Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G OPC schokdemper korter dan standaard?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2011 om 19:45 #17232943
De astra G OPC versie zijn standaard stugger en lager dan normale astra’s. Maar zit dit nu alleen in de opc schokdempers?
Want ben er al achter gekomen dat OPC veren de code JP hebben wat dus ook de standaard veren zijn van standaard astra’s. Dan zou na mijn mening de schokdemper dus korter moeten zijn.
Kan iemand mij dit bevestigen.
Heb namelijk een OPC2 verlagingset maar wil weten of dan ook mijn astra 2cm gaat zakken.
Groetjes,
Jos
17 februari 2011 om 20:56 #17819554OPC = code JV
Jouw veren zijn waarschijnlijk al een keer vervangen.
OPC 1 heeft wel degelijk andere veren dan een doorsnee 1600.
17 februari 2011 om 21:03 #17819555Bedankt voor je antwoord. Maar de Opel dealer zegt dat bij de OPC veren code JP staat?
Van code JV hebben ze niks gezegd alleen JP is standaard en je hebt JY dat is vering van sport 2 die 2cm korter is dan standaard.
17 februari 2011 om 21:09 #17819556JY bedoel ik inderdaad.
17 februari 2011 om 21:12 #17819557Heel erg bedankt voor je antwoord. Dan ga ik toch 4x JY overnemen dan heb ik mijn OPC2 set kompleet.
Nogmaals bedankt voor je snelle antwoord.Dan zal mijn astra toch wel 2cm zakken hoop ik.
17 februari 2011 om 21:58 #17819558Standaard OPC is 10 voor en 20 achter dacht ik.
18 februari 2011 om 08:35 #17819559Dat wist ik niet. Ik heb ooit een sport gehad en dacht dat die vanuit fabriek 2cm lager lag dan standaard astra zoals club.
Heb altijd gedacht dat OPC nog iets lager lag. ivm nog sportiever gevoel en natuurlijk meer vermogen.
Ik ben nu dus van plan om de OPC schokdempers te gebruiken met daarbij 4x sport JY veren en dan zou ik 2 a 3CM moeten zaken. Ten minste dat hoop ik dan worden mijn wielkasten namelijk beter gevuld.
18 februari 2011 om 11:08 #17819560Ik leg er binnenkort Vmax schroefset onder. En dan kijk ik wel hoeveel genoeg is ;)
18 februari 2011 om 20:21 #17819561Helaas een schroefset kan ik niet betalen. En het moet niet te stug worden het blijft maar een dieseltje. :o
En het is een daily gezins auto.18 februari 2011 om 21:19 #17819562Nou als je die veren bij de dealer gaat halen ga je ook achterover slaan hoor!
18 februari 2011 om 23:02 #17819563Maar bij mij niet…
19 februari 2011 om 08:48 #17819564Je werkt bij de dealer?
19 februari 2011 om 21:33 #17819565Kan je vertellen dat ik voor een heel zacht prijsje een hele mooi set veren heb ontvangen
En het ergste van alles wat we vandaag hebben ontdekt is dat een OPC2 schokdemper het zelfde is als een standaard schokdemper. Qua uiterlijk zijn ze het zelfde dikte/lengte en zelfs het artikel nummer is het zelfde. :fy1
Dus ik persoonlijk vind het niet juist dat je veel meer moet betalen voor OPC onderdelen terwijl somige artikelen gewoon het zelfde zijn.Mijn astra 2.0 16V DI (x20DTL) CLub uitvoering 5-deurs had als veren voor code ZH en achter JP.
De OPC set heeft code voor ?? (niet meer leesbaar) en achter gewoon JP. :o Dus heb ik ipv de OPC veren sport 2 veren genomen met als code voor YH en achter veren JY hebben een gele sticker erop zitten.
We hadden de OPC veren en schokdemper naast elkaar gezet om te vergelijken maar konden geen verschil zien.Ik schat dat mijn astra nu 2 a 3CM is gezakt. :thumbup en het rijd zeker anders veel straker op de weg vooral in bochten en onevenheden van de snelweg.
19 februari 2011 om 21:56 #17819566@ baas j.
had onder mijn vorige wagen,een astra g station 2.0 16v ook een schroefsetje van V-max.was op zich niks mis mee maar de veerpoten voor kraakten als een gek na 4000km en de schokdempers achter lieten het na 5000km afweten.waren allebei lek.en heb ze echt niet te zwaar belast. :fy1
was juiste type voor mijn wagen.zou zonde zijn dat je daar nu geld aan uitgeeft als zo’n setje niet lang mee gaat.zijn daarom ook stuk goedkoper dan kw o.i.d…….19 februari 2011 om 22:59 #17819567hmmm das minder ja… of gewoon koni geel, een schroefset hoeft niet per se..
20 februari 2011 om 09:53 #17819568Bij je V-max heb ik vaker gehoord dat ze kunnen kraken maar dat hat vaak te maken met een rubber verkeerd geinstalleerd heb ik me laten vertellen. Hoor normaal gesproken alleen maar goede dingen over V-max. Vooral prijs/kwaliteit verhouding staan ze goed aangeschreven door de meeste mensen die ik ken.
Maar waar ik gister middag ben achter gekomen kan ik nog steeds niet over uit. Dat een OPC2 Set de zelfde schokdemper zou hebben dan een standaard astra diesel. :fy1
20 februari 2011 om 11:51 #17819569Ik zit nu met H&R veringen vooraan min50 achteraan min40 , schokdempers zijn wel nog origineel en is nogal slap geveerd vind ik.
Nu wil ik kortere koni schokdempers nemen en regelbaar in hardheid , mijn vraag is nu zal mijn astra nog lager zijn of niet ??
Ik wil niet lager gaan vind het goed zoals het is maar moet harder geveerd worden !!20 februari 2011 om 19:32 #17819570[rquote=1873457&tid=142922&author=belgium turbo]Ik zit nu met H&R veringen vooraan min50 achteraan min40 , schokdempers zijn wel nog origineel en is nogal slap geveerd vind ik.
Nu wil ik kortere koni schokdempers nemen en regelbaar in hardheid , mijn vraag is nu zal mijn astra nog lager zijn of niet ??
Ik wil niet lager gaan vind het goed zoals het is maar moet harder geveerd worden !![/rquote]Iemand ?
20 februari 2011 om 19:49 #17819571Ik ken iemand die koni schokbrekers heeft gemonteerd samen met koni verlagings veren van 4,5CM. De astra zag er netjes en mooi laag uit. En hij vertelde me dat die Koni schokbrekers echt een verbetering zijn ten opzichte van alleen maar de veren. Nu is de astra heel sporttief en stug op de weg.
20 februari 2011 om 20:16 #1781957220 februari 2011 om 20:44 #17819573Ik weet zelf niet of een zafira de zelfde schokdempers heeft als een astra. Dat zou je aan iemand moeten navragen die monteur is. Maar het setje zal zeker geweldig moeten zijn maar daar is de prijs ook naar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.