Astra H spiegelglas laat los!!!!!!

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H spiegelglas laat los!!!!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17865231
    Andre_Ede
      Lid sinds:
      16 June 2006

      Hier ook al gehad, vervangen voor een paar euro, dag later lag die er weer af. (Niks vorst hartje zomer)
      Kosteloos vervangen.
      Heb het gevoel dat het ook te maken heeft met het elec. verstellen dat zet wat druk op het kunststof van de spiegel.

      #17865232
      rdh
        Lid sinds:
        13 December 2009

        Mja goed mijn spiegel is nog heel, dus daarom vroeg ik welke lijm kan ik het beste gebruiken om hem weer te lijmen ;).

        Alvast bedankt voor jullie feedback.

        #17865233
        bartbacardi
          Lid sinds:
          22 August 2012

          Ik zou gewoon een goede montagekit pakken. Maar wel ZONDER silicone.

          Maar misschien een stomme vraag hoe halen jullie dat glas eruit zonder hem te breken bij mij is hij ook aan het trillen.

          #17865234
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Ik zag van de week ook een H de vluchtstrook induiken en gelijk de berm in sturen.
            Ben ook even gestopt, bleek ook dat z’n spiegelglas ook los liet en hij wilde het redden, lukte net niet meer.

            #17865235
            Alper
              Lid sinds:
              22 April 2010

              Zelfde probleem. Was op gras gevallen dus flinke meuk plak spul erop. En ik rij nu al 2 jaar ermee.

              Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk

              #17865236
              jordy1990
                Lid sinds:
                27 March 2013

                Beste forumleden

                Aangezien ik nieuw op dit forum ben,zal ik mij (of mijn Opel :D ) kort even voorstellen:
                Ik heb een Astra H (1.7 DTH) Bouwjaar 2008.

                Een maand geleden is mijn rechterszijspiegel kapot gevallen en heb toen, zoals door anderen al aangehaald, 96 euro moeten betalen bij de dealer :shock:
                Vandaag is mijn linkerzijspiegel er ook afgevallen, en aangezien ik niet opnieuw zoveel geld wil betalen voor een stuk glas, wil ik de spiegel zelf bestellen en vervolgens zelf plaatsen. Daarom mijn vraag: hoe kan je de spiegel eenvoudig verwisselen?

                Ik weet dat dit een oud onderwerp is, maar het kan altijd handig zijn om mensen hier in de toekomst mee te helpen.

                Grz,
                Jordy

                #17865237
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Oude frame er even uit klikken d.m.v schroeven draaier of iets dergelijks.

                  Maar eerst deze bestellen:

                  http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m627585190-linker-of-rechter-spiegelglas-astra-h-2004-2008-alle-type.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  #17865238
                  Blue-Dragon
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 July 2006

                    viewtopic.php?f=5&t=158251&p=2279725&hilit=spiegelglas#p2279725

                    Beetje naar beneden scrollen en op de volgende pagina staat nog meer :thumbup

                    #17865239
                    Arjen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m656423074-astra-h-spiegelglas.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Is inderdaad een groot probleem. Deze week heb ik er 10 verkocht. Het zou eigenlijk een terugroep actie moeten zijn van Opel. Want dit is te gek natuurlijk.

                      #17865240
                      Family man
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 August 2012

                        Het was gisteren zelfs op tv bij tros radar..

                        http://www.trosradar.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/01-04-2013/grote-prijsverschillen-autospiegels/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #17865241
                        Speedy6543
                          Lid sinds:
                          9 September 2013

                          Enkele weken geleden heb ik geluk gehad. Mijn vriendin stapt in aan de passagierskant en ik zie, bij het dichtslaan van de deur, dat het spiegelglas los was gekomen. Ik heb nog net op tijd kunnen zeggen tegen haar om het vast te grijpen. Het glasje lag nog net in de spiegelkap. Dan heb ik het thuis maar er terug in gekleefd met met secondelijm. Weer geld gespaard. :)

                          #17865242
                          corsa1963
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 February 2013

                            @Family man wrote:

                            Het was gisteren zelfs op tv bij tros radar..

                            http://www.trosradar.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/01-04-2013/grote-prijsverschillen-autospiegels/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Ik heb die dag mijn astra mee gegeven aan de mensen van radar om deze reportage te maken, was wel weer blij toen ik hem terug kreeg met een hele spiegel. :thumbup

                            Hoopte echt dat het iets zou helpen om dit euvel aan de aandacht te brengen bij opel nederland :hmmz

                            #17865243
                            dark-divx
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 November 2005

                              uiteindelijk kost zo een spiegelglaasje toch maar iets van 7-10 euro, dus zo een ramp is het nu ook weer niet als het eruit valt.
                              Heb het nu zelf nog niet meegemaakt maar ze kosten de wereld niet ook.

                              grtz

                              #17865244
                              Speedy6543
                                Lid sinds:
                                9 September 2013

                                Akkoord maar een spiegel die loskomt zou niet mogen vind ik.

                                #17865245
                                secret108
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 July 2014

                                  hoe bevestigt men die nieuwe linker buitenspiegelglas erop dan iemand een aanwijzing voor mij ik heb de opelastra H bjr 2009 en de mijne is ook stuk gegaan…

                                  #17865246
                                  wagnas
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 May 2007

                                    Vorig jaar/2 jaar terug viel mijn linker spiegelglas van de Vectra C er ook bijna uit. Kon nog naar de vluchtstrook, snel stoppen en het glas los uit het spiegelhuis pakken.

                                    Naar Opel gegaan en kreeg los spiegelglas zelfs gratis van hun, en ze zette het er ook nog in voor me, was 2 minuten werk. Ze zeiden dat het vaker voorkwam en ze hadden al een verzameling spiegelglazen liggen in het geval dat.:D Mischien was ik nog wel net in de garantie, dat weet ik niet meer.

                                    Opel heeft slechte lijm gebruikt zeker voor de spiegels in de jaren 2000, als zoveel Astra H’s en Vectra C’s er last van hebben.

                                    #17865247
                                    TedMechanic
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2007

                                      Ik denk dat dat komt omdat de lijm zacht wordt door de spiegelverwarming en daarna uitdroogt. Zeker omdat die tegelijk aangaat met de achterruit verwarming en daardoor vaker aan staat dan nodig.

                                      Bij m’n Astra G heeft m’n spiegel ook wel eens in stukjes op de parkeerplaats gelegen. En in de 5 jaar dat m’n vader z’n Vectra C had, is die 3 spiegels verloren.

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.