Astra G X16XEL verliest koelvloeistof

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G X16XEL verliest koelvloeistof

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337179
    Jiang153
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2013

      Mensen,

      Bij mijn Astra G is mijn reservoir elke ca. 900/1000 gereden kilometer leeg. Ik merk dat de mat bij de bestuurderskant constant nat blijft aan de passagierskant is die kurkdroog.

      Dacht eerst dat het water oid kon zijn dus heb onder de parafaan de blaadjes weggehaald, maar nog steeds is die onder bij de bestuurdersgedeelte nat.

      #18337180
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        .. dan kan ik je met 99% zekerheid melden dat je kachel radiateur kapot is…
        daar loopt koelvloeistof doorheen.. en als de core lagen kapot gaan/ lekken dan loopt de koelvloeistof eruit..
        als je in de auto zit.. en je motor is op temperatuur heb je dan ook een vreemde stank in je auto??

        #18337290
        abu bilaal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2017

          ongetwijfeld kachel radiateur stuk… ik had net ook het probleem met Astra G en hij bleef maar koelvloeistof verliezen. Er zat een scheur in de radiateur en die vervangen maar bleef vocht verliezen. Helaas in mijn geval bleek het toch koppakking te zijn maar één van de zaken waar ik naar moest kijken is of er lekkage binnen was. Dat was dan goed nieuws als dat zo was… als het goed is beslaan je ramen ook snel…

          #18337473
          Jiang153
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 August 2013

            [quote quote=18337180].. dan kan ik je met 99% zekerheid melden dat je kachel radiateur kapot is…
            daar loopt koelvloeistof doorheen.. en als de core lagen kapot gaan/ lekken dan loopt de koelvloeistof eruit..
            als je in de auto zit.. en je motor is op temperatuur heb je dan ook een vreemde stank in je auto??

            [/quote]

            Ruik niets speciaals, maar misschien komt het ook omdat ik zo’n speciaal pakje heb dat vieze geurtjes wegneemt + airfresher hangen. Leidt nu af van de vettige matten aan de voorkant.

            [quote quote=18337290]ongetwijfeld kachel radiateur stuk… ik had net ook het probleem met Astra G en hij bleef maar koelvloeistof verliezen. Er zat een scheur in de radiateur en die vervangen maar bleef vocht verliezen. Helaas in mijn geval bleek het toch koppakking te zijn maar één van de zaken waar ik naar moest kijken is of er lekkage binnen was. Dat was dan goed nieuws als dat zo was… als het goed is beslaan je ramen ook snel…

            [/quote]

            Om eerlijk te zijn beslaat die niet echt snel nee.

            Maar heb een radiateur en kraan gekocht dus zal die morgen er wel in zitten, want nu is het reservoir van de KVS na 800 km al leeg en de matten aan de voorkant zijn nog steeds nat/vettig.

            Misschien een stomme vraag maar die ijzeren clipjes
            [IMG]http://i67.tinypic.com/2v1xliv.jpg[/IMG]

            Voor wat is dat, want kan eigenlijk niet vinden waar het hoort?

            [IMG]http://i65.tinypic.com/2s169vd.jpg[/IMG]

            #18337496
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Effies proeven, koelvloeistof is zoet.

              #18337548
              Jiang153
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 August 2013

                Was de kachelkraan. Hij lekte bij de rubbers, maar is nu opgelost.

                Hoe krijg ik alleen de koelvloeistof die nu in m’n vloer zit weg/droog? Heb met een handdoek al zoveel mogelijk weggehaald, maar hij is nog vochtig.

                #18337552
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  stoomreiniger er over heen halen… ik wilde eigenlijk zeggen.. stop ze in het wasmachine maar weet niet of dat zo`n handig idee is…

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.