astra g 1.6 8v (x16szr) doet vreemd

Forumindex Forums Modellen Astra astra g 1.6 8v (x16szr) doet vreemd

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255295
    vinnys
      Lid sinds:
      10 December 2012

      hallo iedereen, ik zit al een hele tijd verveeld met enkele lastige zaken aan de auto waar ik mij aan stoor ik hoop dat jullie me msn kunnen verder helpen:

      * ik heb de wagen nu een 3 tal jaartjes wat, me meteen opviel is dat bij het starten zowel met warme als met koude motor het toerenental altijd eerst oploopt tot 2000/min, waarna het vervolgens wel meteen daalt tot op zen normale stationaire toerental. nu is dit op zich geen probleem of storend vroeg me gewoon af of dit wel normaal is

      * als de motor op temperatuur komt schommelt het stationair toerental voortdurend, je hoort dit ook als je ervoor staat met geopende motorkap, het lijkt of de motor constant corrigeert. soms lijkt het even of de motor wil afslaan maar dit is nog nooit gebeurt…
      als je dan het gaspedaal een klein beetje indrukt tot de motor tussen de 1500 en 2000/min komt en je houd het gaspedaal in een vaste positie zie je dat het toerental ook niet constant blijft maar ook lichtjes schommelt, wederom lijkt het dat de motor voortdurend wil corrigeren…

      * als je snel wil vertrekken vanuit stilstand valt soms het vermogen weg, waarna je na de dip met een schok vooruit vliegt…

      * soms trekt de wagen op in schokken en dit gebeurt schijnbaar enkel als de motor warm is.

      * wagen reageert vrij shokkerig met gas loslaten en terug gasgeven

      * bij warme motor lijkt het net of de wagen minder vermogen heeft/licht inhoud t.o.v. warme motor

      dit heb ik al allemaal geprobeert maar zonder resultaat:
      – auto laten uitlezen=> gaf geen storing (motor mangement lampje brand ook niet)
      – nieuwe bougies (oude waren mooi coffiebruin)
      – reiniger van motor en benzine leidingen mee in benzinetank gedaan
      – alle vacuüm slangen gecontroleerd, ook met remreiniger getest of ie ergens valse lucht trok
      – gasklephuis + stappenmotor gecontroleerd
      – nieuwe sensor van koelwatertemperatuur
      – egr klep is afgedopt
      – ook bij 50km/uur in 5e versnelling volgas gegeven, de motor trekt dan gewoon door zonder schokken ( dit zou een indicatie zijn om te testen of ontsteking nog ok is)
      – benzinefilter is ook vervangen

      heeft er iemand msn een dergelijk probleem gehad? of iemand die me kan helpen?
      alvast bedankt aan iedereen!

      #18105611
      b07
        Lid sinds:
        24 February 2009

        schommelend toerental is meestal valse lucht.
        wat vaak voorkomt is een kapotte voet pakking van het gasklephuis ,dit is niet van buitenaf te zien,je zal het gasklephuis moeten demonteren.

        #18105612
        vinnys
          Lid sinds:
          10 December 2012

          beste, alvast bedankt voor de reactie!

          ik ben net langs de lokale opelboer geweest, volgens hem heb ik een fout begaan door met het afdichten van de egr klep de software niet aan te passen.
          ik had echter hier op het forum gevonden dat dit bij deze motor niet nodig was… iemand die dit 100% zeker weet? alvast bedankt!

          (volgens de opelboer moet de turkse sofware geinstaleerd worden omdat deze klep niet enkel gestuurd word maar ook bevraagt)
          uitleg kon wel aannemelijk..

          #18105613
          Bertone -F
            Lid sinds:
            20 December 2012

            Voetpakking lekkage kan je controleren,door er remmenreiniger op te spuiten(onderzijde gasklephuis),dan hoor je het vanzelf.

            #18105614
            Dano1.6_8V
              Lid sinds:
              13 May 2010

              Als ik je verhaal zo lees denk ik meteen aan de stappenmotor!
              Die was bij mij ook defect en toen reed mijn x16szr hetzelfde!
              Maar die maar eens met remmenreiniger schoon! Zal je meteen verbetering zien!
              (je komt hem uiteindelijk toch wel aan het vervangen)
              Tip, koop deze in Duitsland! Scheelt je gauw 100 eurie! Hier rond de 120 euri, in Duistland rond de 20 incl. verzenden!

              #18105615
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Klinkt ook een beetje als gasklepsensor dit verhaal, als de auto schokt bij geheel gaslos, betekend dat ze dan in blijft spuiten, dat is dus niet de bedoeling..

                Willem

                #18342621
                mrcool22
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 June 2011

                  Tekening 8 v 1.6 x 16 szr tekening blok wie heeft er een kosten zijn hoor ik het wel

                  #18342628
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Wat bedoel je met tekenimg?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.