Astra H GTC v1.6 twinport 2005 – P1113

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H GTC v1.6 twinport 2005 – P1113

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369108
    Sjawel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 October 2019

      Beste mensen,

      Sinds dit jaar ben ik trotse bezitter van een Astra uit 2005. Super auto, heb er al aardig wat fijne kilometers mee gereden.

      Sinds kort heb ik een aantal problemen waarvan ik er een aantal heb opgelost. Ik heb zelf een op-com waarmee ik codes heb uit kunnen lezen en dus ook wat problemen heb kunnen oplossen.

      Nu heb ik sinds een week of 2 de P1113 code. Ik heb al even onderzoek gedaan (forum hier en Google/hella/YouTube). Nu schijnt het zo te zijn (correct me if I am wrong) dat de sensor voor de twinpoort deactivatie niet helemaal ok is.

      Ik heb van veel dingen verstand ben zelf engineer maar dit gaat me net even de pet te boven zonder duidelijke uitleg. Nou heb ik contact met de Opel garage gehad en deze hebben me belachelijke prijzen gegeven. Nu is helaas sinds een paar dagen ook duidelijk een ratel te horen bij hoger toerental.

      Ik heb eigenlijk dus hulp nodig vandaar heb ik 2 vragen:

      – Is de ratel gerelateerd aan de sensor? (Word me niet echt duidelijk uit de vele info op internet);

      – Is er iemand die me een duidelijke beschrijving/handleiding met afbeeldingen en evt. Filmpje voor reparatie of vervanging sensor kan geven? (Desnoods tegen betaling);

      Ik wil de auto echt liever niet van de hand doen maar de ratel klinkt me niet echt fijn in de oren zeg maar. Hij rijdt voor de rest goed, houdt niet in maar het klinkt naar mijn weten niet best.

      Onlangs vervangen:

      – Distributiesnaar + waterpomp en poly v-riem;

      – Bobine brug + bougies;

      – Olie ververst+ oliefilter.

      Ik hoor graag of een van jullie me kan helpen, thanks alvast Guys!

      Grtz,

      Ian :cheers:

       

      #18369133
      john-opel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2012

        Een how-to staat op deze site. Google astra code p1113 en je vindt hem

        https://opel-forum.nl/forums/topic/how-to-astra-h-z16xep-foutcode-p1113-06-fix/

        Hoop dat het helpt. Zelf heb ik het probleem nog niet. Ik zou het mijn garage mbv deze how-to laten uitvoeren (stap 4, verdraaien vd sensor).

        Kan de ratel die je hoort niet iets anders zijn? Garage kan dit beluisteren met een soort stethosscoop. Klapperende klep in het inlaatspruitstuk komt ook voor.

        Succes.

        #18369286
        Sjawel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 October 2019

          Thanks, had hem al gelezen.

          Vanwege werk nog niet eerder kunnen kijken, ik ga dit weekend even sleutelen met een goede vriend van me (monteur).

          Ik heb zelf een nieuwe sensor op de kop weten te tikken dus hopelijk is het daarmee verholpen. En anders toch maar even garage benaderen.

          Mbt tot de ratel is het echt puur als ik gas geef en tussen de 2500-3200 toeren. Hopelijk niks extreems…

          Keep you posted, thanks!
          :cheers:

           

           

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.