

                Nee, want bij het intrappen van de koppeling stopt de motor met toeren maken.
                Vroeger (bij voornamelijk after market CC’s) begon bij het intrappen van de koppeling de motor toeren te maken.

                Auto staat momenteel bij de dealer voor o.a. deze piep. Blijft zo nu en danwel 2 minuten doorpiepen zonder enige aanleiding voor mij.
                Wellicht gaat het om een motor/electronica check die zo af en toe iets ziet.
                Soms zie ik bij starten even vluchtig een melding controle in het dashboard verschijnen (in het alphaniummerieke display).

                #18011137
                CanvasMike
                  Lid sinds:
                  23 September 2013

                  Ik heb een Astra Tourer van februari 2013, deze heeft ook 1 of 2 keer per week dat hij piept na het starten.
                  Het is niet het piepen van de gordel maar een lagere meldingstoon.
                  Er zijn 2 oplossingen:
                  1 sleutel verwijderen en opnieuw starten.
                  2 gaan rijden en boven de 20km/h de gordel even los halen.

                  Bij mijn volgende beurt ga ik het zeker melden (samen met de andere kwaaltjes…)

                  #18011138
                  jwvanyperen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 April 2008

                    @CanvasMike wrote:

                    Ik heb een Astra Tourer van februari 2013, deze heeft ook 1 of 2 keer per week dat hij piept na het starten.
                    Het is niet het piepen van de gordel maar een lagere meldingstoon.
                    Er zijn 2 oplossingen:
                    1 sleutel verwijderen en opnieuw starten.
                    2 gaan rijden en boven de 20km/h de gordel even los halen.

                    Bij mijn volgende beurt ga ik het zeker melden (samen met de andere kwaaltjes…)

                    Ook ik heb een Sports Tourer 2012,
                    Zelfde kwaaltje, was er van de week mee onderweg naar de dealer, maar op 200 meter voor de garage stopte het piep(je)
                    Wel gemeld maar konden niets vinden.
                    Ze vroegen me het in de gaten te houden, en als het weer gebeurde te kijken of er structuur in het ontstaan van de meldingen zit.
                    Blijft het gebeuren zonder aanwijzing(en) zouden ze misschien de SW her/ver nieuwen.
                    Cruise control is bij mij als bij Bjorn en is volgens mij zoals het hoort.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.