Astra G start warm slecht(er)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G start warm slecht(er)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240669
    Jeroentjahh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 May 2011

      Hallo,

      Ik ben trotse eigenaar van een astra G, echter heb ik een probleem met starten als de motor warm is.

      Koud start de motor echt perfect. Echter als ik een stuk heb gereden en de motor bijvoorbeeld af slaat, start de motor alleen door beetje gas bij te geven.

      Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

      Met vriendelijke groet,
      Jeroen

      #17910380
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Wat voor type motorblok heb je? Een 16 klepper? want dan zou de sensor van het vliegwiel stuk (BDP sensor) kunnen zijn.

        #17910381
        Jeroentjahh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2011

          Sorry voor de late reactie, ik was een weekje op vakantie.

          Ik heb een 8 klepper een Z16SE.

          #17910382
          mike_G
            Lid sinds:
            7 July 2011

            Ik ben benieuwd naar eventuele reactie(s) en of oplossingen! Ik heb nl het zelfde probleem met dezelfde motor!

            We hebben al de themostaat en temperatuursensor vervangen. Hiermee is in ieder geval het niet werken van de temp.meter verholpen.

            Volgende week zaterdag gaat de auto terug naar de garage, dan lezen ze hem uit en vervangen ze de 2e temp.sensor?

            Verder rijdt hij als een zonnetje, alleen als de motor warm is moet je hem niet afzetten, als je dan start slaat hij aan en valt meteen uit! daarna alleen te starten als je gas geeft!

            #17910383
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Temperatuur sensor, of een van de 2 toerental sensoren.

              Willem

              #17910384
              Jeroentjahh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2011

                Oke, zijn deze sensoren eenvoudig te vervangen? Of is dat een heel tijdrovende klus?

                #17910385
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  moet te doen zijn.

                  Temp sensor zit achterop inlaat. achter de dynamo.

                  toerental sensoren
                  Krukas: bij riempoelie krukas, zie je zo zitten als je langs de V-snaar naar beneden kijkt.

                  De andere sensor zit bij de bobine (indien aanwezig).

                  #17910386
                  Jeroentjahh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 May 2011

                    Bedankt voor de informatie. Ik ga van de week even kijken.

                    #17910387
                    mike_G
                      Lid sinds:
                      7 July 2011

                      bij de garage heben ze de auto uitgelezen en de lambda sonde functioneerde niet correct, deze hebben ze vervangen maar je raad het al probleem niet opgelost. Wel heb ik een aantal keer gehoord dat bij het starten de motor soms rammelt. Als de motor warm is verdwijnt ook de rammel weer hij doet dit dus niet altijd!? Wellicht een klepstoter die blijft hangen? De garage heeft er 10W40 opgedaan maar onder de kap zit een opel sticker die W30 voorschrijft. Na vraag gedaan of dit wel correct was, antwoord is dat 10W40 ook wordt voorgeschreven? (1.6Z-V8)

                      #17910388
                      xladage
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2008

                        van de W40 gaat het niet komen lijkt me. Gaat prima met die blokkies

                        #17910389
                        Lecson
                          Lid sinds:
                          9 August 2010

                          Ik heb hetzelfde probleem met ook een ASTRA G z1.6se uit 2001
                          Wat ik al heb gedaan is temperatuur sensor die onder de bobine is gemeten en die werkt. Krukas sensor vervangen, maar geen resultaat. de nokkenas sensor getest en die werkt.

                          Ik weet niet waar het nog aan kan liggen. als de auto koud is dan start hij probleemloos maar zodra die warm is dan start hij heeel moeilijk of dan start en valt die direct weer uit. of als hij slecht start beetje gas geven dan start hij snel.
                          Uitgelezen en geeft fout code: P0335 (iets met slechte rpm ofzo)

                          #17910390
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            @ Lecson, als je uitleest met motor aan zal je zien dat deze sensor opeens GEEN storing geeft!!

                            storing p0335 krukassensor is normaal bij uitlezen met de motor uit.

                            sensor werkt, maar werkt ie ook juist??

                            Willem

                            #18342540
                            seker
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 April 2017

                              heb zelf een astra g van 2001 1.8 16v
                              als warm is start het ook slecht
                              stond gisteren met pech in tunnel op a12
                              auto sloeg af op snelweg ineens
                              geprobeerd te starten maar sloeg niet aan
                              nadat de auto weggesleept was na drie kwartier start de auto wel uilaten lezen gaf lucht massameter en bobine aan terwijl bobine al was vernieuwd 6 maanden terug

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.