Astra H 1.4 2007 centrale deurvergrendeling probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 1.4 2007 centrale deurvergrendeling probleem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343059
    AstraFan1.4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 February 2012

      Beste opel liefhebbers,

      Rij al jaren in mn astra met plezier, alleen heb ik van de week gemerkt dat het bij het vergrendelen van de deuren (automatisch) linker achterdeur raar doet. Hij gaat dicht, alle vier de deuren, maar de linker achterdeur, als je dus de deur gewoon open wilt maken dmv gewoon even van buitenaf de deurklink trekken om open te maken, dan gaat automatisch alle deuren open. Dus iedereen kan zo vanaf de linker achterdeur mn auto openen, andere 3 deuren zitten op slot maar gaan wel open na de handeling om de linkerdeur van buiten te openen( zonder sleutel).
      Is er een manier hoe dit op te lossen of iemand een idee waarom hij opeens raar doet? Dank

      #18343112
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Kortsluiting in de bekabeling tussen deur en frame?

        Gaat vaak kapot op deze plaats.

        m.v.g.
        Tom

        #18343436
        Tolga
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 May 2017

          Heb ik onlangs ook gehad. Onderin de B stijl naar je deur toe zit een tule met bekabeling hierin tbv deurvergrendeling, speaker elec raam etc. Hier zit waarschijnlijk een kabelbreuk in. Althans dat was bij mij het geval. Bovendien schijnt dit een kwaal te zijn bij sowieso de Astra H

          #18347305
          Willems81
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 August 2017

            [quote quote=18343059]Beste opel liefhebbers,

            Rij al jaren in mn astra met plezier, alleen heb ik van de week gemerkt dat het bij het vergrendelen van de deuren (automatisch) linker achterdeur raar doet. Hij gaat dicht, alle vier de deuren, maar de linker achterdeur, als je dus de deur gewoon open wilt maken dmv gewoon even van buitenaf de deurklink trekken om open te maken, dan gaat automatisch alle deuren open. Dus iedereen kan zo vanaf de linker achterdeur mn auto openen, andere 3 deuren zitten op slot maar gaan wel open na de handeling om de linkerdeur van buiten te openen( zonder sleutel).
            Is er een manier hoe dit op te lossen of iemand een idee waarom hij opeens raar doet? Dank

            [/quote]

            Wij hebben sinds kort exact hetzelfde probleem. Bij de (onafhankelijke BOVAG) garage gaven ze aan dat het aan het slot lag, maar gezien deze nieuw behoorlijk prijzig was heb ik een gebruikt slot gehaald en er in gezet. Helaas probleem niet opgelost.

            Kun je aangeven of je het al hebt op kunnen lossen en zo ja hoe je dat gedaan hebt?
            Alvast dank!

            #18347331
            computerbug
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 April 2011

              Hoi, Jongens

              Kijk hier eens naar en hier

              Hier op het forum is er genoeg over te vinden!, hoe vaak ik dit al niet aangegeven heb is al niet meer te tellen.

              Hoi, Tolga

              Iedere Opel die met deze tules zijn uitgevoerd krijg er vroeg of laat mee te maken, maar sommige vinden het advies die we geven te min!
              gaan eerst lekker zitten klooien, en later krijg je een berichtje, je had toch gelijk!

              Mijn advies is, controleer eerst de tules, het komt ook voor dat de storing er wel zit, maar de draad nog niet in zijn geheel is door gebroken.
              Dit kan je een hoop tijd en geklooi, besparen.

              #18347340
              Willems81
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 August 2017

                [quote quote=18347331]Hoi, Jongens

                Kijk hier eens naar en hier

                Hier op het forum is er genoeg over te vinden!, hoe vaak ik dit al niet aangegeven heb is al niet meer te tellen.

                Hoi, Tolga

                Iedere Opel die met deze tules zijn uitgevoerd krijg er vroeg of laat mee te maken, maar sommige vinden het advies die we geven te min!
                gaan eerst lekker zitten klooien, en later krijg je een berichtje, je had toch gelijk!

                Mijn advies is, controleer eerst de tules, het komt ook voor dat de storing er wel zit, maar de draad nog niet in zijn geheel is door gebroken.
                Dit kan je een hoop tijd en geklooi, besparen.

                [/quote]

                OK, dank voor de reactie, filmpjes zijn duidelijk. Ik ga dit als eerste eens onderzoeken.

                Je geeft aan dat er genoeg is te vinden op het forum, maar weet dat niet iedereen evengoed de weg kent op dit forum met gigantisch veel berichten. (Dat geldt in elk geval voor mijzelf).

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.