Astra 2005 CD30 aux/ipod

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 2005 CD30 aux/ipod

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244481
    erikjanneman
      Lid sinds:
      24 December 2011

      Goeiedag,

      Zojuist een Opel Astra uit 2005 aangeschaft. Er zit een CD30 audio systeem in. En ik zou daar graag een aux aansluiting bij willen voor de iPod. Nou heb ik bij de garage gevraagd hoe dat zit. Zij kwamen aan met een bepaalde module die ze er tussen moesten zetten, en dan zou er een ipod aansluiting beschikbaar zijn. Ik vermoed dat zij het hebben over een apparaatje zoals op deze site staat:

      http://www.bluespot.co.uk/car-audio.aspx/7607541520-adaptor

      Koste die garage voor onderdeel rekende was rond de 150 euro. Daar moeten dan nog kosten voor het inbouwen bij. Nu weet ik niet zo goed of dit mijn enige optie is, en hoopte dat hier iemand mij verder kan helpen. Het liefste zou ik een AUX aansluiting hebben. Eventueel is een iPod aansluiting ook goed. Ik wil niet de radio unit vervangen voor een ander merk waardoor de stuurbediening niet meer werkt. Ik heb gekeken naar het geheel vervangen van de CD30 voor een CD30 MP3, maar volgens mij zit daar ook geen aux bij, maar heb je dan alleen de mogelijkheid om mp3 cd’s af te spelen…

      Ik hoop dat iemand hier iets vanaf weet en mij verder kan helpen.

      Alvast bedankt,

      Met vriendelijke groet,

      Erik

      #17962835
      erikjanneman
        Lid sinds:
        24 December 2011

        ook nog deze gevonden. Iemand hier ervaring mee?
        http://shop.dension.com/en/icelink_one_(fm” onclick=”window.open(this.href);return false;)__ilf7cr91_(also_for_iphone_4g)/

        #17962836
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Die Dension module is een erg mooie module.
          Probleem is alleen dat ik nog geen zaak heb gevonden die mij 100% kan toezeggen dat dit ook echt gaat werken.

          Overal waar je komt is het “het zou moeten werken” maar niemand geeft een keiharde garantie.
          Er schijnt tussen de radio’s nogal wat verschil te zitten of het nu wel of niet gaat werken.

          Oplossing voor je ipod zou ook een Parrot MKi9200 kunnen zijn, geluid is best goed te noemen en dan heb je ook geluid een USB aansluiting.

          #17962837
          erikjanneman
            Lid sinds:
            24 December 2011

            Bedankt voor je reactie. Ik liep tegen hetzelfde aan ja. Bedrijf kwam ook met die module, maar geen 100% garantie… Ik vermoed overigens dat het niet werkt. Die module moet op de cdwisselaar ingang? Maar die zit er niet op een CD30. Wel op een CD30 MP3.

            Bedrijf gaf ook aan de een parrot goed zou kunnen werken. Maar gaat dat dan ook via de boxen? En ik vroeg me af of de er ook een aux poort bij zit op die parrot. Ik heb namelijk een iPod touch in een cradle van TomTom zodat ik daarmee kan navigeren. Daar zit een aux ingang op. Die moet dan in de radio (of wellicht de parrot dan?).

            Is er ook een mogelijkheid dat je de hele radio unit vervangt voor een andere? En dan zo dat de knoppen op het stuur nog steeds bruikbaar zijn?

            Groet,

            Erik

            #17962838
            Juffer1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2006

              Die parrot werkt op de orginele boxen van de auto, hij schakelt het geluid van je radio uit en zet zelf het geluid van je parrot daarop over.

              Naast USB heeft de parrot ook een SD lezer en een line in.
              Je kan ook de radio vervangen voor een aftermarket radio (http://www.customfit-audio.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;) maar de praktijk leert dat de kijkhoek niet echt ideaal is.

              #17962839
              iquick
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2011

                Beter dension meer opties tegelijk aux usb enz.

                #17962840
                Sam111
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  Ik heb Zelf een parrot9200. Werkt echt top op de iPod en geluid is goed.

                  #17962841
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    @iquick wrote:

                    Beter dension meer opties tegelijk aux usb enz.

                    @Juffer1 wrote:

                    Die Dension module is een erg mooie module.
                    Probleem is alleen dat ik nog geen zaak heb gevonden die mij 100% kan toezeggen dat dit ook echt gaat werken.

                    En dat is dus ook de reden die mij tegenhoudt om zoiets aan te schaffen…

                    #17962842
                    erikjanneman
                      Lid sinds:
                      24 December 2011

                      Die ‘line in’ op een parrot, is dat aux? Want de beoogde setup die ik heb is dan als volgt;

                      iPod in mijn tomtom carkit (http://www.portablegear.nl/media/visuals/nieuws/groot/ipod-touch-tomtom-carkit-02.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;). Aux van tomtom naar parrot. Parrot stuurt geluid over boxen. Is dat zo mogelijk?

                      #17962843
                      Juffer1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 July 2006

                        Dat moet gewoon kunnen werken aangezien de parrot een 3,5mm lijn ingang heeft.

                        #17962844
                        iquick
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2011

                          Nou ik ben ook van plan om een der deze dagen de dension aan te schaffen een vriend heeft het in de zafira met dvd90 werkt prima volgens hem aansluiten is makkelijk zo opgepiept moet alleen die burggetjes hebben om de radio te schuiven kan die krengen nergens vinden maar bij mij komt er nog meer bijkijken wil een carpc inbouwen dus ik zal de keuze moeten maken

                          #17962845
                          erikjanneman
                            Lid sinds:
                            24 December 2011

                            Zou je kunnen laten weten hoe dat afloopt? Ik heb net even per e-mail geïnformeerd bij de plaatselijke opel dealer wat er mogelijk is. Ze gingen het even voor me uitziekten kreeg ik terug. Dus ik wacht het nog even af.

                            #17962846
                            iquick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2011

                              Ik heb die bruggetjes niet kunnen vinden maar ik heb de plannen gewijzigd. Ik heb me namelijk verdiept in een carpc dus ik zet de dension voorlopig tot mei aan de kant. Met een carpc kan je dvd’s bekijken, met een dvb antenne tv kijken met je originele cid scherm tevens ook muziek luisteren via usb en aux in en natuurlijk een laptop aansluiten. De set kost 295 euro dus even afwachten nog. Dension kost 160 euro dus gooi er liever 135 euro bovenop koop ik iets waarmee ik meer kan. Ik zal hier een how-to van maken wanneer ik de set heb.

                              #17962847
                              Tusk
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 January 2009

                                Heb je een link van die carpc?

                                gepost vanaf mn telefoon

                                #17962848
                                iquick
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 July 2011

                                  http://www.navinc.nl/webshop/multimedia-video-interface-opel-navigatie-full-screen-p-1032.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  Dit is een module die je nodig hebt. Carpc is iets wat je zelf maakt he. Ik sluit hier mijn laptop aan en dan kan ik bijvoorbeeld mijn beeld wat ik op laptop heb, ook op de cid-scherm zien. Maar je kan zelf ook een mini atx kastje bouwen en achter in de auto gooien heb je ook een mooie car-pc. Ik heb een website gevonden. Die persoon bouwt een car-pc, had hem benaderd, alleen hij reageert niet op mail. Die hij maakt is klein. Ik ga die zelf maken hele beschrijvign staat toch op zijn website. Alleen weet niet hoe die website heet, ben momenteel op laptop. Ales staat op pc helaas.

                                  #17962849
                                  Tusk
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 January 2009

                                    thx. aangezien ik geen CID maar een GID heb en niet nog meer geld overheb voor iets dergelijks lijkt met dit een mooie tussenweg
                                    http://www.navinc.nl/webshop/opel-maestro-ipodusbaux-interface-kabel-p-1866.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    Iemand ervaring mee? Op google kan ik er niet zoveel over vinden…

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.