Astra H speakers Achter installeren

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra Astra H speakers Achter installeren

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18506746
    Sub606
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 September 2017

      Toch maar besloten dit even te posten omdat ik wel vaker mensen hoor over de passing van vooral de achter speakers van de Astra H.

      Ik hoorde een tijdje terug een vreemd klapperend geluid uit me achter duur komen, leek alsof het deurpaneel klapperde. Dit bleken de speaker te zijn…

      IMG20230121160018

      In mijn geval waren de originele speakers kapot gegaan, gebarsten foam rand. Ik had adapter ringen gevonden, echter bleek de pasvorm hiervan erg slecht. De drie gaten op de auto lijnen niet uit (kan natuurlijk gefixt worden daar een gat bij te boren), het plastic is van matige kwaliteit en er zit geen foam rond aan de onderkant zoals bij de originele. Dus heb besloten ze terug te sturen.

      Wat heb ik gedaan? Simpelweg de oude speaker los geknipt, dit ging erg gemakkelijk, vervolgens met een tang alles zo netjes mogelijk afgebroken, door de scherpe hoek in het plastic breekt het makkelijk af.

      IMG20230124221256

      Vervolgens nieuwe speakers  in deze ringen gezet. Scheelt zo’n 20 euro aan adapter ringen en je kan gewoon de originele behouden welke wel goed passen.

      Speakers: Kenwood, 2-way speaker, 10 cm, 220 W, KFC-S1066 circa 25 euro voor een set. (https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B0799B3KBC/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A17D2BRD4YMT0X&psc=1 )

      IMG20230124221244

      Montage was simpel, de meegeleverde clipjes in de speakerring gezet en vervolgens de speaker vast geschroefd.

      IMG20230124223415IMG20230124223420

      De originele connector had ik ook van de originele speakers af geknipt, deze kon gemakkelijk gesoldeerd worden aan de nieuwe speakers, dus ook geen adapter kabel nodig! Let op, de kan waar de uitsparing voor de connector clip zit is de (+).

      IMG20230124221259

      IMG20230124221306

      Uiteraard het gat dicht gekit, ik had hier vloeibare pakking voor gebruikt omdat dit goed plakt en flexibel blijft. Ziet er niet uit haha, wat voor mij niet uit maakt, haha. Je ziet het toch niet meer.

      IMG20230124225327

      En klaar om in de auto geschroefd te worden!

      Een redelijk makkelijke manier en vooral eentje die goed past, en je hoeft geen onzin adapterringen en kabels te kopen.

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.