Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra-F: Trillende versnellingspook, MM-lampje, lage rpm
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2012 om 23:37 #17249556
Ola,
Ik heb een Astra-F X16SZR uit ’97 met een aantal probleempjes:
Trillende versnellingspook
Af en toe tijdens het optrekken gaat de versnellingspook trillen, wat een irritant geluid maakt, in z’n 3 is het het ergst.
Als je de pook vast houd, stopt het geluid.. zijn dit versleten motorsteunen (aangezien mijn koppelingspedaal tijdens het starten tegen m’n voet aan ‘klappert’) of het schakelmechanisme, of beide?In z’n achteruit
Af en toe als ik de auto in z’n achteruit wil zetten, terwijl hij gewoon stilstaat en stationair draait, krijg ik wel eens zo een geluid alsof tandwielen tegen elkaar schuren, gebeurt random.. is hier iets aan te doen?Motor-management lampje
Ik rij al een tijdje met het motormanagementlampje wat steeds aangaat.. de foutcodes zijn P0325 en P1602.. nu heb ik de klopsensor vervangen (nog niet met het juist moment aangedraaid, want ik heb geen idee hoeveel..).. Heb ook al geprobeerd om eens V-Power met injectiereiniger te rijden, lost ook niks op.. Motor houdt eventjes in en dan gaat vervolgens het MM-lampje aan..
Foutcodes blijven overigens gewoon terugkomen.
Nu dacht ik vandaag dan haal ik een andere ECU (alpha code van ECU is ‘JW’), maar op de sloop werd me verteld dat een andere ECU voor de auto geen oplossing is want dan zou je ‘m niet meer gestart krijgen (terwijl ik geen startblokkering heb (tenminste, niet dat ik weet?))
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?Lage RPM
Ik heb ooit eens met OP-COM het stationair toerental gereset, nu loopt ‘ie op 800 rpm, wat net niet lekker loopt, je hoort dat de motor continu bijstelt..
Van een vriend kreeg ik het advies om mijn gasklephuis eens goed schoon te maken, maar heb geen idee hoe (waarmee) je dat doet.. gewoon remreiniger o.i.d.?Als laatste had ik ook nog een vraagje waar precies de motorsteunen zitten bij mijn blok, en of deze relatief makkelijk te vervangen zijn?
13 juni 2012 om 21:06 #18036385> Trillende versnellingspook:
– Motorsteunen Controleren> In zijn Achteruit
– iets langer wachten met inschakelen
– helpt dat niet, koppeling strakker stellen> MM lampje:
– 0325: Klopsensor 1 storing in Circuit: Klopsensor opnieuw vervangen, en op juiste moment vast zetten / storing in motorcomputer
– 1602: RAM-fout Klopsensor: eerst zorgen dat die sensor GOED werkt, helpt dat niet Computer kapot
– uitwisselen Computer: Deze heeft WELDEGELIJK een startonderbreker, deze werkt middels een transponder in de sleutel, daar merk jezelf niks van, totdat je de comp wisselt
– of een Vrijgegeven Computer kopen, of een met sleuteltranponder, Lezer en Computer welke bij elkaar horen.> Laag toeretal:
– 800 toeren, is normaal, maar ivm de klopregeling niet klopt, loopt de motor heel veilig en dus niet erg lekker.> Motorsteunen
– 1 op de bak / aan carroserie > Bestuurders zijde bij radiateur
– 1 op de motor aan de distributiezijde motor / aan carroserie
– 1 op achterzijde bak / aan carroserie / subframeWillem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.