Astra H, luidsprekers doen het niet meer, radio wel!

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H, luidsprekers doen het niet meer, radio wel!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18345995
    gersophia
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 February 2012

      Hallo beste mensen,

      Ik heb een Astra H uit 2006, het geluid van de radio hield er mee op, begon met soms wel /soms niet maar uiteindelijk helemaal geen geluid meer uit de speakers, aan de cd30 zelf was niets te zien.
      Ik zag mijn kans schoon om de cd30 te vervangen voor een 1 din after market radio met iso inbouwframe, adapter enz. Nu heeft onze pioneer het 1 dag geweldig gedaan in de astra, kraakhelder bellen met ext. microfoon enz! Komt mijn vrouw weer net zegt ze dat er geen geluid meer uitkomt, ik denk verdomme, pioneer alweer kapot? Getest in andere auto van ons, niets aan de hand, doet het.. Vraag is nu, lopen de luidsprekerkabels wel direct naar het stekkerblok of gaan ze nog via één of andere print of module of zo? Die cim of sim module bijvoorbeeld? Dat is een vraagje voor de echte opelkenner/monteur. Morgen ga ik nog wel een andere iso stekker adapter proberen maar heb ik weinig vertrouwen in… Ik hoor jullie tips graag! Dankjewel, Ger

      #18345997
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Ik vermoed dat een van je doorvoertules in de deuren gebroken bedrading heeft.
        Dan maakt de speaker of meerdere sluiting en zal indien je radio het heeft krotsluitbeveiliging in werking treden of je radio overlijden.

        #18346002
        gersophia
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 February 2012

          Hey dankjewel Haasje, ik ga morgen eens testen door met de portieren te rommelen, open en dicht zeg maar en eens de doorvoeren en stekkers te bekijken. Ik las net op dit forum dat er wel meer problemen waren met sluiting of slecht contact. Ook zal ik met de multimeter de stekker eens doormeten, de speakers apart zeg maar, 4 ohm moest ik dan meten? Dat mijn vrouw thuis kwam zonder geluid en ik de radio gedemonteerd had was hij trouwens erg heet! Dat doet mij dan denken aan kortsluiting idd, ik laat het jullie weten! Dankjewel zover, als er nog meer tips zijn hoor ik het graag! Wij hebben straks bijna 2 ton gereden met deze Astra 1.9d, wel een vliegwiel en koppeling verder helaas, dat was het duurste…

          #18346030
          gersophia
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 February 2012

            Hey Haasje, opgelost!! Vanmorgen eerste wat ik gedaan had, radio aan, flink volume (geen geluid).
            Eerst doorvoerthule deur bestuurderskant de stekker gerammeld, niks.
            Toen deed ik de linkerachter deur open en ja hoor!! Vol geluid weer! Dus reden was slechte stekker verbinding doorvoer naar linker achterdeur.
            M.a.w de oude cd30 was ook niet stuk haha, naja,heb nu Bluetooth en kraakhelder bellen via externe microfoon via de pioneer..

            Haasje bedankt!! :toppie:

            #18346035
            Astra_DLS
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2008

              Kortsluiting wordt ie niet warm van. Das overbelasting. Radio wordt vaak wel warm voor zover ik dat gemerkt heb.

              Bij mijn zafira b heb ik ook al deur bekabeling moeten vervangen. Hier ging de deur niet meer op slot.

              #18357352
              Pacandor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 June 2018

                Thx haasje, ik heb hiermee ook mijn probleem opgelost,

                Aan 1 kant waren bijna alle draden door   dus de speakers deden niets meer   en 1 deur ging dus ook niet meer op slot…  maar met behulp krimpkous werkt alles weer.. :good:

                 

                Volgende probleem: een abs sensor waardoor de auto in de noodloop schiet..

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.