Astra G Bertone 2002 Dak weigert soms

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Bertone 2002 Dak weigert soms

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359309
    Cora Verdonk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 August 2018

      Sinds kort een Astra G Bertone 2002 gekocht. Als ik de auto uit de garage haal, gaat het dak feilloos open. Een aantal keren ging het niet open:

      1) Auto staat in volle zon ( +/- 30 graden); dak gaat stukje open en begint te piepen, en stopt, op het moment dat het dat de kanteling naar achter moet maken. Ik doe het dak weer dicht, probeer nog een keer maar de onderste hydraulische slang( links) klapt eraf. Deze slang hebben we vervangen.

      2) Auto staat in volle zon ( +/- 30 graden); dak gaat stukje open en begint te piepen, en stopt, op het moment dat het dat de kanteling naar achter moet maken. Ik doe het dak weer dicht, probeer nog een keer maar nu klapt de hydraulische slang die aan de bovenkant zit( links) eraf. Deze slang hebben we ook vervangen.

      3)Auto staat in volle zon ( +/- 30 graden); dak gaat stukje open en begint te piepen, en stopt, op het moment dat het dat de kanteling naar achter moet maken. Ik doe het dak weer dicht maar ga met gesloten kap rijden. Ik ben bang dat er weer een slang afklapt. Ik rijd meteen naar mijn garagemonteur, en warempel, het dak gaat gewoon open.

      4) Auto staat in volle zon ( +/- 30 graden); dak gaat stukje open en begint te piepen, en stopt, op het moment dat het dat de kanteling naar achter moet maken. Ik doe het dak weer dicht maar ga met gesloten kap rijden. Na 2 km stop ik en probeer nog een keer. Dak weigert nog steeds volledig open te gaan. Na 35 km weer een stop; dak gaat normaal open.

      Ik krijg het vermoeden dat dit met de warmte te maken heeft, terwijl dat toch niet zou moeten kunnen. In mijn garage is het koel; dak gaat open. In de volle zon is het warm. Olie zit er voldoende in.

      Heeft iemand dit ook aan de hand gehad of ervaring mee? Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en hoe het verholpen kan worden? Alle info is welkom.

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.