Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G X16SZR bruin (Z490) 5 deurs. Introductie en vragen
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 oktober 2019om 10:12 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2019 om 15:22 #18368822
Goeie dag,
Ik zal ons even voorstellen, wij zijn Fabian en Roxanne, trotse eigenaren van deze bruine astra G.
-Geen airco
-Geen abs
-Het simpelste schermpje
-Een X16SZR “super snel” maar vooral degelijk
-308.000km totaal (gekocht bij 144.000)
-trommelrem achter
Kortom, simpel degelijk, weinig wat kapot kan gaan!
wat hebben we ondertussen al gedaan buiten onderhoud:
-Goedkope china speciaal angel eyes-“sport” demper (het wafelijzer viel uit elkaar)
-Koni gele schokdempers met eibach pro-kit veren 30/30 verlaagd (niet op de foto zal proberen snel een recentere foto te maken)
-OZ superturismo verpakt in 205/45/17 pirelli p-zero nero bandjes (de trots van het vrouwtje)
-hifonics vulcan speakers (standaard speaker flapperde)
verder is hij dusver redelijk standaard maar toch wel een genot in de heuveltjes hier.
Wat staat er op de planning:
We hebben een achteras + fusee’s inclusief remmerij van een OPC weten te bemachtigen! We zijn van plan om schijven om te boren naar 4×100 zodat we onze velgen kunnen behouden en de complete achteras te verwisselen. Ben me er ook van bewust dat de handrem kabel anders is, schijven en blokjes worden zoiezo vernieuwt. Ook doen we meteen nieuwe rubbers in de achteras persen zodat dit ook weer even mee kan.Waarbij meteen een paar vragen ontstaan:
1. kan ik dit gewoon monteren zonder dat ik de abs of rempomp mee hoef te nemen?
2. gezien we nu nog trommelrem hebben, is er verschil in druk tussen schijf en trommel op de leiding? zo ja, waar word dit verschil gemaakt?3. is er nog iets anders wat we wellicht vergeten?
hartstikke bedankt alvast
Groetjes Fabian
3 oktober 2019 om 09:25 #18369034Je moet dan het complete remsysteem nemen van een OPC, dus inclusief hoofdremcilinder, rembekrachtiger en remkrachtbegrenzers achters, mogelijk ook nog andere (ABS) delen.
En alleen de achteras ombouwen is niet zo goed, want dan ga je achter over remmen.
Ik zou is alleen beginnen met de voorzijde te upgraden (dus andere klauwen en schijven), dat kan zonder problemen op je huidige setup.
Trommels achter is zo gek nog niet qua remmen, zekker niet met een 78pk motor ;)
16 oktober 2019 om 17:25 #18369308hier geen verstand van helaas maar ik had wel een vraagje over die einddemper op de astra paste die gewoon of heb je dingen moeten aanpassen om hem passend te krijgen. bij mijn astra zijn de ophangpunten van de einddemper beide afgebroken nu ff vastgelast als noodoplossing en daarnaast zit bij de middendemper het binnenwerk los waardoor ik bij bepaalde toerentallen een raar trillend geluid hoor daarom wil ik de boel gaan vervangen alleen lees ik overal dat vaak die sporteinddemper niet past dus ik twijfel of ik dan een sporteinddemper neem of gewoon de originele alvast bedankt een veel succes met het tunen van je astra :P
17 oktober 2019 om 19:04 #18369340Schijven hoef je niet om te boren kun je gewoon krijgen met steekmaat 4×100.
Wat betreft over remmen zal ook wel meevallen als die ABS heeft dan gaat dit gewoon goed. Heeft die dat niet dan durf ik dat niet te garanderen. De remmerij van de OPC is achter ook niet anders als van alle andere 5 gaats modellen.
24 oktober 2019 om 10:12 #18369482@5k4ff zolang je een (sport) eind- en middendemper besteld voor jouw auto (motorcode, bouwjaar) dan moet het gewoon passen. Het enige wat kan zijn waarom het niet past is of je een trekhaak hebt. Soms moet je dan de einddemper even met de hamer bewerken om het te laten passen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.