Astra J 2.0 CDTI reparatie inlaatspruitstuk vraag

Forumindex Forums Modellen Astra Astra J 2.0 CDTI reparatie inlaatspruitstuk vraag

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18427008
    JustinH1973
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 April 2020

      Hallo allemaal,

      Net te horen gekregen dat m’n astra koelvloeistof lekt bij het inlaatspruitstuk. Uiteraard komen (dure) reparaties nooit gelegen. Onderdeel bij de Opel dealer was een kleine € 800,- 2e hands rond de € 300,- en imitatie is moeilijk te krijgen werd verteld.

       

      Mijn vragen: Is het mogelijk om het spruitstuk te repareren? Kitten of lijmen of iets dergelijks?

      Ken of ben je iemand die zoiets kan vervangen? Ik zie bij autodoc dat een spruitstuk van Metzger €226 kost. https://www.auto-onderdelen24.nl/metzger/15092186

      Ik hoop op reacties.

       

      Groeten,

      Justin

       

       

      #18427095
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Tja daar begint het al, opel dealer, die moet zijn veel te dure personeelskosten betalen een hoop bla bla enz enz, ga naar een goede lokale garage en vraag daar eens wat het gaat kosten.

        #18427775
        JustinH1973
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2020

          Bedankt voor je reactie. 2e hands zie ik zelf een inlaatspruitstuk voor rond de €200,- Garage rekent voor een 2e hands €300,- Met montage en paar liter koelvloeistof komen ze op ruim €600,- uit. Vandaar mijn vraag of deze reparatie goedkoper kan. Of dat het spruitstuk gelijmd of gelast kan worden.

          Iemand??

          #18427805
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            spruitstuk heb je er ook niet 123 af bij een 2.0 diesel, er moet veel weggebouwd worden waaronder de brandstof pomp die ook weer aangedreven word door de distributie riem, dus zou deze dan gelijk mee pakken incl de waterpomp

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.