Astra H 2 din head unit advies

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 2 din head unit advies

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365107
    zierbeek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 June 2016

      Beste dames en heren!

      Graag zou ik in mijn astra H gtc uit 2010 een headunit inbouwen. Liefst is hij voorzien van Android auto. Zoals zo vaak zie ik het bos niet meer door de bomen door het zoeken op diverse fora

      Vragen:

      -Enige suggesties qua unit?

      -Ik veronderstel dat deze ingelezen moet worden door een garagist? Meeste monteurs zijn hier niet zo happig naar vermoed ik?

      – om stuurbediening te behouden heb ik een aparte module nodig?

      – Verdere dingen om rekening mee te houden?

       

      alvast bedankt!

      Matthias

       

      #18365116
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Een aftermarket radio hoeft niet ingeleerd te worden, deze werkt gewoon!

        Oude radio(originele) hoef je ook niet uit te leren, alleen als je hem wilt verkopen moet ie uitgeleerd(code vrij gemaakt) d.m.v de security code.

        Je hebt van die pasklare units zoals deze:

        https://www.audiovolt.nl/product/android-8-1-navigatie-autoradio-opel-o-a-corsa-d-astra-h-zafira-en-vivaro-grijs-antraciet/?gclid=Cj0KCQjw4fHkBRDcARIsACV58_Fgd-P9lh14nUggvnNrgVi49cDc2MLr4X0uNMKhdg79uflND195ybMaAii6EALw_wcB

        Deze kan er zo in stuurwielbediening werkt dan ook gewoon, en oogt het mooiste.

        Als je een andere dubbel din wilt hebben heb je een aparte module/kabel nodig voor de stuurwielbediening, en eventueel een car2iso kabel.

        #18365144
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          oude radio kan eruit en vervangen worden voor een zoals hierboven beschreven wordt, wel je oude radio bewaren want die zit met het anti diefstal systeem gekoppelt aan je scherm, je kunt het wel afmelden maar dan krijg je iedere keer een safe melding.

          bij je nieuwe radio zit een canbus converter die alle functies als stuurwielbediening overneemt en ook de freq van de radio op je scherm laat zien, via de radio kun je ook de klok van het scherm instellen als je zomertijd/wintertijd om moet zetten.

           

          Hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk wat kunststof weg moet zagen aan de achterkant in het dashboard omdat de nieuwe radio meer stekkers heeft

          dat had ik bij mijn swissaudio namelijk.

          #18365194
          zierbeek
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 June 2016

            Heel erg bedankt heren!

            Opeltje 17, het model dat jij voorstelde was niet voorzien van Android auto. Heeft u toevallig nog een alternatief dat het wel heeft?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.