Astra g opc x20xer

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g opc x20xer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18394509
    Rob W
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 April 2016

      Beste Leden,

      Ben bezig met groot onderhoud van de opc. Lekt behoorlijk olie. Oliekering krukas, oliekring versnellingsbak, oliepomp.

      Nu bezig met de zijde van de distributieriem. Nu moet het tandwiel van de krukas af. Deze zit erg vast. Volgens haynes zou je hem er zo af kunnen halen bij en x20xev, helaas staat x20xer niet beschreven.

      Zelf denk ik dat het met een pullytrekker moet maar wil dit bij jullie even verifiëren of dat klopt. Voordat ik de boel verniel.

      20201027_144249

       

      Distributie riem hangt los. Komt een nieuwe op. Maar omdat ik het karter voor de oliepomp ook los moet halen, kan ik nu niet de motorsteun los halen. Dit even ter info.

      Alvast bedankt. Met vriendelijke groet Rob.

      #18394513
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Bjj de X20XER is het exact gelijk aan de X20XEV. Enkel de krukas heeft een ander boutenpatroon aan de vliegwielzijde. Dus moet er eigenlijk zo af kunnen tenzij iemand de krukasbout ooit niet goed vast heeft gedraaid en de spie op de as verdraaid is.

        #18394514
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Bjj de X20XER is het exact gelijk aan de X20XEV. Enkel de krukas heeft een ander boutenpatroon aan de vliegwielzijde. Dus moet er eigenlijk zo af kunnen tenzij iemand de krukasbout ooit niet goed vast heeft gedraaid en de spie op de as verdraaid is.

          #18394556
          Rob W
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 April 2016

            Dus aan de distributie zijde zit een spiegel die het tandwiel op zijn plaats houdt  begrijp ik dit goed?

            Dus spie verwijderen, dan moet hij los komen.

            #18394567
            Rob W
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 April 2016

              20201027_144249

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.