Astra G komt niet op toeren (motorlampje brandt)

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Astra G komt niet op toeren (motorlampje brandt)

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207721
    BelgianAstrag
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 June 2007

      Hallo,

      Ik heb al enkele dagen het probleem dat af en toe het motorlampje begint te branden. dit gebeurt meestal als ik stil sta. Als ik wil aanzetten komt hij slechts heel traag op toeren en blijft tussen de 1500 en 2000 hangen. Zodra het lampje uitgaat, kan ik weer gewoon optrekken zoals voordien.
      Als ik rij en het lampje begint te branden ondervind ik geen probleem en blijft hij lekker op 2000-2500 toeren hangen als ik dezelfde snelheid blijf rijden, maar als ik wil versnellen lukt dit weer langs geen kanten.
      Het is een Astra g 1.7TD van 99.
      Iemand die dit probleem kent?

      Groeten,

      Neonlampke

      #17429675
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Dat lampje wat gaat branden het het “motormanagment lampje”. Zodra deze gaat branden ontdekt jou auto een fout in het besturingssyteem van je auto.

        Dit kan echt van alles zijn, sensor sie semerig of defect is, klepje wat niet lekker opent enz enz.

        Gaat dit lampje weer branden => DIRECT naar de dealer ! Die foutmelding blijft max. 24uur / 10x starten oid bewaard.
        Zij kunnen de storingen voor je uitlezen. Gebeurdt dit te vaak en blijf je ermee doorrijden dan loop je de kans op serieuze motorschade !

        Gr. Arjan

        #17429676
        BelgianAstrag
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2007

          Astra is daarnet binnen gedaan bij de garagist, hij dacht direct aan de luchtdebietmeter maar gaat hem voor de zekerheid nog eens uitlezen. Om 17u30 mag ik er terug om.

          #17429677
          BelgianAstrag
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2007

            De luchtdebietmeter is dus vervangen geweest deze week, maar nu heb ik nog steeds het probleem dat hij in noodloop gaat.

            De astra mag morgen voor 2 dagen binnen in de garage :-(. Hopelijk is het niet de turbo.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.