Astra F: sigarettenaansteker en lampjes middeconsole vervang

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F: sigarettenaansteker en lampjes middeconsole vervang

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213364
    jwi
      Lid sinds:
      23 October 2009

      Hallo allemaal,

      Ik ben nieuw hier en heb wat advies nodig! Door de crissis heb ik HEEL VEEL tijd over maar moet ik dus klusjes zelf doen hahaha.

      Mijn probleem is het volgende: de sigaretten aasteker doet het niet meer en die wil ik vervangen. Ook zijn alle lampjes op het middenconsole kapot (op de achterruit verwarming na) en die wil ik ook vervangen.

      Volgens mij moet het hele middenconsole los. Hoe doe ik dat? dit heb ik alleen voor een astra G gevonden. maar hoe ik heb dus een astra F. moet het middenconsole wel los? zijn er nog andere mogelijkheden? elke tip of advies is welkom!!

      Daarnaast heb ik een zeer slechte radio ontvangst. Volgens mij is de antenne kabel naar de antenne op het dat niet in orde. Hoe vervang ik die? of is dit een bekende kwaal met een simpele oplossing?

      alvast bedankt

      Jochem

      #17540191
      Aapje
        Lid sinds:
        1 January 2009

        Graag even voorstellen, en de volgende keer eventjes zoeken op ’t forum. Je vraagt namelijk naar dingen die al eerder gevraagd zijn :)

        Lampjes van je dashboard zelf kan je wel vervangen maar is een bitch om te doen ;)
        In elk geval moet je radio eruit, want vanuit daar zie je een lampen fittinkje(s) zitten. Dit zijn of 3 losse of eentje met 3 lampjes erin. Er zitten dus maar 3 lampjes in je middenconsole.

        Dit vervangen kan je het makelijkste met een punttang of een andere tang met een lange bek.

        Asbak verlichting en evt. hoe je die eruit kan halen word uitgelegt in: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113926

        En welke soort antenne heb je? Heb je 1tje op het dak? Hierin zit een ‘versterker’ ingebouwd, deze heb je waarschijnlijk niet aangesloten zitten.

        #17540192
        Oenatje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Middelste knop voor de aanjager/achterruitverwarming in stand 1 zetten, en dan de knop uittrekken (dus de achterruitverwarming aanzetten). Dan zit er aan de onderkant van deze knop een gaatje waar je en dunne schroevedraaier in kan steken. Even erin steken, beetje drukken en dan gelijktijdig trekken aan de schakelaar. dan haal je zo de knop eraf.
          De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.

          Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:
          1-> elk lampje een losse fitting,
          2-> Alle lampjes in een grote houder.

          Eerste type spreekt voor zich, even met een punttang de fittinkjes eruit trekken en nieuwe steeklampjes erin drukken.

          Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken.Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.

          yepz, lang verhaal, maar klinkt moeilijker dan het is

          #17540193
          jwi
            Lid sinds:
            23 October 2009

            @Aapje
            tja voorstellen..wat wil je weten? 40 jaar 2 kinderen, getrouwd en er een paar weken geleden op de meest smerige manier die je maar kan bedenken eruit geflikkerd bij T-Mobile. Dit na 9 jaar alleen maar uitstkende beoordelingen bij Orange, het bedrijf dat werd overgenomen door T-Mobile… uiteraard zonder sociaalplan… dat kost geld.

            Ik had inderdaad die thread die je gaf al gelezen, maar aan: “Aan tunnelbak losmaken en naar voren schuiven” heeft deze beginner heelaas niet genoeg. vandaar dat ik een nieuw onderwerp heb aangemaakt.

            Ook heb je het over die antenne versterker. Waar vindt ik die, waar sluit ik die aan en hoe doe ik dat…. tja ik wordt inderdaad niet gehinderd door enige kennis.

            Maar enorm bedankt voor de reaktie!

            @Oenaatje:
            Bedankt voor de reaktie. op dit nivo heb ik het nodig. ook nog een idee hoe ik de hele aansteker kan vervangen. die geeft nl geen stroom meer.

            Overigens zag ik laatst de werkplaats handboeken van alle opel, vauxhall en chevrolet modellen vanaf 1987 op internet staan. zou mij dit kunnen helpen? dan moet ik snel zoeken of ik het nog vinden kan.

            Jochem

            #17540194
            Oenatje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              die aansteker is heel simpel. aan de achterkant de stekker loshalen die op de aansteker zit. daar zit ook gelijk een lampje in de buurt. op de sloop een andere halen. deze zitten geklikt in het gat.

              je kunt ook het middenconsole eruit halen maar dat is niet nodig,

              #17540195
              jwi
                Lid sinds:
                23 October 2009

                @Oenatje

                Dank je. Ga morgen gelijk aan de slag! heb je nog een kleine uitleg hoe ik die tunnelbak en/of middenconsole los krijg? moest dat toch nodig zijn?

                En voor wat betreft die versterker van de antenne die hierboven wordt genoemd. heb jij een idee waar deze zit en hoe ik check of die is aangesloten? heb alleen maar kunnen vinden dat de blauwe kabel uit de radio doorverbonden moet zijn in de kabelbos.

                alvast bedankt

                jochem

                #17540196
                Oenatje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  middenconsole is niet moeilijk, achter onder de asbak 2 schroefjes, en dan aan de zijkanten vooraan, en 1 bij de handrem dacht ik.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.