Astra G X16SZR bruin (Z490) 5 deurs. Introductie en vragen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G X16SZR bruin (Z490) 5 deurs. Introductie en vragen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368822
    Stowney
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2016

      Goeie dag,

      Ik zal ons even voorstellen, wij zijn Fabian en Roxanne, trotse eigenaren van deze bruine astra G.

      -Geen airco

      -Geen abs

      -Het simpelste schermpje

      -Een X16SZR “super snel” maar vooral degelijk

      -308.000km totaal (gekocht bij 144.000)

      -trommelrem achter

      Kortom, simpel degelijk, weinig wat kapot kan gaan!

      wat hebben we ondertussen al gedaan buiten onderhoud:
      -Goedkope china speciaal angel eyes

      -“sport” demper (het wafelijzer viel uit elkaar)

      -Koni gele schokdempers met eibach pro-kit veren 30/30 verlaagd (niet op de foto zal proberen snel een recentere foto te maken)

      -OZ superturismo verpakt in 205/45/17 pirelli p-zero nero bandjes (de trots van het vrouwtje)

      -hifonics vulcan speakers (standaard speaker flapperde)

      verder is hij dusver redelijk standaard maar toch wel een genot in de heuveltjes hier.

      31755302_1827590373973960_5743101960358199296_n

      31841746_1827590827307248_7983612680139177984_n

      Wat staat er op de planning:
      We hebben een achteras + fusee’s inclusief remmerij van een OPC weten te bemachtigen! We zijn van plan om schijven om te boren naar 4×100 zodat we onze velgen kunnen behouden en de complete achteras te verwisselen. Ben me er ook van bewust dat de handrem kabel anders is, schijven en blokjes worden zoiezo vernieuwt. Ook doen we meteen nieuwe rubbers in de achteras persen zodat dit ook weer even mee kan.

      Waarbij meteen een paar vragen ontstaan:
      1. kan ik dit gewoon monteren zonder dat ik de abs of rempomp mee hoef te nemen?
      2. gezien we nu nog trommelrem hebben, is er verschil in druk tussen schijf en trommel op de leiding? zo ja, waar word dit verschil gemaakt?

      3. is er nog iets anders wat we wellicht vergeten?

       

      hartstikke bedankt alvast

       

      Groetjes Fabian

      #18369034
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Je moet dan het complete remsysteem nemen van een OPC, dus inclusief hoofdremcilinder, rembekrachtiger en remkrachtbegrenzers achters, mogelijk ook nog andere (ABS) delen.

        En alleen de achteras ombouwen is niet zo goed, want dan ga je achter over remmen.

        Ik zou is alleen beginnen met de voorzijde te upgraden (dus andere klauwen en schijven), dat kan zonder problemen op je huidige setup.

        Trommels achter is zo gek nog niet qua remmen, zekker niet met een 78pk motor ;)

        #18369308
        5k4ff
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 October 2019

          hier geen verstand van helaas maar ik had wel een vraagje over die einddemper op de astra paste die gewoon of heb je dingen moeten aanpassen om hem passend te krijgen. bij mijn astra zijn de ophangpunten van de einddemper beide afgebroken nu ff vastgelast als noodoplossing en daarnaast zit bij de middendemper het binnenwerk los waardoor ik bij bepaalde toerentallen een raar trillend geluid hoor daarom wil ik de boel gaan vervangen alleen lees ik overal dat vaak die sporteinddemper niet past dus ik twijfel of ik dan een sporteinddemper neem of gewoon de originele alvast bedankt een veel succes met het tunen van je astra :P

          #18369340
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Schijven hoef je niet om te boren kun je gewoon krijgen met steekmaat 4×100.

            Wat betreft over remmen zal ook wel meevallen als die ABS heeft dan gaat dit gewoon goed. Heeft die dat niet dan durf ik dat niet te garanderen. De remmerij van de OPC is achter ook niet anders als van alle andere 5 gaats modellen.

             

            #18369482
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              @5k4ff zolang je een (sport) eind- en middendemper besteld voor jouw auto (motorcode, bouwjaar) dan moet het gewoon passen. Het enige wat kan zijn waarom het niet past is of je een trekhaak hebt. Soms moet je dan de einddemper even met de hamer bewerken om het te laten passen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.