Astra H: Electrisch raam bestuurderskant

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H: Electrisch raam bestuurderskant

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373009
    bastiaan_v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 March 2020

      Hallo allemaal,

      Sinds kort ben ik de eigenaar van een Astra H GTC uit 2006. Ik ben tevreden met de auto maar heb een probleem:

      De bediening van het electrische raam aan de bestuurderskant werkt niet. Als ik mijn sleutel gebruik om alle ramen te openen/sluiten gaat dat wel goed, dus het mechanisme is wel goed. Het lijkt dus echt het knopje zelf te zijn. Nu las ik e.e.a. over het kunnen resetten van de bediening van de electrische ramen. Ik heb een aantal van deze tips geprobeerd (ik kwam drie varianten tegen;) ) maar tot nu toe zonder succes.

      Mijn  vragen:

      • hoe werkt resetten van de bediening van mijn ramen? En is dit uberhaubt zinvol in dit geval?
      • Als het knopje moet vervangen waar kan ik deze dan het ebste aanschaffen en is dit zelf te doen (ik ben wel handig maar heb tot nu toe weinig gedaan met auto’s)
      • Kan ik eventueel de knopjes aan de bestuurderskant omwisselen? Het maakt mij niet zo heel veel uit dat ik vanaf de bestuurderskant het raam van de bijrijder niet kan bedienen.

      Dank alvast voor de informatie!

      Groet,

      Bastiaan

      #18373116
      bastiaan_v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 March 2020

        Inmiddels opgelost door een nieuwe module te bestellen.

        Na wat speurwerk heb ik gevonden hoe de module te verwijderen is (dit kan inderdaad eenvoudig zelf gedaan worden). Knopjes omdraaien oid werkt dus niet omdat het een printplaatje met drukknopjes betreft die de schakelaar indrukt. Het bleek dus een deels defect printplaatje te zijn.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.