astra H cabrio help

Forumindex Forums Modellen Astra astra H cabrio help

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    J.P
    Deelnemer

Hoi
      Ik heb een vraagje.
      Het is eindelijk goed weer en ik rij al vanaf maandag met me dak los.
      Dus vandaag ook weer.
      Kwam ik vandaag thuis wil me dak niet meer dicht.
      Met veel moeite en stoten ging hij dicht uitendelijk.
      Maar nu gaat hij niet meer open of maar een klein stukje.
      Na 1 of 2 keer proberen begin hij 3x te gongen
      Heb ik in het boekje gekeken en staat of de kofferbak of het rol ding zit niet goed
      Ze zitten alle 2 goed.
      Want als ik hem open doe gaat de kofferbak gewoon open en het dak maar 5cm ofzo.
      Het lijkt er op dat hij gewoon niet genoeg kracht heeft om hem omhoog tedrukken.
      Ben hier mee al bij de garage geweest maar die hebben de eerste 14dagen geen tijd en ze kunnen zo niet zeggen wat het is en dat ik hem zoiezo 2 a 3 dagen kwijd ben.
      Dus hebben jullie enig idee wat het kan zijn?
      Hoop een reactie.

midnight black
      Deelnemer

Oei, dat is een iets te moderne cabrio voor mij, zou me iets voor kunnen stellen van niet goed afgestelde sensors of een laag hydrauliek niveau? (als er bij een H nog iets op hydrauliek wordt aangestuurd…)
        In ieder geval een upje ;)

J.P
        Deelnemer

volgens mij werkt hij nog steeds op hydrauliek.
          na 2 dagen proberen doet hij het weer normaal.
          alleen jammer dat het weer nu minder is.
          dus weer afwachten wanneer het 30 graden is hopen dat hij het dan nog steeds doet.

Astra_DLS
          Deelnemer

30 graden? Ik dacht dat echte cabrio rijders als vanaf 15 graden en zon dat dak eraf gooien. :)

Overigens verbaast het me echt dat sommige cabriorijders met 20+ graden en zon nog steeds met het dak dicht rijden. Het is dat ik al een motor heb en dus geen cabrio wil / kan rijden anders had ik het zeker gedaan en gaat vanaf 15 graden en zon dat dak eraf, daarom rijdt je tenslotte een cabrio.

De laatste keer dat ie niet sloot, was het toen erg warm? Maw: Hydrauliek olie wordt dunner naarmate het warmer wordt en wellicht was het te dun cq. te weinig druk om te sluiten? Kreeg je een foutmelding achtig iets te zien of alleen de ervaring dat ie niet sluiten wilde?
            De Astra H is toch een Twintop dak?

midnight black
            Deelnemer

Vanaf 15 graden???????????? Gewoon als het niet regent en warmer is als 5 graden: er zit een goede kachel in hoor :D

Demon3
              Deelnemer

@midnight black wrote:

Vanaf 15 graden???????????? Gewoon als het niet regent en warmer is als 5 graden: er zit een goede kachel in hoor :D

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Zolang de ramen omhoog blijven heb je geen last van wind, dus open dat dak is de bedoeling!!!

0Rudy0
                Deelnemer

bij de astra-cabrio wil de bedrading die bij het linkerschanier van de kofferklep wel eens beschadigd raken ben er nu al 3tegen gekomen..er is ook een ‘terug roep’actie op geweest….
                  gr.

J.P
                  Deelnemer

is inderdaad een twintop dak
                    haha idd met 15 graden kan het ook maar hier in nederland regent het ook 90%

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.