Astra 2019 verbruik

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 2019 verbruik

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374384
    Stoffel77
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 January 2020

      Hoi , ik heb even een vraagje , ik heb sinds oktober 2019 een nieuwe Opel Astra Sports Tourer . Nu heb ik al ( sinds het begin eigenlijk ) een probleempje bij het starten . Telkens ik start dan draait de motor geruime tijd in 1500 toeren ( zakt wel na een tijdje ) en loopt het verbruik heel snel op , zelfs al heb ik nog geen meter gereden , dan nog loopt het verbruik als snel op naar de 9 L/100 km . Mijn vorige auto was ook een Astra Sports Tourer en ook een 1400 ( 125 pk ) ,gem. verbruik van de vorige astra was iets van een 5 – 6 L. Als ik met deze auto eens onder de 7 L kom dan mag ik al héél blij zijn en is dat uitzonderlijk . dus de motor en auto zijn hetzelfde en daar had ik dat probleem nooit . Ik heb dit ook nog nooit gezien bij andere auto’s .  Weet iemand of dit normaal is of wat het zou kunnen zijn ??

      #18379974
      Riesje69
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 March 2012

        Hoi Stoffel,

        dat doet die van mij ook.

        Ik heb een Astra K sportstourer 16turbo benzine automaat.

        Nu staat het verbruik op 6,9ltr op 100km we zijn wel op vakantie. Normaal 7,3 op 100.

         

        Gr. Ries.

        #18379979
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          Wij rijden meestal korte stukjes (6 a 10KM), verbruik 1:14,7 bij de astra K stationwagon 1.4T dus minder goed dan onze astra H stationwagon 1.4 zonder turbo (stage1 gechipped), misschien dat dit nog beter wordt als de corona voorbij is en we wat langere stukken rijden, dan komt de motor pas echt op temperatuur.

          #18379982
          the-duke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2007

            Als je 0 km/uur rijdt, maar wel brandstof verbruikt, loopt uiteraard je gemiddelde verbruik per km heel snel op..

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.