Astra G met lekstroom probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G met lekstroom probleem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374053
    aapje1963
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2006

      Onze Astra G 1.8 16v sport bj 2002

      We hebben deze Astra erbij voor de kinderen. Nu hebben we sinds vrijdag dat de accu leeg was. ANWB gebeld deze heeft de auto gestart.

      Accu was te leeg 6v of zo om te meten of deze goed is. Hij lade wel goed op zei de man. Hij vermelde dat er een abnormaals lekstroom was 0.85 A  dat is niet normaal hoog.

      Wat moeten we nu?

      Hoi kunnen wij de 0.85 a lekstroom meten? Ik weet niet hoe de Wegenwacht dat gedaan heeft.. mijn vrouw was thuis en de man niet zo spraakzaam en og vriendelijk.

       

      Achterklep lampje gaat uit!

      Lampje handschoenen kastje gaat uit. (Dit getest met mijn mobiel filmend in het kastje te leggen en kastje te sluiten. Filmpje werd zwart en kreeg weer licht bij openen kastje )

      Ervaringen over hoe we dit zelf kunnen onderzoeken?

      Soms staat de auto wel een paar dagen stil dit was nooit een probleem.

       

      Hopelijk weet iemand wat de garage zal hier vele uren voor gaan rekenen.

      Of zijn er leden die mij … ons willen en kunnen helpen?

      Ikzelf ben minder valide betreft de rug ik kan erg moeilijk in de motorkap hangen….

       

      Hoop niet dat dit het einde voor de Astra gaat betekenen.. hij loopt verder echt goed.

      Alvast dank. :-(

       

      Arnold

       

       

      #18374056
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        ampere meter tussen de accu hangen, lekstroom meten en zekeringen gaan trekken tot de lekstroom wegvalt, dan weet je in welke groep het probleem zit, en dan wordt het zoeken, de twee meest voorkomende heb je al uitgesloten, wellicht dat de radio een verbruiker is.

        #18374062
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          @aapje1963

          Kom naar mijn plaats, ik kan iets meeten. ;-)

          #18374078
          aapje1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2006

            [quote quote=18374062] @aapje1963 Kom naar mijn plaats, ik kan iets meeten. ;-)[/quote]

            Ik houd dit aanbod in gedachten zeer vriendelijk van jou.

            Waar woon je?

            #18374088
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Capelle aan den IJssel. 2m afstand houden, dan ik kan iets meeten. :yes:

              #18374092
              aapje1963
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 July 2006

                Thxxxx

                Ik zit  zelf nu al ruim 8 weken in quarantaine van wegen mijn long ziekte… COPD

                Ik wil nu ff kijken wat het virus doet nu met de scholen open en als de boel weer wat opstart. Is het goed als ik het weer aandurft weer contact met je opneem en  we iets afspreken?

                 

                #18374149
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  Geen probleem. Sterkte!

                  #18374161
                  mikekiwi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 December 2019

                    Heb je een trekhaak toevallig? En dan zo één waarbij de stroom wordt afgetapt bij de achterlichten met een doorlussysteem? Bij mij zat er geen stroom op de trekhaak omdat die kabeltjes waren afgekoppeld. Sinds ik ze weer heb aangekoppeld, krijg ik regelmatig een stroomtikje bij aanraken van de auto.

                    Heb 2 weken daarna ook de accu moeten vervangen. Doet het sindsdien wel weer goed (veel stilstaan, weinig rijden), dus weet niet of dit daadwerkelijk met elkaar te maken had….

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.