astra h 1.4 stotteren bij constant 80 ?

Forumindex Forums Modellen Astra astra h 1.4 stotteren bij constant 80 ?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250363
    opel-mark
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2011

      Ik heb een vaag vreemd probleempje, als je optrekt oid geen probleem, maar als je constant 80 rijdt dan stottert de astra een beetje, ik zie ook steeds de naald van de toerenteller een heel klein beetje op en neer gaan (naald dikte) ook al staat hij op cruise control.

      Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, hij heeft pas zijn beiurt gehad, nieuwe bougies erin gegaan, ik vindt het maar een vaag probleem.

      Mark
      http://www.astratuningclub.nl

      #18045543
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        dat van die schommelende meters is echt Astra-H / Vectra-C, zoek er maar eens een die dat niet doet..

        en schommelen of schokken kan verschillende dingen zijn, denk aan Bougies / bobine / nokkenasstellers etc etc..

        Willem

        #18045544
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          Ik begon al vaag te denken aan de nokkenassen die los gaan liggen, maar dan verwacht ik eigenlijk dat dit ook bij optrekken e.d. te merken is.
          Het van de schommelende meters was mij nog niet eerder opgevallen bij mijn astra, maar het kan goed zijn dat ik er nu beter op let.

          Bougies zijn nieuw, nog geen 1000km geleden vervangen dus dat zou het eigenlijk niet mogen wezen, bobine schijnt nogal eens voor te komen bij de astra H, maar dan zou ik verwachten dat het op 3 poten gaat lopen.

          Ik wil niet door rijden als het echt serieuze schade kan opleveren, maar met zo’n vaag probleem kan een garage natuurlijk ook niks (behalve mij veel uren rekenen).

          mark

          #18045545
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Losliggende nokkenas merk je niet, die breekt gewoon ineens..
            nokkenasstellers heb je niet zit ik me te bedenken,
            je hebt een twinport motor, kan evt wel iets met de twinport klepjes te maken hebben

            #18045546
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              Ai dat hoop ik ook niet want dat is volgens mij een prijzige reparatie, volgens mij kan je dan enkel je hele spruitstuk vervangen.
              Ik zat nog te denken aan wellicht een vervuiling in een injector, maar dat zou ook vreemd zijn.

              de dealer wilde iets van 40 euro rekenen enkel voor de kleppendeksel pakking (heb ik een paar maanden geledne gevraagd aan hem) dat vond ik ook al prijzig dus ik heb de kleppendeksel er niet af gehad.

              Mark

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.