Astra G 1.8 Vermogen soms weg

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.8 Vermogen soms weg

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362380
    DylanD078
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2018

      Morgen forummers,

      Ik heb sinds kort het probleem het motorvermogen vaak weg is in een Astra G Sport ’01 Z18XE.

      Wanneer je goed gas geeft om vaart te maken krijgt hij het moeilijk. Met volgas valt hij soms 1 seconde weg alsof hij afslaat of dat de benzine leeg is. Binnen de bebouwde kom merk je er weinig van, maar vooral met de snelweg opritten gaat het erg lastig.

      Ik heb afgelopen week de bougies, olie en alle filters vervangen op de brandstoffilter na, die vervang ik vandaag nog. Het werd er niet beter op, het wordt langzaam erger.

      Ik hoop dat iemand dit probleem kent en mij verder op weg kan helpen. Ik zit ook nog te denken het gasklephuis schoon te maken.

      Groetjess! :bye:

      #18362465
      Igor Sondernamm
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 December 2018

        Hallo,

        Gashuisklep schoonmaken en vooral het kleine ventilatie gaatje vrij krijgen wil helpen.

        Daarnaast kun je ook meteen de EGR klep.

        Groet

        #18362632
        nova….
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Uitlaten lezen..

          #18363092
          Swazy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 January 2018

            het kan zijn dat je gasklephuis vies is en schoongemaakt moet worden is haal de luchtslang eraf en kijk of de klep erg vies is als deze vies is kan je hem loshalen en schoonmaken maar let op hij moet dan wel opnieuw ingeleerd worden door middel van op-com software.

            Als het gasklephuis schoon is moet ie waarschijnlijk alleen opnieuw ingeleerd worden.

            #18363094
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Nee, voor z18xe, ecu kalibreerd elke keer met contact aan.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.