Astra G start moeilijk

Forumindex Forums Modellen Adam Astra G start moeilijk

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269830
    ton-y
      Lid sinds:
      23 July 2014

      Beste mensen,

      Ik ben eigenaar van een astra G uit 2001.
      1.6 8v benzine. 120.000km
      Natuurlijk had ik trotse eigenaar neer willen zetten maar ik zit dus met een start probleem en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

      Mn auto start soms na 1 sec perfect en soms slecht. In de loop der tijd lijkt het steeds vaker voor te komen.
      als ik hem start en op het moment dat hij aan moet slaan dan is er een duidelijke stop/tegenhouding en ik blijf gewoon door starten (dus niet stoppen en daarna weer opnieuw) maar blijven starten met je sleutel en dan gaat hij gewoon aan.
      Mij lijkt die (hik) niet normaal en ik hoop ook niet dat ik hiermee mn blok naar de sloop help.

      Tevens als ik met de cruisecontrol op de snelweg rijd lijkt hij het zelfde probleem te hebben alsof de motor schokt. Hikt. Wat ook steeds vaker voorkomt.

      Als hij stationair draait zie ik de toerenteller ook minimaal schommelen.

      Op deze site is er veel te vinden over een soort gelijk probleem en komt er uit; krukaspositiesensor nokkenaspositiesensor accu of ecu van 1200 euro….. ja!

      Ik ben nu iets meer dan een half jaar eigenaar en in de onderhoud historie is dit al eens eerder gemeld en geprobeerd te verhelpen en waarschijnlijk de reden van verkoop. Maar de accu en een van die sensoren zijn vervangen. Dus leek het mij maar een vreemd iets…. en iets waar ik op deze site dan niet uit kom. En ik hoop dat wij er allemaal over eens kunnen zijn dat wij elkaar beter kunnen helpen dan die zakken vul garages van lik me vesje.

      Alvast vriendelijk bedankt,
      Antonius.

      #18267064
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Een andere ecu is ongeveer 150 euro. Nieuw is ongeveer 500-600 euro. Alleen voor het testen is gratis.
        Als de motor problemen heeft, doet de motor lampje gaat branden?
        Een ander probleem kan zijn de EGR, maar ik kan het uitschakelen door originele GM software, ik heb uw chassisnummer W0L0 ….. dus ik kan de beschikbaarheid te controleren.

        #18267065
        ton-y
          Lid sinds:
          23 July 2014

          Bedankt voor je reactie,

          Er branden geen lampjes in het dashbord van storingen.
          Wel toen ik hem kocht brande het lampje van de katalisator. En starte hij pas na een tijdje proberen met een warme motor. Waar ik nu ineens geen last meer van heb.

          Verder zou de auto uitgelezen kunnen worden als dat zou helpen maar nogmaals er zijn geen lampjes of foutmeldingen of inspectie.

          Is het schadelijk voor de auto als hij op deze manier met een hik start? En wat kan ik er aan doen nogmaals.

          #18267066
          ton-y
            Lid sinds:
            23 July 2014

            Tevens als ik savonds wil gaan rijden en stil sta met de lampen aan dan gaan ze minder fel branden als ik aan het stuur draai of de ramen open of dicht doe.
            dit was ook niet merkbaar voorheen. Is de dynamo of accu kapot?

            #18267067
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Kan defecte batterij, dynamo of slechte kabelverbindingen zijn.
              Ik zou de EGR klep and gasklep reinigen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.