Astra G koplamp afstellen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G koplamp afstellen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18351889
    Jiang153
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2013

      Heb een nieuwe linker koplamp gezet maar hoe stel ik die een beetje af dat die niet helemaal de bomen in schijnt/tegenliggers zodat ik tenminste fatsoenlijk naar de garage kan rijden? Hoorde dat er ergens een witte imbus zit maar waar precies?

      X16XEL_1

      Waar moet ik wezen?

      #18351897
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Overdag naar de garage rijden, wanneer het licht is buiten?

        Zonder gekheid, de verstelling zit aan de achterkant van de lampunit, daar moet je even goed kijken. In het donker voor een garagedeur o.i.d. parkeren en net zo hoog zetten als de andere lamp. Dan staat ie redelijk oké.

        Groet,

        Jasper

        #18351910
        Jiang153
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2013

          [quote quote=18351897]Overdag naar de garage rijden, wanneer het licht is buiten? Zonder gekheid, de verstelling zit aan de achterkant van de lampunit, daar moet je even goed kijken. In het donker voor een garagedeur o.i.d. parkeren en net zo hoog zetten als de andere lamp. Dan staat ie redelijk oké. Groet, Jasper[/quote]

           

          Achter de unit? Vroeger zag ik de garage namelijk gewoon de koplamp afstellen van boven ergens hoor.

          #18351916
          Jasper98
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2017

            Verstelling zit daadwerkelijk aan de achterzijde, maar een inbussleutel steek je er vanaf boven in.

            Je kunt de reflector trouwens in twee richtingen stellen, omhoog/omlaag en naar  links/rechts. De foto hieronder toont de verstelling voor omhoog/omlaag.

            Ik zou er wel mee langs de garage gaan zodat ze het met het stelapparaat kunnen doen, de hoogte afstellen kun je zelf redelijk doen, maar dat andere praktisch niet.

            IMAG0620

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.